پیمانکار بندر چابهار به دلیل کوتاهی در مرگ دو لاکپشت ۲۰۰ میلیون ریال جریمه شد

پایگاه خبری دیده بان محیط زیست و حیات وحش ایران (iew): نیروهای یگان محیط زیست چابهار حین گشت و پایش سواحل این شهرستان، در محدوده طرح توسعه بندر شهید بهشتی متوجه لاشه دو لاک پشت سبز دریایی شدند.

فرمانده یگان محیط زیست سیستان و بلوچستان در این باره گفت: کارشناسان در بررسی های خود متوجه شدند این لاک پشت ها در محوطه ای با شوری آب بالا گرفتار شده و احتمالا بر اثر گرسنگی و شرایط نامناسب محیطی از بین رفته اند.

حمید ریگی اظهار داشت: بر اساس توافقات صورت گرفته، پیمانکار طرح توسعه بندر شهید بهشتی موظف به رعایت نکات ایمنی در اجرای طرح های عمرانی جهت نجات آبزیان ازجمله لاک پشت ها طبق دستور العمل های سازمان حفاظت محیط زیست هستند.

بنابراین صورتجلسه مرگ این دو لاک پشت توسط نیروهای محیط زیست چابهار تنظیم و پیمانکار طرح موظف به پرداخت جریمه و جبران ضرر و زیان مربوطه گردید.

پیمانکار طرح توسعه بندر شهید بهشتی مبلغ دویست میلیون ریال بابت ضرر و زیان وارده به محیط زیست ناشی از مرگ دو لاک پشت سبز دریایی را به حساب دولت واریز نمود.

+59
0
  

2 دیدگاه

  1. DORNA می‌گوید:

    این جریمه ها جان موجودات از بین رفته را بر می گرداند؟! برای احیای نسل رو به انقراضشان چه بر نامه ای وجود داره؟!
    پیمانکاران پولی را که بابت جریمه پرداخت می کنند با زرنگی جبران می کنند و جایی نمی خوابند که آب زیرشان باشد تکلیف طبیعت ویران شده چیست؟!

    پر طرفدار Thumb up 20 Thumb down 2

  2. خورشید می‌گوید:

    در تمام جهان (به جز کشورهای کاملا عقب افتاده) کمپانی های بزرگی که به علت نوع کارشون در حال فعالیت در مناطق طبیعی و در مجاورت حیات وحش هستند همزمان و در کنار کار اصلیشون برای جبران آسیب های وارده ی احتمالی، طرح هایی رو برای پژوهش، حفاظت و یا تکثیر گونه های گیاهی یا جانوری هم پیاده می کنند!

    اگر در مناطق جنگلی هستند مثلا طرحی رو بر عهده می گیرند برای حفظ یا تکثیر رستنی های جنگلی یا یک گونه ی جانوری در معرض تهدید! و یا اگر در مجاورت آب ها فعالیت می کنند طرح هایی برای حفاظت یا تکثیر زیست بوم های دریایی یا انواعی از گونه های آبزی! و به این شکل فعالیتشون رو نه تنها از حالت مزاحمت و آسیب رسانی خارج می کنن بلکه ثمربخش و مفید هم جلوه می کنند!

    ناگهان یاد جنگل بان خودمون افتادم که با تفنگ و ساتور و قمه در حال نگهبانی از مختصر مرال های باقی مونده ی ایرانی بود…..

    پر طرفدار Thumb up 15 Thumb down 1

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>