عامل شکار سه کبک به همراه اسلحه قاچاق در پارک ملی لار دستگیر پس از واریز شش میلیون ریال جریمه به دادگاه معرفی شدند

پایگاه خبری دیده بان محیط زیست و حیات وحش ایران (iew): روز بیست و دوم جاری نیروهای یگان محیط زیست پارک ملی لار حین گشت و کنترل در متوجه حضور دو شکارچی غیرمجاز شدند.

رییس پارک ملی لار در این باره گفت: محیط بانان جهت برخورد قانونی با متخلفین وارد عمل شده و آنها را بازداشت نمودند.

فرهاد زندی اظهار داشت: در بازرسی از این متخلفین لاشه سه عدد کبک، یک قبضه اسلحه شکاری غیرمجاز (قاچاق)، یک قبضه اسلحه شکاری مجاز و سایر ادوات شکار کشف و ضبط و متهمین پس از تشکیل پرونده جهت رسیدگی به جرم به مراجع قضایی معرفی گردیدند.

متخلفین روز ۲۳ دیماه مبلغ شش میلیون ریال بابت ضرر و زیان وارده به محیط زیست ناشی از شکار غیرمجاز سه عدد کبک را به حساب دولت واریز و فیش مربوطه را به دادگاه ارائه نمودند.

متهمین علاوه بر پرداخت ضرر و زیان وارده به محیط زیست محیط زیست، در دادگاه به جرم صید و شکار غیرمجاز جانوران وحشی محاکمه شده و بر اساس ماده ۱۱ قانون شکار و صید به حبس از ۹۱ روز تا ۶ ماه و یا جزای نقدی از یک میلیون و پانصد هزار ریال تا سه میلیون ریال محکوم خواهند شد.

بر اساس بند الف ماده ۶ قانون «مجازات قاچاق اسلحه و مهمات و دارندگان سلاح و مهمات غیرمجاز» مصوب ۱۳۹۰/۶/۷ ، هر کس بطور غیرمجاز سلاح شکاری و یا مهمات آن را خریداری، نگهداری و یا حمل نماید به حبس از ۹۱۱ روز تا شش ماه و یا جزای نقدی تا سقف بیست میلیون ریال محکوم خواهد شد.

همچنین بر اساس ماده ۱۸ قانون فوق الذکر، کلیه سلاح ها، مهمات، اقلام و مواد کشف شده موضوع این قانون به موجب حکم دادگاه به نفع دولت (وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح) ضبط می شود.

+121
0
  

3 دیدگاه

  1. کیوان می‌گوید:

    فریدونکار و ول کنین اونا ازاد هستن اینارو اعدام کنین

    پر طرفدار Thumb up 55 Thumb down 6

  2. وحید می‌گوید:

    بازار فریدونکنار با این حساب باید حدود ۱۰۰ میلیارد تومن جریمه بشه!!!

    پر طرفدار Thumb up 48 Thumb down 1

  3. پرنده مهاجر می‌گوید:

    واقعا اگه صیدو شکار بخاطر آنفولانزا ممنوع شده. قتل عام فریدونکنار چه توجیهی داره. آیا این یک تخلف آشکار نیست . معنی قانون واقعا چیه؟؟
    آیا دیواری کوتاهتر از شکارچیانی که پروانه قانونی گرفتن وجود ندارد.

    پر طرفدار Thumb up 43 Thumb down 2

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>