دولت گذشته مشکلات متعددی را برای محیط زیست کشور به وجود آورد

پایگاه خبری دیده بان محیط زیست و حیات وحش ایران (iew): سخنگوی فراکسیون محیط زیست و توسعه پایدار مجلس شرایط محیط زیست کشور را بحرانی خواند و گفت: با نگاه تزئینی، تشریفاتی و درجه دوم به محیط زیست، آینده خطرناکی در انتظار محیط زیست کشور خواهد بود.

موید حسینی صدر درگفت گو با خانه ملت، درخصوص عملکرد سازمان ها و نهادها در سال گذشته در جهت جلوگیری از تخریب محیط زیست، گفت: متاسفانه بخشی از مسئولان کشور به بحث محیط زیست به عنوان یک موضوع تزئینی، تشریفاتی و درجه دوم نگاه می کنند در حالی که محیط زیست اولویت اول کشور بوده و آسیب به محیط زیست غیر قابل جبران خواهد بود. بنابراین در حال حاضر محیط زیست کشور با مشکلات زیربنایی مواجه است.

نماینده مردم خوی و چایپاره در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه سازمان حفاظت محیط زیست از اعتبارات کافی برخوردار نبوده و تجهیزاتی فرسوده در اختیار دارد، افزود: همچنین برای حفاظت از محیط زیست نیز نیروی کافی وجود ندارد.

شرایط محیط زیست اورژانسی است

البته جمهوری اسلامی ایران به لحاظ سرانه فضای سبز نیز در شرایط غیر قابل قبولی قرار دارد و از ۳۱ استان کشور ۳۰ استان مشکل شدید آب دارند. از طرف دیگر شرایط آب و هوایی که پارامترهای بسیاری در آن تاثیرگذار هستند نیز کاملا بحرانی است.

حسینی صدر با تاکید بر اینکه شرایط محیط زیست اورژانسی است، تصریح کرد: به طورحتم با تدابیر کوتاه مدت نمی توان برای محیط زیست اقدام خاصی انجام داد زیرا محیط زیست در تمامی بخش ها در شرایط بحرانی بوده و همه مسئولان به ویژه مجلس باید به دولت و سازمان محیط زیست برای حل مشکلات این بخش کمک کنند؛ هرچند که این موضوع تاکنون رخ نداده است.

در دولت گذشته برای محیط زیست کشور بیماری و گرفتاری سختی به وجود آمده است

این نماینده مردم در مجلس نهم با اشاره به اینکه در برنامه ششم توسعه دولت را باید ملزم به ارتقاء کیفیت موتور خودروها کرد، گفت: همچنین باید اصلاح کیفیت سوخت بنزین و گازوئیل نیز صورت گیرد، البته در پالایشگاه ها نیز باید به لحاظ عملکرد به روزرسانی انجام شده و خودروهای هیبریدی و موتورسیکلت های برقی رواج پیدا کند. البته در این زمینه توسعه حمل و نقل عمومی نیز باید با شتاب بیشتری صورت گیرد.

حسینی صدر با بیان اینکه آسیب به جنگل ها و عدم حفاظت از دریاها مشکل دیگر بخش محیط زیست است، افزود: در دولت گذشته برای محیط زیست کشور بیماری و گرفتاری سختی به وجود آمده است که با تقویت های ضعیف در این دوره حال مساعدی پیدا نمی کند. بنابراین باید به محیط زیست توجه ویژه داشت که امیدواریم در سال جاری در خصوص محیط زیست از شعارها فاصله بگیریم.

سخنگوی فراکسیون محیط زیست و توسعه پایدارمجلس شورای اسلامی با تاکید بر ضرورت پرداخت سهم دولت در توسعه مترو، گفت: نمایندگان مجلس پیشنهاد دادند که در قانون بودجه اجازه داده شود که از اوراق مشارکت بخش خصوصی داخلی و خارجی برای توسعه ناوگان حمل و نقل درون شهری استفاده شود.

0
0
  

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>