با رای دادگاه جواز حمل سه قبضه اسلحه شکاری به جرم شکار غیرمجاز یک عدد کبک، ابطال شده و سلاح های مذکور به نفع دولت مصادره گردید

پایگاه خبری دیده بان محیط زیست و حیات وحش ایران (iew): اواسط فروردین ماه سال جارى به دنبال دریافت گزارشى مبنى بر انتشار صداى شلیک گلوله در عرصه هاى طبیعى دهدشت، نیروهاى یگان محیط زیست این شهرستان با همکارى مامورین نیروى انتظامى عازم محل مربوطه شدند.

به گزارش روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست کهگیلویه و بویراحمد، محیطبانان و مامورین نیروى انتظامى با ایجاد ایست و بازرسى و کمین در مسیرهاى منتهى به منطقه، ورود و خروج افراد را تحت کنترل قرار دادند.

رییس اداره محیط زیست شهرستان دهدشت در این باره گفت: پس از تاریک شدن هوا یک خودرو که در طول روز در پوشش تفریح خانوادگى اقدام به برپایى چادر و اقامت در طبیعت نموده بودند حین خروج از منطقه توسط مامورین متوقف گردید.

در بازرسى از این خودرو سه قبضه اسلحه شکارى دارای جواز و لاشه یک عدد کبک که به طرز ماهرانه اى مخفى شده بود کشف و ضبط گردید.

……………………………..سه قبضه اسلحه شکاری مجاز کشف شده از شکارچیان متخلف

سید قدرت اله علی پور اظهار داشت: مراتب با حضور نیروهای یگان محیط زیست و مامورین نیروی انتظامی صورتجلسه شده و سه شکارچى متخلف در این رابطه دستگیر و پس از یک شبانه روز بازداشت در کلانترى، صبح روز بعد به دادسرا معرفى شدند.

در جریان رسیدگى به این پرونده در دادگاه عمومى لنده، دادگاه با توجه به گزارش ضابطین قضایى، کشف لاشه کبک و وجود ساچمه اسلحه شکارى درون بدن جانور و سایر محتویات پرونده، على رغم انکار و دفاعیات بلاوجه متخلفین، بزهکارى آنان را محرز و مسلم تشخیص داد.

بنابراین دادگاه با استناد به قانون شکار و صید هر یک از متهمان را به پرداخت یک میلیون ریال جزاى نقدى محکوم نمود.

همچنین با راى دادگاه جواز حمل هر سه اسلحه شکاری ابطال و سلاح هاى مربوطه به نفع دولت مصادره گردید.

در ضمن شکارچیان متخلف می بایست مبلغ دو میلیون ریال بابت ضرر و زیان وارده به محیط زیست ناشی از شکار غیرمجاز یک عدد کبک را به حساب دولت واریز نمایند.

+844
-1154
  

35 دیدگاه

  1. حسن می‌گوید:

    عجب حکم ترو تمیزی

    پر طرفدار Thumb up 98 Thumb down 90

  2. amin می‌گوید:

    خیلی عالی
    به این میگن حکم

    پر طرفدار Thumb up 101 Thumb down 88

  3. وحید می‌گوید:

    درود بر دیده بان عزیز و عرض خسته نباشید. چند سوالی هست و اون اینکه چرا اخبار مربوط به شکار در هرجای ایران زود به دست شما میرسه در حالی که این خبر روی سایت خود اداره کل استان یا سازمان مرکزی در تهران قرار نمیگیره؟چرا عمده خبرهای شما فقط و فقط زوم کرده رو مساله شکار؟ چرا در مورد مدیریت نادرست سازمان در مورد شکار در طول سالیان اخیر صحبتی نمیکنید؟ چرا نظر برخی از دوستان که حاوی مطالب بی اذبانه و توهین امیز هست رو پخش میکنید؟قبلا از حسن توجه شما سپاسگزارم.

    پر طرفدار Thumb up 97 Thumb down 24

    • kooshan می‌گوید:

      روی نقطه قوت دیده بان انگشت گذاشته اید، انتشار اخبار مرتبط با شکار به صورت نسبتأ جامع ضرورت دارد که البته در این میان جای تبادل نظر و بحث و گفتگوی کارشناسان با دیدگاههای مختلف خالی است، شاید امکانش نیست و احتمال دارد این روال انتخاب شده است و پیگیری نظرات متخصصین و مباحثات اهل فن را بعهده مخاطبین گذاشته اند تا از منابع دیگر دنبال کنند.
      اما در مورد نحوه مدیریت «س. ح. م. ز.» طبعأ «دیده بان» نظر خود را دارد و نباید انتظار داشته باشید همان دیدگاه شما را در این مورد اتخاذ کند ضمن آنکه همه علاقمندان فعال در حد توان خود می توانند مستدل و منطقی نقد کنند و بر اساس واقعیات ( و نه بدلخواه و در جهت توجیه غیرمنطقی سلایق شخصی خود ) نقائص و کاستیها را مطرح سازند و با توجه به شرایط و امکانات راه حل معقول و عملی پیشنهاد کنند و بدین ترتیب خود نیز بخشی از کار را بعهده بگیرند.

      داغ Thumb up 10 Thumb down 40

      • رشید می‌گوید:

        بنده هم جواب جناب وحید را اینگونه میدهم . بارکج به مقصد نمیرسد!!!!!شکار مجاز و قانونی در ایران ۵یا۶درصدر از حیات وحش منطقه است . اولا ازشکار مجاز تروفه چند سالی است خبری نیست .دوما خدا جای حق نشسته .با قضاوت یکطرفه کردن و یکطرفه رفتن و ناسزا گفتن و توهین به شکارچیان قانونمند به هیچ جایی نخواهند رسید

        پر طرفدار Thumb up 49 Thumb down 12

      • بنده خدا می‌گوید:

        این ها نقاط ضعفه
        همان چیزی که در سازمان به وفور یافت میشود

        پر طرفدار Thumb up 26 Thumb down 5

    • رشید می‌گوید:

      جناب وحید بارکج به مقصد نمیرسد!!!!!

      پر طرفدار Thumb up 23 Thumb down 5

    • بنده خدا می‌گوید:

      جناب وحید درود بر شما.
      جواب سوالات شما را همه ما خوب میدانیم ولی در جایی که افرادی وجود دارند که از حبس و زندانی شدن یک هموطن خوشحال میشن و فکر میکنند مشکلات محیط زیست عزیزمان در حال حل شدنه و دیگر شکارغیرمجاز صورت نمیگیره چه میتوان گفت؟
      فقط در این محدوده از کره خاکی انسانی به حرم کشتن حیوانی به حبس میرود.
      در اقسا نقاط دنیا و قسمت های مختلف این کره خاکی این حیوانات را پرورش میدهند و از این راه بسیار کسب درآمد، اشتغال زایی و حفاظت میکنند.
      هیچ محیط بانی شهید نمیشود. هیچ انسانی به زندان نمیرود و هیچ انسانی از زندانی شدن هموطنش خرسند نمیشود.
      دیده بان عزیز لطفا پیام بنده را سانسور نکنید

      پر طرفدار Thumb up 36 Thumb down 5

  4. میش مرغ می‌گوید:

    سپاس از قاضی فهیم
    برای شکار کبک که پارسال پروانه می دادند ! در زمان غیر مجاز هم برخی به شکار میروند و بعضی از دوستان شکارچی هم ادعا میکنند افزایش جرائم تأثیر عکس داره !
    بله تأثیر عکس داره اگر جریمه همان ده هزار تومان بود این متخلفان زحمت جاسازی لاشه را نمیکشیدند و راحت باهاش عکس می گرفتند . حال اینکه با افزایش جرائم تو زحمت افتادند و این متخلفان تفنگهایشان هم مصادره می شود کلی ضرر می کنند .
    سه تفنگ احتمالا کالیبر ١٢ در یک روز و فصل غیر مجاز می تونه جان کلی جنبنده رو بگیره و اینها به هیچ قانونی پایبند نیستند ، مطمئنم اینها کلی از کبکهای اون منطقه را از بین بردند .
    شکارچی قانونمند و محیط زیست دوست شعار دوستان در این وبسایت هست ، تعریف واقعی میشه این :
    کسی که پروانه شکار میگیرد و در فصل مجاز تعداد مجاز شکار می کند و پس از رسیدن به تعداد مجاز در یک روز تفنگ خود را غلاف می کند بدون هیچ قید و شرطی و جاسازی نمیکنه تعداد بیشتری رو که زده ! اگر هم پروانه ندادند تفنگ رو از خونه بیرون نمیبره ؛زباله خود را در طبیعت رها نمیکنه ، پوکه فشنگ رو پس از شلیک جمع آوری و معدوم می کنه ؛ در صورت رویت شکارچی غیر مجاز ، به محیط بانها گزارش می کنه . به جانوران دیگه که در طبیعت هستند و بقول برخی بی مصرف هستند مثل کلاغ ، زاغی ، مار یا غیره شلیک تمرینی نمیکنه! به بهانه دفاع از خود و خانواده در برابر جانوران وحشی و سگ گله اسلحه به دست به طبیعت نمیره و به سمت سگهای بینوا برای تفریح شلیک نمیکنه ( این آخری فرضیه نیست !! به چشم دیدم)
    حالا چند تا از این شکارچیان قانونمند حداقل در همین وبسایت دیده بان داریم ؟
    جوابش هر چیز که باشه لازم به ذکر است مسئله شکار و شکارچی باید توسط هر دو گروه مخالف و موافق بررسی کارشناسی بشه و به راهکار رسید .

    پر طرفدار Thumb up 38 Thumb down 24

  5. حجت می‌گوید:

    مطمئن باشید که بزودی جای آن تک لول ها رو با تک لول های
    غیر مجاز و ارزان قیمت ترک پر خواهند کرد و البته راحت تر هم
    خواهند بود.

    حالا مسئولین هی بروند و صورت مسئله پاک کنند.
    خود را عجیب وارد یک دور بی فایده و مضر کرده اند و این وسط دودش به
    چشم محیط زیست میرود.

    پر طرفدار Thumb up 86 Thumb down 16

    • حسن می‌گوید:

      طوری نیست جناب حجت دفعه بعد خودش هم همراه اسلحه اش میره زندان شما اصلا نگران نباشید عاقل باشه همچین کاری نمیکنه

      داغ Thumb up 37 Thumb down 40

  6. متین می‌گوید:

    درود بر قاضی دانا و آگاه

    صدور چنین احکامی باعث ایجاد ترس از تکرار و ارتکاب به جرم در مجرمین (شکارچیان) شده و بازدارندگی بسیار مناسبی دارد

    داغ Thumb up 68 Thumb down 73

    • محمد کریمی می‌گوید:

      این طور که پیداست این فقط طبیعت نیست که شما نسبت به آن بی اطلاعید، بلکه از عکس العمل انسان ها هم خبر ندارید!

      پر طرفدار Thumb up 39 Thumb down 5

  7. شکارچی سینه سوخته می‌گوید:

    اینهایی که شما گفتی الفبای شکار چی گری قانونمنده دوست دارم همراه یکی از دوستان یا خودم به طبیعت پا بذاری تا بفهمی مرد طبیعت و شکارچی قانونی دلش برای طبیعت میتپه ادههایی که تخم کبکی که تو بهار از ترس از لونه پریده و رو زمین افتاده رو با هزار زحمت بدون دخالت دست دوباره تو لونه میزارن تای بوی ادمیزاد نگیره و کبک روش بشینه ادمهایی که روزها وقت میزارن و تو فصل غیر شکار و شکار میرن و تله های کبک و دری رو جمع میکنند ادمهایی که تو زمستون های سخت کیسه کیسه سیب زمینی به دوش کشیدن و واسه گراز های گرسنه ریختن ادمهایی که واسه پرنده های مهاجر فریدونکنار پول جمع کردن و گندم خریدن . ادمهایی که تو بیابون از سرما یخ زدن اما حاضر نشدن حتی یک بوته گون رو اتیش بزنند ادمهایی که بعد از صرف کلی وقت و هزینه واسه اسلحه گلوله زنی و دریافت پروانه چهارپا بعد از سه زوز سر گردونی تو بیابون حاضر نشدن رو بز و میش و بره تفنگ بکشن ادمهایی که بارها از اسلحه شون بر علیه کسانی که جنگل رو واسه تفریح اتیش میزدن و شکار غیر مجلز میکردن استفاده کردن بی اونکه ربطی بهشون داشته باشه . ادمهایی که بارها روز شکار و تفریحشون رو واسه جمع کردن زبالهایی که تو و امثال تو تو منطقه اشون ریخته بودید و رفته بودید خراب کردن و نایلون به دست اشغالا رو جمع کردن و تو هیچ جایی از فضای مجازی هم عکس یادگاری و سلفی با اشغالا نگرفتن ادمهایی که خیلی هاشون با سالهاواسه پروانه چهار پا پول به حساب دولت ریختن و هیچ وقت قرعه به نامشون نیفتاد این اگه اسمش حمایت از سازمان محیط زیست نیست پس چیه ادمهایی که بارها در فصل و با مجوز سازمان به شکار میرن و دست خالی برمیگردن شما هم که هر چی بهتون بگن حرفهای خودتون رو میزنید فقط هم فحش ناسزا بلدید قوچ و کل رو از هم تشخیص نمیدید اما وقت فحش دادن و توهین کردن از همه سرید . جمع کردن پوکه و نریختن اشغال و چیزهایی که شما میگی الفبای مزام ماست اگر مردی و مردانگی میدونی با ما همراه شو از پشت میز کامپیوترت پایین بیا تا بفهمی که توهین به این ادمهایی که سالهای سال بدون ادعا قانون طبیعت رو رعایت کردن یعنی چی تا بفهمی اون سالهایی که تو وامثال تو رسانه ای نداشتید و اینترنت نداشتید و نمیدانستید فرق جنگل و مرتع چیه ماها اونوقتها پایبند قانون بودیم شکارچیان قانونمند کسانی هستند که نیازی به شکاربان ندارند و طبیعت را تفنگ را کوله را مثل ناموس میدانند کاری نمیکنند که دست غیر بیفتد .شکارچیانی که بیش از ۳۰ سال است سلاح ساچمه زنی خفیف و گلوله زنی در منزل دارند تکرار میکنم بیش از ۳۰ سال اما حتی یک پرونده تخلف در کارنامه ندارند واینها اتفاقی نیست شکارچیانی که شکاربانان پروانه را در منزل یا محل کارشان میبرند چون محترمند و پایبند قانون و …… اری اگر دوست داری با ما به صحرا بیا تا به تو که تازه کاری و جوان بیاموزیم. دیده بان خواهش میکنم حرفهای دل این پیر مرد رو پاک نکن تا این جوونها بدونند که در هر قشری ادم خوب و بد هست و همه رو مورد توهین قرار ندهند در میان پزشکان ومهندسان کارمندان ادارات و حتی شکار بانان هم بیرحم و نادان و بد ذات و بد اندیش هست پیس توهین چه معنی داره

    پر طرفدار Thumb up 40 Thumb down 9

    • شهرام می‌گوید:

      ضمن ارادت خدمت همه دوستان. وجه اشتراک همه کسانی که در این سایت مطلب میگذارند ومسائل مرتبط باشکار وبطور کلی حیات وحش را پیگیری میکنند یک چیز بیشتر نیست و ان هم عشق به طبیعت.بنده متولد دهه ۵۰ هستم واگر خاطر دوستان باشد در دهه ۶۰ که هنوز شبکه های تلویزیونی وماهواره ای به این گستردگی نبود برنامه ای مستند تحت عنوان راز بقا پخش میشد که از پربیننده ترین برنامه های ان دوره بود وهمه مردم بدنبال ساعت پخش ان بودند. اتفاقا شما درست میگویید که وفادارترین انسانهای به طبیعت , شکارچیهای به معنای درست ان هستندوشاید پردغدغه ترین افراد هم در پس مسائل مربوط به این حوزه به معنای واقعی وعملی همین عده هستند .از دیگر سو افرادی هم از زاویه ای دیگر وبا همین حس بدنبال حل مسائل هستند که متهم به نااگاهی وعدم اشنایی با طبیعت میشوند در صورتی که هر دو گروه دل در عشق به طبیعت این مرز وبوم دارند.بیایید با دادن پیشنهاد علمی وعملی حتی از دیگر نقاط دنیا جهت راهکار حل این موضوع به همدیگر کمک دهیم

      پر طرفدار Thumb up 6 Thumb down 0

    • میش مرغ می‌گوید:

      دوست سینه سوخته:

      متاسفانه این طور که به نظر میاد در الفبای شما اتهام زدن و دشمن فرضی درست کردن و در رویا سیر کردن پررنگ تَر به نظر میاد تا دفاع از طبیعت!!

      شما بدون اطلاع از هویت کاربران و صرف اینکه در نام کاربری ایشان کلمه شکارچی به چشم نمیاد انگ بی تجربگی می زنی ! در مورد اول همانطور هم که قبلا گفتم بنده در خانواده کاملا شکارچی بزرگ شدم و بعدها به دلیل علاقه به محیط زیست ، کوه نوردی و عکاسی و جانوران به مخالف شکار به خصوص شکار غیر مجاز تبدیل شدم !

      شما درست میگی من فرق قوچ و میش ، کل و بز ، جبیر ، گور خَر ، پلنگ و یوزپلنگ و فصل گاو بانگی مرالها رو نمی دونم و هنوز مرال رو با شوکا اشتباه می گیرم !ولی فرق بحری ، دلیجه ، طرلان ، بالابان ، پیغو و سارگپه و عقاب مارگیر رو خیلی خوب می دونم ! میش مرغ ، هوبره ، زنگوله بال ، کبک دری ، کبک چیل ،سیاه خروس رو از نزدیک دیدم ! ولی فرق قوچ و میشو نمی دونم .

      از حاجی آباد بندر عباس ، خبر کرمان ، کویر شهداد ، بمو فارس ، بینالود، سیاه کوه ، آرس باران ، بوکان و البرز مرکزی و دریاچه تار کلی تصویر زیبا هنوز جلوی چشم دارم ! موافق تیراندازی ورزشی هستم و از دو لول کوسه آلمان ، برتا، رمینگتون ، پنج تیر دستکش وینچستر تیر اندازی کردم تا خفیف دوبل ، ٢٧٠ ، برنو ، ٣٠ صفر ۶ !!!! سالها دو رشته اسکیت و تراپ تیراندازی می کردم و در حال حاضر هم از مسائل محیط زیستی ایران کم و بیش خبر دارم ولی تمام اینها باعث نمیشه طبیعت و جانوران زیبا رو که به همه مردم ایران تعلق داره إرث پدری بدونم و با قایم شدن پشت سر نام شکارچی به همه مخالفان بتازم ! آری اگر شما دلسوز طبیعت هستید به ما بگید چند نَفَر از همکیشان خود را ارشاد کردید ؟ و آیا همه اطرافیان شکارچی شما همینطوری قانونمند هستند ؟؟و سعی کنیم انتقاد سازنده رو یاد بگیریم .

      داغ Thumb up 4 Thumb down 28

    • شبگرد می‌گوید:

      درود برشرفت شکارچی شش دانگ

      پر طرفدار Thumb up 13 Thumb down 3

  8. شکارچی سینه سوخته می‌گوید:

    من در عجبم از رفتار دیده بان !!!! دیده بان جان ما هم جزو مردم ایرانیم !!! بذار حرفهامون رو بزنیم ما که نه به کسی توهین میکنیم نه واسه کسی دستور حکم اعدام و زندان و شلاق میدیم کلا دخالت تو کار قضات کار ما نیست پس چرا کامنت های ما رو پاک میکنی !!! گیریم کامنتهای ما رو پاک کردی ما رو هم میخوای از این مملکت اخراج کنی این که نشد یکطرفه که جنگ نمیرن بذار حرفها زده بشه و نتیجه گیری بشه

    پر طرفدار Thumb up 52 Thumb down 4

  9. شهرام می‌گوید:

    در جواب دوست عزیزم متین گرامی عرض میکنم شما درست میگویید حکم قاضی باعث رعب وترس در میان شکارچیان میشود ولی اگر واقع بینانه به این مقوله بپردازیم همه جماعت تفنگ به دست شهرنشین وتحصیلکرده وبینیاز از حداقل زندگی نیستند وبه همین دلیل این احکام همچون شمشیر دو لبه میماند که برخی را به تمکین وبرخی را به واکنش شدیدتر ولو درگیری مسلحانه وادار میکند

    پر طرفدار Thumb up 38 Thumb down 2

  10. مسعود شهرابی می‌گوید:

    من مخالف شکار هستم اما صدور این حکم بیش از حد سختگیرانه هست! شکارچیان تنها با یک اسلحه اقدام به شکار کرده و صدور این حکم باعث اقدامات تلافی جویانه از سوی این شکارچیان میشه بهتر بود قاضی تنها یک اسلحه رو مصادره میکرد اینطوری باعث تنبیهی مناسب میشد البته شاید اقدام شکارچیان در وانمود کردن به تفریح خانوادگی باعث شده قاضی سختگیری بیشتری نشون بده
    البته قرار نیست هر کسی اسلحه شکاری داره دستش بگیره بره طبیعت…
    و البته یحتمل این افراد بیش از یک کبک شکار کرده اند و یحتمل در محل استقرار اونها علایمی از تخلفات بیشتر اونها قابل مشاهده بوده

    پر طرفدار Thumb up 22 Thumb down 6

  11. شکارچی سینه سوخته می‌گوید:

    حالا مثلا اگر کالیبر ۱۶ یا ۲۰ بود نمیتونست جان هیچ جانداری رو بگیره!!!!!!

    پر طرفدار Thumb up 13 Thumb down 9

  12. خورشید می‌گوید:

    دست قاضی درد نکنه!
    انشالا که روزی در این کشور قانون،فرهنگ و انسانیت در مقابل بدویت، توحش و وقاحت به پیروزی نهایی برسن!

    داغ Thumb up 34 Thumb down 46

    • افشین می‌گوید:

      خورشید عزیز کمی بیشتر فکر کنید. در تمام دنیا و بیشتر در کشورهای پیشرفته مثل سویس دانمارک کانادا شکار به شکل بسیار گسترده انجام میشود بنابراین نمیتوانید به ان بدویت بگویید.
      افکار و اعمال تند روانه و نسنجیده به هر شکل و از هر سوی نشانه ارتجاع و افراطی گریست لطفا از ان بپرهیزید
      به امید مدیریت صحیح

      پر طرفدار Thumb up 23 Thumb down 2

      • محسن رزاقی می‌گوید:

        هر کشور پیشرفته ای که میخوان باشن این کارشون غلطه. مگه هر کشور پیشرفته ای هر کاری کرد باید ما هم تکرار کنیم. چرا از بین این همه عوامل پیشرفتشون به این یه غلطشون بند کردید؟!
        اگر یه کم وجدان داشته باشید و خودتون فکر کنید به نتایج بهتری میرسید.

        داغ Thumb up 0 Thumb down 10

  13. Sniper می‌گوید:

    باسلام اتفاقا اینچنین حکمهای باعث میشه بین متخلف و مامور درگیری شدید به وجود بیاد چرا هرجا یه جور حکم میدن. طرف به خاطر ترس ازمصادره اسلحه دست به هر کاری میزنه

    پر طرفدار Thumb up 38 Thumb down 8

  14. ایرانى امارات می‌گوید:

    دم قاضى گرم
    کارش درست بوده واقعا
    خدا کنه این روند ادامه پیدا کنه با مجازاتهاى زندان
    ضمنا آقاى متین هر چی این مخالفات بیشتر بشن بدون که بیشتر دارن میسوزن

    داغ Thumb up 11 Thumb down 29

  15. kooshan می‌گوید:

    این رأی نهایی نیست و با توجه به میزان تخلف اگر سابقه نداشته باشند امکان تخفیف در حکم اولیه هست اما بطور کلی سؤال زیاد و اطلاعات کم است، اهل کجایند؟ مسافر بوده اند؟ در زمان تعطیلات عید بوده؟ آیا لاشه های دیگری هم وجود داشته که مصرف یا جایی پنهان کرده اند؟ و ….. بهرحال با توجه باینکه فروردین ماه بوده بعید نیست این خانواده یا خانواده ها در تفریح نوروزی خود این بار قصد خوردن گوشت شکار مجانی هم داشته اند ضمن اینکه متوجه ممنوع بودن شکار هم بوده اند البته این احتمال نیز هست که در گذشته به همین شیوه تخلفاتی مرتکب شده باشند ولی بهرحال مبنای کار مدارک و مستندات معتبر است.

    داغ Thumb up 3 Thumb down 11

  16. شکارچی اصولی می‌گوید:

    سلام بر دوستان شکارچی و دوستداران محیط زیست جریان پوست شیر چی شد اگه دیده بان خواست من عکس پوست شیر.که دست محیط بانان هست رو دارم

    پر طرفدار Thumb up 17 Thumb down 7

  17. علیرضا 2 می‌گوید:

    جناب شکارچی سینه سوخته دمت گرم حرف دل ما را زدی دقیقا با شما موافقم

    پر طرفدار Thumb up 12 Thumb down 2

  18. علی می‌گوید:

    آخه چرا بخاطر شکار یک عدد کبک که به هیچ وجه نسلش در معرض تهدید نیست انقدر به شکارچی ها سخت میگیرند و صدور مجوز رو به تاخیر میاندازید تا شکار غیرقانونی بیشتر بشه! من خودم یک شکارچی هستم و زمانی تفننی به شکار کبک میرفتم، اما هیچ وقت دوست ندارم به حیواناتی که نسلشون در معرض تهدید هست آسیبی بزنم یا غیرقانونی و بیشتر از حد مجاز شکار کنم. تعداد زیادی از شکارچی ها هم همین طور هستند. اما وقتی مجوز شکار صادر نمیکنند و استان های زیادی رو ممنوع میکنند فقط باعث افزایش شکار غیرقانونی و بیش از حد مجاز میشه.

    پر طرفدار Thumb up 13 Thumb down 1

  19. محسن رزاقی می‌گوید:

    لطفا دیگر مجوز اسلحه ندهید.
    از مقامات ممنوعیت کامل شکار را خواستارم…

    داغ Thumb up 1 Thumb down 16

  20. محسن رزاقی می‌گوید:

    جناب قاضی خیر ببینی …

    داغ Thumb up 1 Thumb down 15

  21. محمد می‌گوید:

    عرض سلام و خسته نباشید خدمت تمامی عزیزان. بنده با خوندن این مطالب واقعا متاثر شدم. چند وقت پیش هم ک برنامه ماه عسل رو میدیدم و اون قسمتی ک یک جوون اعدامی رو نشون میداد ک نجات یافته بود و جرمش حمل مواد مخدر بود و تعریف میکرد هم بندیاش جوونای زیر ۳۰ هم بودن ک اعدام شدن بازم متاثر شدم.
    فرزندی ک پدرش یا خانواده ای که فرزندش بخاطر اینجور مسایل اعدام و یا زندانی شود چه اسیبهایی میبیند؟ آیا نمیشود قبل از زندانی کردن فرهنگسازی کرد؟ ایا شکار مساله جدیدیست؟ ایا ما در رساله احکام شکار کردن نداریم؟ قصابی ک گوسفند را ذبح میکند و همه میخوردند با شکارچی ک شکار راصید میکند چه فرقی دارند؟ اگر فرقشان در میراث شکار است مگر نمیشود با هزینه خود شکارچیان در منطقه شکار مجاز شکار پرورش داد و یا شکارچیان را ب روشهای صحیح دیگر کنترل کرد؟ شکارچی که ۱۰ میلیون جریمه نداشته باشد و واقعا برای تامین مخارج ب شکار رفته باشد اگر احساس خطر و گیر افتادن کند چ اتفاقی می افتد؟ خون ۲شهید شکاربانی که در استان هرمزگان ب شهادت رسیدند گردن کیست؟ قاتلانشان را هم اعدام میکنند خون قاتلاشون گردن کیست؟ وقتی با فرهنگسازی صحیح میشود جلوی چنین فاجعه هایی رو گرفت چرا باید بخاطر یک حیوان انسانها یک دیگر را بکشند؟ مسءولین محترم التماس تفکر از شما دارم برای طرحهای بعدی ک اجرا میکنید خواهشا کمی تفکر بفرمایید. ناظر محترم خواهشا تایید بفرمایید تا بدونیم عدالت رو دارید اجرا میکنید. با سپاس

    پر طرفدار Thumb up 3 Thumb down 0

  22. جویباری ریکا می‌گوید:

    بیا با طبیعت دوست باشیم
    کافی دیدتونو عوض کنید
    جون یه زبونبسترو بگیری که تفریح نمیشه . تیراندازی اسلحه بحثش جداست . من تیراندازی میکنم اما ن دیگه به جانداری . راهایه دیهگه ای هم هست برایه تفریح(با موتور تو پیست تکچرخ خخخخ)

    موافقم / مخالفم Thumb up 0 Thumb down 4

  23. mostafa می‌گوید:

    سلام. این مسایل که پیش میاد به تعداد محیط بان های کشته شده اضافه میشه. وقتی که محیط بان ها با شکارچی درگیر میشن و تعقیب و گریز صورت میگیره و شکارچی به خاطر شکار پرنده و امثالهم میبینه که داره به خاک سیاه میشینه، معلومه که برای نجات خودش دست به هر کاری میزنه. چند وقت پیش دو محیط بان با کلاش افتاده بودند دنبال یک شکارچی که کل زده بود و بهش با کلاش شلیک می کردن و اون هم پشت صخره ها کمین می کرد و میزد با برنو. آخه جان یک انسان با جان یک گوسفند برابره؟ و همینطور هفته پیش یک شچارچی به خاطر درگیری لفظی و فحاشی محیط بان با یک گلوله سینش رو شکافته بود. این دور باطل تا ابد ادامه داره… بذارید همون آمریکایی ها و چینی ها بیان طبیعتمون رو به یغما ببرن. ما باید برای کشتن یک قطعه کبک بمیریم. بماند که محیط بان هایی رو میشناسم که خودشون به اندازه ی موهای سرم شکار میکنن و…

    پر طرفدار Thumb up 3 Thumb down 0

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>