عامل شکار دو میش وحشی در فیروزکوه به سه سال حبس و مصادره اسلحه شکاری محکوم شد

پایگاه خبری دیده بان محیط زیست و حیات وحش ایران (iew): شهریورماه سال ۱۳۹۳ نیروهای یگان محیط زیست فیروزکوه حین گشت و کنترل در منطقه شکار ممنوع کاوه ده متوجه دو شکارچی متخلف شدند.

رییس اداره حفاظت محیط زیست فیروزکوه در این باره گفت: محیط بانان جهت برخورد قانونی با شکارچیان غیرمجاز وارد عمل شده و پس از تعقیب و گریز طولانی متخلفین را بازداشت نمودند.

محمد فریدی اظهار داشت: در جریان بازرسی از شکارچیان متخلف لاشه دو میش وحشی و یک قبضه اسلحه شکاری دولول دارای جواز حمل کشف و ضبط گردید.

…………..شکارچی متخلف اصلی لحظاتی پس از دستگیری در کنار لاشه دو میش وحشی شکار شده

فریدی گفت: متهمین پس از تشکیل پرونده به جرم شکار غیرمجاز جانوران وحشی حمایت شده به مراجع قضایی معرفی شدند.

شکارچیان متخلف بر اساس نرخ ضرر و زیان در آن زمان، مبلغ ۳۶ میلیون ریال بابت ضرر و زیان وارده به محیط زیست ناشی از شکار غیرمجاز دو میش وحشی را به حساب دولت واریز و فیش مربوطه را به دادگاه ارائه نمودند.

در جریان رسیدگی به این پرونده در دادگاه کیفری شهرستان فیروزکوه، دادگاه با استناد به گزارش ضابطین دادگستری (محیط بانان)، کشف لاشه شکار، کیفرخواست صادره از دادسرا، تحقیقات به عمل آمده، اعترافات متخلفین و سایر محتویات پرونده بزهکاری متهمین را محرز و مسلم دانست.

بنابراین دادگاه متهمین را به مجازات های زیر محکوم نمود:

متهم ردیف اول:

۱) سه سال حبس تعزیری به جرم شکار غیرمجاز

۲) لغو جواز حمل اسلحه شکاری دولول کشف شده و مصادره اسلحه مذکور به نفع دولت

۳) دو سال ممنوعیت از دریافت جواز و حمل اسلحه شکاری

متهم ردیف دوم:

۱) چهار ماه حبس تعزیری به جرم مشارکت در شکار غیرمجاز جانوران وحشی

- متهم ردیف دوم صرفا برای حمل لاشه شکار (کوله کشی) متهم ردیف اول را همراهی می کرد بنابراین دادگاه چهار ماه حبس متهم ردیف دوم را به مدت دو سال تعلیق نمود. در صورتیکه متهم در طول مدت تعلیق حبس مرتکب یکی از جرائم عمدی موجب قصاص، دیه و یا تعزیر شوند، دادگاه قرار لغو تعلیق را صادر نموده و متهم مجازات تعیین شده (چهارماه حبس) و مجازات جرم جدید را همزمان می بایست تحمل نمایند.

پس از صدور حکم در دادگاه، معاون محترم دادسرای عمومی و انقلاب فیروزکوه در واحد اجرای احکام، در نامه ای به اداره حفاظت محیط زیست این شهرستان اعلام نمود جواز اسلحه کشف شده از متخلف که بر اساس ماده ۱۴ قانون شکار و صید از زمان دستگیری متهم در اختیار اداره محیط زیست بوده است می بایست ابطال و اسلحه مذکور به نفع دولت مصادره شود.

بنابر این دستور، اداره محیط زیست شهرستان فیروزکوه اسلحه شکاری توقیف شده را جهت لغو جواز و مصادره به وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح تحویل نمود.

+77
-108
  

4 دیدگاه

  1. امیر می‌گوید:

    اگر قضات محترم این روند توقیف اسلحه با زندان رو ادامه بدن تاثیر زیاد تو کم شدن جرایم دارد

    پر طرفدار Thumb up 31 Thumb down 28

  2. همیار می‌گوید:

    خدا رو شکر به نظر میاد مجازات صید و شکار جدی تر از قبل اجرا میشود، دست محیط بانان و قضات درد نکنه، به امید ادامه همین رویه…

    پر طرفدار Thumb up 24 Thumb down 21

  3. فریبا می‌گوید:

    فقط شلاق علاج این آدماست.

    داغ Thumb up 5 Thumb down 15

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>