شکارچی متخلف به جرم توهین و تهدید محیط بانان به ۴۵ ضربه شلاق محکوم شد

پایگاه خبری دیده بان محیط زیست و حیات وحش ایران (iew): چندی قبل نیروهای یگان محیط زیست شهرستان دامغان حین گشت و کنترل در منطقه شکار ممنوع طالو و شیربند به حضور یک خودرو در منطقه مشکوک شدند.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست دامغان در این باره گفت: محیط بانان جهت بررسی موضوع وارد عمل شده و متوجه شدند سرنشینان خودرو از شکارچیان متخلف و سابقه داری هستند که پیش از آن نیز دارای سوابق متعددی در زمینه تخلفات شکار و صید بوده اند.

فرامرز اسفندیاری اظهار داشت: مامورین به منظور بررسی شرایط، خودروی مذکور را متوقف نموده و هنگامیکه قصد بازرسی از خودرو را داشتند با مقاومت و فحاشی از سوی سرنشینان خودرو مواجه شدند.

شکارچیان سابقه دار ضمن تمرد از فرمان مامورین از بازرسی خودرو توسط محیط بانان جلوگیری نموده و یکی از متخلفین ضمن تهدید مامورین به آنها فحاشی و توهین نمود.

پس از این حادثه با شکایت اداره محیط زیست دامغان، پرونده ای در این رابطه در مراجع قضایی این شهرستان تشکیل و متخلف اصلی به دادسرا احضار شد.

در جریان رسیدگی به این پرونده در دادگاه کیفری دامغان، دادگاه با توجه به محتویات پرونده، بزهکاری متهم را محرز و مسلم تشخیص داد.

بنابراین دادگاه با استناد به قانون مجازات اسلامی متهم را به جرم ۱- تهدید و ۲- توهین نسبت به مامور دولت حین انجام وظیفه به تحمل دو فقره ۴۵ ضربه شلاق محکوم نمود.

با اعتراض وکیل مدافع متهم به رای صادره، پرونده جهت رسیدگی مجدد به دادگاه تجدیدنظر استان سمنان ارجاع گردید.

در جریان بررسی مجدد پرونده، قضات دادگاه تجدیدنظر استان سمنان دلایل متهم برای اعتراض به رای صادره و دفاعیات وکیل مدافع وی را غیرموجه و رای دادگاه بدوی را منبق بر قانون تشخیص دادند.

بنابراین قضات دادگاه تجدید نظر ضمن رد تجدیدنظر خواهی متهم، رای صادر شده توسط دادگاه بدوی را قطعی و لازم الاجرا دانستند.

پس از تایید رای صادره در دادگاه تجدیدنظر، پرونده به واحد اجرای احکام ارجاع و متهم جهت گذراندن مجازات خود ۴۵ ضربه شلاق را دریافت خواهد نمود.

+205
-336
  

10 دیدگاه

  1. DORNA می‌گوید:

    خدا رو شکر برخورد قاطعانه، نتیجه رفتار خود خلافکاران است، این عالیه که پاسخ رفتارهایشان را از مراجع قانونی می گیرند.

    داغ Thumb up 18 Thumb down 18

  2. داریوش می‌گوید:

    بالاخره خودروی شکارچیان بازرسی شد یا نه شاید شگاری داخل خودرو داشتن که با این کار جلوگیری از فاش شدنش کردن

    داغ Thumb up 14 Thumb down 13

  3. شاهین می‌گوید:

    درود به قاضی محترم پرونده

    داغ Thumb up 13 Thumb down 13

  4. حمیدرضا احمدی می‌گوید:

    محیطبانان معمولا شکارچیان و متخلفین محلی را میشناسند اما اینجا معلوم نشد که اینها به غیر از فحاشی تخلف دیگری را هم مرتکب شده اند یا خیر.

    داغ Thumb up 11 Thumb down 9

  5. حمیدرضا احمدی می‌گوید:

    حفاظت از حیات وحش جای هیچگونه اغماض و کوتاهی نیست اما اینجا با توجه به اینکه مدارکی دال بر تخلف کشف نشده و صرفا درگیری لفظی بوده . ای کاش این محیطبانان عزیز گذشت میکردند تا کار به شلاق کشیده نشه

    قطعا این باعث کینه و خصومت بیشتر میشود که به نفع محیط زیست و حیات وحش نیست.

    داغ Thumb up 9 Thumb down 7

  6. پرنده مهاجر می‌گوید:

    چقدر خوبه که قضات برای سارقان و دزدان اموال مردم نیز کمی محکم بگیرند تا پرونده های سرقت در همه شهرها به عرش فلک نرسد.

    پر طرفدار Thumb up 12 Thumb down 2

  7. ارش می‌گوید:

    خداروشکر یه جا هم قانون به نفع محیط بانان مظلوم بود، دست آقای قاضی درد نکنه

    داغ Thumb up 5 Thumb down 9

  8. kooshan می‌گوید:

    گذشته از آنچه در واقعیت روی داده بهرحال روال قانونی رسیدگی به موضوع انجام شده است ولی همانطور که در نظرات ارسالی هم اشاره شده ممکن بوده تخلف شکار وصید هم وجود داشته که مشخص نشده ولی بقول هموطن علاقمندی که در خبر افزایش سطح جنگلها یادآوری کرده اند می توان گفت «… بقول قدیمیا کاچی بهتر از هیچی!».
    ما فعلأ در مرحله ترویج و گسترش خبررسانی هستیم و خبررسانی در اولویت است اظهار نظر و بحث و گفتگو و دستیابی به نتایج عملی در مراحل بعد قرار می گیرد ضمن اینکه اعتبار و استناد و دقت و وثوق اطلاع رسانیهای موجود هم در سطح و حد شرایط فعلی است و به همین جهت برخی اوقات خبری نسبتأ قابل قبول می خوانیم و زمانی هم از آنچه منتشر شده معلومات زیادی بدست نمی آید و در حال حاضر رسیدن به نتایجی نسبتأ رضایت بخش از جنبه خبری ابتدا در گرو استفاده از همین پایگاههای خبری و رسانه های موجود نظیر «دیده بان» و بازدید از آنها و همزمان همت و تلاش و جستجو و کنکاش خود علاقمندان است، امید است اندک اندک کمیت و کیفیت اطلاع رسانیها از سوی دستگاهها و نهادهای مسئول و متولی و ذیربط و نیز رسانه ها و پایگاههای خبری رسمی و نیز مستقل بهبود و ارتقا یابد.

    داغ Thumb up 4 Thumb down 7

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>