عامل ضرب و جرح بیرحمانه یک سگ در گلستان به تحمل ۴۵ ضربه شلاق و ۲۷۰ ساعت کار اجباری در محیط زیست محکوم شد

پایگاه خبری دیده بان محیط زیست و حیات وحش ایران (iew): اوایل اسفندماه سال گذشته فیلمی دلخراش از صحنه های شکنجه و ضرب و شتم یک سگ توسط یک شکارچی در شبکه های اجتماعی منتشر شده که به دلیل دلخراش بودن صحنه های فیلم، از انتشار فیلم مربوطه معذوریم.

انتشار این فیلم ضمن ناراحتی و تشویش اذهان عمومی، موجی از انزجار مردم از این اقدام وحشیانه را به همراه داشت.

پس از این رخداد با توجه به واضح بودن پلاک خودرو در فیلم، مشخص شد که عامل این رفتار وحشیانه شهرستان کلاله در استان گلستان است، بنابراین با شکایت اداره کل حفاظت محیط زیست استان گلستان و با دستور دادستان محترم کلاله، عامل این اقدام وحشیانه شناسایی و صبح روز دوم اسفند ۹۴ بازداشت شد.

سگ آزار دیده نیز که دچار آسیب های جدی در نقاط مختلف بدنش شده بود توسط محیط زیست تحت مداوای دامپزشکی قرار گرفته و سپس به یکی از انجمن های مورد اعتماد در زمینه حمایت از حیوانات واگذار شد.

در جریان رسیدگی به پرونده این متهم در دادگاه کیفری (جزائی) شهرستان کلاله، دادگاه با عنایت به کیفر خواست صادره از سوی دادستان محترم کلاله، اعلام جرم اداره کل حفاظت محیط زیست استان گلستان و سایر محتویات پرونده، بزهکاری متهم را محرز و مسلم و وی را مستوجب تعیین کیفر تشخیص داد.

در بخشی از متن حکم صادره در شرح واقعه آمده است : «متهم به همراه تعدادی دیگر از شکارچیان و یک قلاده سگ شکاری متعلق به خود به منظور شکار به اطراف شهرستان کلاله رفته و در آن منطقه کلیپی از نامبرده در شبکه های اجتماعی و فضایی مجازی داخل کشور پخش گردیده که در آن مشارالیه به طرز خشونت بار ابتدا گوش های سگ را گرفته و او را چندین بار محکم به بدنه خودروی نیسان وانت آبی رنگ متعلق به خود کوبیده و موقتا او را رها نموده و سگ به پشت وانت پناه برده ولیکن متهم مجددا به پشت نیسان رفته و با یک عدد بیل به صورت جنون آمیزی سگ را مورد ضرب و جرح قرار می دهد (در این بین سایر شکارچیان مشغول خندیدن به شکنجه سگ توسط همکار خود بوده و صدای خنده های آنها در فیلم به گوش می رسد) که در همین حین تیغه بیل از دسته آن جدا شده اما ضارب دست بردار نبوده و مجددا با دسته بیل سگ بیچاره را مضروب می نماید …»

بنابراین دادگاه با استناد به ماده ۶۳۸ قانون تعزیرات متهم را به تحمل ۴۵ ضربه شلاق محکوم نمود.

همچنین دادگاه متهم را موظف نمود تا ۲۷۰ ساعت تحت نظارت قاضی اجرای احکام کیفری و به عنوان مامور افتخاری اداره محیط زیست کلاله در معیت مامورین شاغل در این اداره جهت حفظ محیط زیست و صیانت از آسیب ها و خسارت های وارده به محیط زیست انجام وظیفه نماید.

ضمنا خبر پیشتر منتشر شده در رسانه مبنی بر محکومیت این متهم به تحمل ۷۴ ضربه شلاق اشتباه بوده و منطبق با حکم صادره نبوده است.

+153
-1
  

7 دیدگاه

  1. حبیب سینائی می‌گوید:

    متاسفانه در قرن ۲۱ و عصر ارتباط و علم و فرهنگ ، در دهکده جهانی زندگی میکنیم!
    ولی افکارمان، رفتارمان و اعمالمان عصر هجریست
    متاسفم از این همه بی فرهنگی و وحشیگری
    متاسفم

    پر طرفدار Thumb up 17 Thumb down 0

  2. kooshan می‌گوید:

    اصل موضوع که رسیدگی بموقع و مناسب قانونی به تخلف صورت گرفته بوده اقدامی مثبت و مؤثر و شایسته تقدیر است اما اگر در رسیدگی به اینگونه پرونده های حیوان آزاری بلحاظ قانونی امکان استفاده از مجازات حبس یا حبس تعلیقی و یا جریمه همراه با آموزش جایگزین بخشی از مجازات وجود داشته باشد بهتر است چون در این صورت ضمن بازدارندگی از تبعات بعدی مثل تلافی جویی و ارتکاب اعمال انتقام جویانه احتمالی متخلفین محکوم شده در قبال حیات اهل و وحش که می تواند در آینده بصورت غیرآشکار صورت گرفته و اختفای آن هم دشوار نیست تا حدودی ممانعت خواهد شد.

    داغ Thumb up 3 Thumb down 3

  3. خورشید می‌گوید:

    ای بابا…
    این روانی رو باید اول ببرن چند ماه توی تیمارستان بستری بشه! بعدشم تا مدت ها از جوامع انسانی دور نگهش دارن!!
    دیگه چه جور جونوری از این یارو می تونه خطرناک تر باشه آخه…

    پر طرفدار Thumb up 11 Thumb down 3

  4. DORNA می‌گوید:

    بعضی آدمها چاره شان همون کتک خوردن است باید مزه درد کشیدن را بچشند تا هر وقت خواستند دردی برای دیگران به بار آورند مزه کتکی که خورده اند یادشان بیاید…

    پر طرفدار Thumb up 11 Thumb down 1

  5. بهپور قربانی می‌گوید:

    شاید سگه تو شکار کاهلی کرده میخاسته توحش خودش رو یاد سگش بده

    خدا بداد حیات وحش اونجا برسه که اینها رحم ندارن

    پر طرفدار Thumb up 7 Thumb down 2

  6. بام ایران می‌گوید:

    دیده بان هر خ…. که یک تفنگ دستش گرفت شکارچی نیست لطفا با انتخاب هدفدار کلمات سعی نکنید که انزجار ایجاد کرده و توهین کنید . شما به عنوان یک رسانه شناخته میشید پس رسالت اولیه یک رسانه را حفظ کن .

    پر طرفدار Thumb up 11 Thumb down 6

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>