فک خزری و فعالیت های مرتبط با حفاظت از فک ها موضوع امشب هوای تازه

پایگاه خبری دیده بان محیط زیست و حیات وحش ایران (iew): مجموعه تلویزیونی «هوای تازه» برنامه ای است با مضمون حفظ محیط زیست که از شبکه افق سیما پخش می شود.

این برنامه به کارگردانی بهرام سنجابی و با کارشناسی و اجرای محمدعلی اله قلی و افشین زارعی پنجشنبه ها ساعت ۲۰/۳۰ (تکرار ‘۳۰ بامداد، ۶ صبح و ۱۳ جمعه و دوشنبه ها ۱۴/۳۰) به روی آنتن می رود.

فوک خزر (Caspian seal) تنها پستاندار دریاى کاسپین (خزر) است که در گذشته به وفور در سواحل دریاى شمال ایران دیده میشد. این جانور بى آزار و زیبا که شاخص سلامت دریاى خزر میباشد هر سال از شمال خزر به نیمه جنوبی این دریا به دنبال گله های ماهی پیمایش و مهاجرت مى کند.

زیستگاه فوک هاى خزر در آبهای هر پنج کشور حاشیه دریاى خزر بسته به جمعیت ماهی هاى کوچک و سواحل امن و پاکى آب دریا گستردگى دارد.

متاسفانه فوک هاى خزر به وفور در تور صید ماهى به ویژه تورهاى صید ماهیان خاویارى اسیر میشوند. این اتفاق در کنار آلودگى بیش از حد آب دریاى خزر از مهمترین عوامل حذف فوک ها از طبیعت میباشد به گونه اى که جمعیت آنها تا حد نگران کننده اى در دهه هاى اخیر کاهش داشته و تنها پستاندار دریاى خزر در لبه انقراض ابدى قرار گرفته است.

این قسمت از هواى تازه به موضوع فک خزری و فعالیت های مرتبط با حفاظت از این گونه ارزشمند اختصاص دارد.

—————————————————————————————————————————————————————————–

آخرین اخبار محیط زیست و حیات وحش کشور را بصورت لحظه ای و در کوتاه ترین زمان از طریق کانال تگرام دیده بان دریافت کنید.

+72
-212
  

1 دیدگاه

  1. جمشید از خوی می‌گوید:

    از اینکه ساعات پخش این برنامه از طریق این درگاه اطلاع رسانی میشود،قدر دانم.

    پر طرفدار Thumb up 15 Thumb down 0

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>