با تایید رای در دادگاه تجدیدنظر، اسلحه شکارچی متخلف به نفع دولت مصادره گردید

پایگاه خبری دیده بان محیط زیست و حیات وحش ایران (iew): اواخر سال گذشته نیروهای یگان محیط زیست شهرستان بویراحمد حین گشت زنی در منطقه حفاظت شده دنای شرقی با یک شکارچی متخلف مواجه شدند.

سرپرست اداره محیط زیست شهرستان بویراحمد در این باره گفت: محیط بانان جهت برخورد قانونی با متخلف وارد عمل شده و وی را بازداشت نمودند.

کامبیز حسین پور اظهار داشت: در بازرسی از این شکارچی متخلف لاشه سه عدد کبک به همراه یک اسلحه شکاری دولول دارای جواز حمل که جواز آن به نام فرد دیگری بود و مهمات مربوطه کشف و ضبط گردید.

متهم پس از تشکیل پرونده و واریز ضرر و زیان وارده به محیط زیست، جهت رسیدگی به جرم به مراجع قضایی معرفی گردید.

در جریان رسیدگی به این پرونده در دادگاه کیفری یاسوج، بزهکاری متهم محرز و مسلم تشخیص داده شده و مجرم به پرداخت ده میلیون ریال جزای نقدی محکوم شد.

همچنین با رای دادگاه جواز حمل اسلحه شکاری دولول کشف شده، ابطال و سلاح مذکور به نفع دولت مصادره گردید.

با اعتراض وکیل مدافع متهم به رای صادره پرونده برای بررسی مجدد به شعبه ۶ دادگاه تجدیدنظر استان کهگیلویه و بویراحمد ارجاع شد.

در جریان بررسی مجدد پرونده، قضات دادگاه تجدیدنظر ایراد و اعتراض موثری که موجبات نقض حکم بدوی را فراهم کند تشخیص ندادند. بنابراین قضات دادگاه تجدیدنظر حکم صادره از دادگاه بدوی مبنی بر جزای نقدی و مصادره اسلحه کشف شده به نفع دولت را تایید و حکم دادگاه بدوی را قطعی و لازم الاجرا دانستند.

+663
-423
  

6 دیدگاه

  1. محیط بان می‌گوید:

    باید همه سلاحهای شکاری جمع شود، در واقع اسلحه شخصی نباید وجود داشته باشد.

    داغ Thumb up 48 Thumb down 47

  2. شکارچی سینه سوخته می‌گوید:

    دوستان با سلام چند روز پیش به پارک ملی لار رفته بودم و خواستم همینجا از محیط بانان خوب و زحمتکش منطقه لار تشکر کنم که به خوبی از این عرصه ۷۰۰۰۰ هکتاری حفاظت میکنند. در بعضی نقاط دسته های پر تعداد ماهی قزل الا خال قرمز که همگی از جثه و سایز خوبی هم برخوردار بودند در اب رودخانه های لار و دلیچایی به وضوح دیده میشد که این باعث شعف و خوشحالی است. و بنده به عنوان یک ایرانی از دیدن این همه شکوه و عظمت طبیعت کشورم واقعا لذت بردم وجای همگی دوستان رو هم خالی کردم…

    پر طرفدار Thumb up 16 Thumb down 4

    • مجید می‌گوید:

      سلام دوست عزیز
      ببخشید ، ایا یقین دارید که این ماهی ها خال قرمز بودند ؟
      چون یکی از دوستان از همین مشاهدات صحبت میکرد ، از برق زدن بدن ماهی های زیاد در رودخانه ای در لار که باعث جلب توجه میشد ، اما بعد از تحقیق بیشتر و کنجکاوی معلوم شدهمگی از نوع کپور مهاجم هستند که به مرور محل زندگی ماهی خال قرمز بی نظیر لار را گرفته اند.
      اما امیدوارم حداقل این ماهی هایی که شما مشاهده کردید خال قرمز باشند.

      موافقم / مخالفم Thumb up 2 Thumb down 0

  3. متین می‌گوید:

    درود بر قاضی فهیم و ممنون از تلاش محیط بانان

    مصادره اسلحه و کلیه ادوات شکارچیان متخلف اقدام بسیار صحیح و بازدارنده ای در مقابل متعرضان به سرمایه های طبیعی کشور محسوب میشود.

    داغ Thumb up 6 Thumb down 16

  4. kooshan می‌گوید:

    طی چند دهه شمار زیادی اسلحه شکاری مجاز و غیرمجاز بنحو غیراصولی در دسترس برخی اقشار اعم از شکارچی و بهره بردار اقتصادی و غیر آنها قرار گرفته که باعث افزایش شمار تخلفات شکار و صید شده و از طرف دیگر امنیت شغلی و جانی محیط بانان را بطرزی نگران کننده تهدید می کند در همین «منطقه حفاظت شده دنا» اخیرأ محیط بانان «علی آرامش فر» و «جواد عمادی» مورد تهاجم مسلحانه شکارچیان غیرقانونی قرار گرفته اند که بگزارش روزنامه ها برخی از این متخلفین جوان و تازه کار و رفتارشان بسیار غیرمسئولانه بوده است.
    ضروری است علاوه بر برنامه ریزیها و اقدامات اساسی درازمدت بطور همزمان و مطابق قانون همه سلاحهایی که بنحوی غیرمجاز تلقی شده و در تخلفات جدید هم مورد استفاده قرار می گیرند مشابه روند قضایی مطلوب و قابل تقدیر طی شده در همین خبر ابتدا توقیف و سپس اسقاط شوند تا بتدریج از مخاطرات جدی شغلی و جانی که متوجه محیط بانان است کاسته گردد .

    داغ Thumb up 6 Thumb down 4

  5. شکارچی سینه سوخته می‌گوید:

    مجید عزیز خیلی ادم باید ناشی باشه که فرق کپور و خال قرمز رو نفهمه حالا باز میگفتید رمبو وخال قرمز یه چیزی . اما نه با اطمینان صد در صد به شما میگم که همه خال قرمز بودند منطقه ولا رود یکی از مرتفع ترین رودهای حوزه ابریز دریاچه لاره و فقط وفقط خال قرمز داره وبس

    موافقم / مخالفم Thumb up 2 Thumb down 0

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>