انتقاد نماینده مردم نیریز در مجلس به وزیر صنعت: آقای نعمت زاده اشتغال زایی در نیریز با تقویت گردشگری رونق می گیرد نه با تخریب محیط زیست

پایگاه خبری دیده بان محیط زیست و حیات وحش ایران (iew): نماینده مردم نی‌ریز در مجلس با بیان اینکه اولویت نخست توسعه معادن باید حفظ محیط زیست باشد، گفت: اشتغال زایی در نی ریز با تقویت صنعت گردشگری رونق می گیرد نه با تخریب محیط زیست.

اصغر مسعودی در گفت وگو با خانه ملت، در واکنش به اظهارات وزیر صنعت، معدن و تجارت مبنی بر اینکه سازمان حفاظت محیط زیست به علت عبور ۴ گورخر اجازه کار در معدن بهرام گور را نمی دهد، گفت: در حالی که نسل گورخر ایرانی در معرض انقراض قرار دارد و منطقه حفاظت شده بهرام گور زیستگاه اصلی این گونه در معرض انقراض  است چنین تعبیری از سوی یک مقام مسئول به هیچ وجه پذیرفتنی نیست. در کنار این  ۹۰۰ راس گورخر در این منطقه وجود دارد نه ۴ راس.

موضوع فقط گورخر نیست بلکه اکوسیستم بهرام گور به خطر می افتد

نماینده مردم نی ریز و استهبان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در منطقه حفاظت شده بهرام گور علاوه بر گورخر گونه های جانوری مختلفی زیست می کند، ادامه داد: در صورتی که فعالیت های معدنی در منطقه حفاظت شده بهرام گور انجام شود نه تنها نسل گورخر ایرانی در معرض انقراض قرار خواهد گرفت بلکه اکوسیستم منطقه بهرام گور نیز به خطر می افتد زیرا در این منطقه علاوه بر ۹۰۰ راس گورخر گونه های ارزشمند دیگری مانند ۸۰۰ راس بز، ۷۰۰ راس قوچ و میش، ۴۰ راس جبیر و همچنین کاراکال، روباه، گرگ، کفتار، آهو، زاغ بور، هوبره و … زیست می کنند که ارزش و اهمیت اکولوژیکی این زیستگاه پهناور را دو چندان می کند.

تنها دست آورد مردم نی ریز از واحدهای صنعتی گردوخاک، آلودگی و خام فروشی است

این نماینده مردم در مجلس دهم، با یادآوری اینکه در شهرستان نی ریز بیش از ۲۰۰ واحد سنگ بری وجود دارد، تصریح کرد: متاسفانه تنها دست آورد مردم نی ریز از این واحدهای صنعتی گرد و خاک، آلودگی و خام فروشی بوده این در حالی است که  وزارت صنعت، معدن و تجارت نسبت به پرداخت حق انتفاع قانونی ۱۵ درصد به مردم خودداری کرد و همچنین از این تعداد ۱۵۰ واحد تعطیل یا نیمه فعال هستند.

اشتغال بهانه است، واحدهای تعطیل و نیمه تعطیل را فعال کنید

مسعودی با مورد خطاب قرار دادن وزیر صنعت، معدن و تجارت، گفت: آقای نعمت زاده بیکاری تنها مختص جوانان نی ریز نیست و در تمامی استان ها وجود دارد. از این رو موضوع اشتغال بهانه است زیرا اگر به فکر اشتغال زایی جوانان نی ریز هستید می بایست برای بازگشایی واحدهای صنعتی تعطیل و همچنین رفع مشکل واحدهای نیمه فعال چاره اندیشی کنید.

سود معادن برای رانتخواران است نه برای مردم

مسعودی از رانت خواری در معادن کشور انتقاد کرد و گفت: متاسفانه رانت خواری های بسیار زیادی در بحث معادن وجود دارد که نفع آن را عده ای خاص می برد و مردم از چنین منابعی بی بهره هستند.

نماینده مردم نی ریز و استهبان در مجلس دهم، با بیان اینکه اولویت نخست توسعه معادن باید حفظ محیط زیست باشد، تصریح کرد: محیط زیست اجازه فعالیت های معدنی را داده است اما به شرطی که به محیط زیست خللی وارد نشود از این رو احداث معادن نباید برای برخی بهانه ای برای تخریب محیط زیست باشد.

اشتغال زایی در نی ریز با تقویت صنعت گردشگری رونق می گیرد نه با تخریب محیط زیست

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی با یادآوری پتانسیل های منحصر به فرد شهرستان نی ریز در حوزه گردشگری، گفت: آقای نعمت زاده اشتغال زایی در نی ریز با تقویت صنعت گردشگری رونق می گیرد نه با تخریب محیط زیست.

اگر صنعت گردشگری نی ریز تقویت شود به اندازه صنعت ، اشتغال زایی به همراه دارد.

اگر منطقه بهرام گور به دنیا معرفی و مورد توجه و رسیدگی واقع شود ارزآوری و اشتغال را برای مردم منطقه به همراه خواهد داشت و از سویی نه تنها به حیات وحش آسیبی وارد نمی شود بلکه بهبود وضعیت آنها را به همراه خواهد داشت.

+7427
0
  

18 دیدگاه

  1. ایمان می‌گوید:

    سپاس فراوان از نماینده مردمی نیریز

    پر طرفدار Thumb up 44 Thumb down 4

  2. مسعود شهرابی می‌گوید:

    مناطقی همچون بهرام گور از میراث طبیعی کم نظیر دنیا هستند که‌ در صورت حفاظت صحیح و جذب اصولی گردشگر بین المللی، می‌تونن باعث درآمدزایی و اشتغالزایی پایدار بشن
    توسعه طرح‌های معدنکاری در چنین مناطق ارزشمندی که‌ در نهایت یک زیستگاه ارزشمند رو به نابودی کشیده هیچوقت پایدار نبوده و تنها در برهه‌ای از زمان و تنها برای گروهی خاص!! منفعت خواهد داشت، واقعا حیف نیست مناطقی که‌ از ارزشمند ترین زیستگاه های طبیعی و میراثی بی نظیر هستند رو به خاطر معدنی که‌ تنها برای عده‌ای خاص! منفعت به دنبال داره نابود کنیم؟
    واقعا در چنین مناطقی گردشگری پایدار و نه ولنگار، با جذب توریست خارجی تا حد بسیار زیادی به اقتصاد کشور کمک میکنه
    حالا ببین کسانی که‌ به دنبال معادن این منطقه هستند کیا هستن؟!در دولت قبل کاری کردن که‌ استاندار نسبت به مواضع سازمان ح م ز در این منطقه انتقاد شدید کنه و در این دولت هم نظر بسیار بسیار مساعد وزیر برای انتقاد شدید از سازمان ح م ز جهت بهره برداری از معادن این منطقه رو جلب کردن ماشاالله اونایی که‌ دنبال این منطقه هستن خیلی باید!….
    ممنون از نماینده محترم مردم نیریز

    پر طرفدار Thumb up 31 Thumb down 4

  3. نیما می‌گوید:

    همین وزیرو بیارید استیضاحش کنید تو را به خدا

    پر طرفدار Thumb up 35 Thumb down 4

  4. ایرانی‌مسلمان می‌گوید:

    انشاالله که معدن رو احداث نکنن… بهرام‌گور یکی از بهترین مناطق موجوده و نباید تخریب بشه….

    پر طرفدار Thumb up 35 Thumb down 3

  5. مصطفی می‌گوید:

    درود بر شرافتت آقای مسعودی…

    پر طرفدار Thumb up 27 Thumb down 4

  6. رضا1394 می‌گوید:

    با تشکر از نماینده محترم برای روشنگری و حمایتشان
    چیزی که باعث پیشرفت می شود کار و تلاش اصولی و رعایت قانون است نه استخراج معدن
    همچنین باید افزود گورها در همه جای کشور قبلا یافت می شدند و ولی به دلایل مختلف که نشان دهنده پیچیدگی اکوسیستم مورد نیاز آنها می باشد، جز توران و این منطقه از بین رفته اند و حتی در در بزرگترین پارک ملی کشور (کویر) هم دیگر یافت نمی شوند ولی در این منطقه فعلا خوشبختانه تعدادشان رو به افزایش می باشد. و اهالی این منطقه می توانند به منطقه شان افتخار بکنند. و حیف است با تصمیم گیری های نادرست این منطقه قربانی منافع تجاری و اقتصادی عده ای شود.

    پر طرفدار Thumb up 26 Thumb down 2

  7. کفتار اره راه می‌گوید:

    تنها در دو منطقه کشور گور باقی مانده یعنی توران و منطقه حفاظت شده بهرام گور و در توران هم وضع گور خیلی مناسب نیست و تعدادشان کم می باشد ولی در این منطقه تعداد گورها رو به افزایش است که نشان دهنده اهمیت زیستی فوق العاده این منطقه می باشد.

    پر طرفدار Thumb up 28 Thumb down 2

    • طبیعت و شکار قانونی می‌گوید:

      آقای کفتار،در صورت استفاده و بهره برداری از این معدن،وضعیت بهرام گور هم به وضعیت توران دچار خواهد شد

      پر طرفدار Thumb up 23 Thumb down 2

  8. شکاربان می‌گوید:

    اینم مثل بقیه مناطق نابود کنین بره
    جای آباد که نذاشتین!

    پر طرفدار Thumb up 24 Thumb down 3

  9. کارشناس پیر محیط زیست می‌گوید:

    باسپاس و درود برجناب آقای اصغر مسعودی فرزند خلف ونماینده آگاه ودلسوزمردم غیور نی ریز.
    من دلسوخته ودل آزرده تمام مطالب خردمندانه وکارشناسانه ایشان را تائید می نمایم. همانگونه که مطالب آن وزیرمحترم زخم
    دردناکی بر روح وجانم بود . بدون اغراق احساس وجود افراد فرهیخته ای چون آقای مسعودی درکسوت نمایندگان ملت بابینش ونگرشی که قبلا کمتر شاهد آن بوده ایم، تاحدود زیادی موجب تسکین شد. امید وارم هموطنان ودلسوختگان محیط زیست درهمین جایگاه (سایت ) وریاست محترم مجلس شورای اسلامی ونمایندگان محترم وفرهیخته ملت درصحن مجلس ایشان را مورد حمایت قرار دهند. اینجانب به عنوان یک خدمتگذاروکارشناس به صورت جداگانه و باختصارمطالبی را درج خواهم کردو اگر بتوانم آدرس پست
    الکترونیک ایشان را داشته باشم مطالب بیشتری را در زمینه بهره وری پایدار ازمناطقی چون بهرام گور وبختگان و..بخصوص درامر صنعت گردشگری طبیعت به حضورشان تقدیم خواهم نمود. (درهمین راستا ازدیده بان محترم درخواست دارم درصورت امکان ایمیل مرا دراختیار ایشان قراردهند)

    پر طرفدار Thumb up 21 Thumb down 3

  10. سهند می‌گوید:

    بخدا یه همچین وزیرهایی باید استیضاح و از کار بر کنار بشن

    پر طرفدار Thumb up 20 Thumb down 2

  11. کبک دری سبزکوه می‌گوید:

    آفرین نماینده روشن فکر

    پر طرفدار Thumb up 22 Thumb down 1

  12. hassel می‌گوید:

    با سلام
    اولا قدر دان دولت محترم دولت تدبیر وامید بالحاظ محیطی زیستی بودن هستیم اما از مقام مسئول محترم صنعت معدن تجارت هم انتظار می رود با دولت ودر راس ان رئیس جمهور همراه باشند واجازه بدهند این ذخایر معدنی ومحیط زیست بهرام گور نیریز فارس برای نسلهای اینده حفظ گردد از رئیس محترم سازمان ومدیر کل محترم محیط زیست استان فارس هم انتظار می رود همچون نماینده محبوب ومحترم نی ریز اظهارات وزیر محترم را بی پاسخ نگذارند /

    پر طرفدار Thumb up 17 Thumb down 1

  13. DORNA می‌گوید:

    خوشحالم از حضور این نماینده در نیریز و تبریک به مردم منطقه که ایشون رو انتخاب کردند.

    پر طرفدار Thumb up 17 Thumb down 1

  14. جمشید از خوی می‌گوید:

    آمار ها باز هم صحیح نیست:
    ۳۰۰ راس
    ۳۳۰ راس
    ۴۳۰راس
    ۹۰۰ راس
    اگر واپسین رقم صحیح است که از خطر انقراض جسته است.!؟

    پر طرفدار Thumb up 15 Thumb down 2

  15. نم نمک می‌گوید:

    ازنماینده شهرهای نیریز واستهبان واباده طشک ومشکان وایج متشکریم که پشتیبانی خودشان ازمحیط زیست وگورهای بیدفاع اعلام نمودند مامردم کار را به قیمت ازدست دادن حیوانات گرانبهایمان نمی خواهیم هرچند که دولت میتواند بارونق دادن به محیط زیست اشتغال زایی کند

    پر طرفدار Thumb up 24 Thumb down 1

  16. داریوش2016 می‌گوید:

    پارک ملی کروگر در آفریقای جنوبی سالانه چند میلیارد دلار ارزآوری برای آفریقای جنوبی داره جهت آگاهی این وزیر

    پر طرفدار Thumb up 20 Thumb down 2

  17. نم نمک می‌گوید:

    درود . انتقاد وپاسخ به هر مطلبی باید با رعایت ادب وبدون توهین باشد این یکی ازمهمترین اصولی است که هرمنتقد باید درنظر داشته باشد

    پر طرفدار Thumb up 7 Thumb down 0

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>