محموله قاچاق حاوی یازده هوبره با تلاش یگان محیط زیست خواف کشف شد

پایگاه خبری دیده بان محیط زیست و حیات وحش ایران (iew): به دنبال دریافت گزارشی مبنی بر تصمیم قاچاقچیان برای انتقال تعدادی هوبره از مناطق مشترک خواف و زیرکوه به استان بوشهر جهت قاچاق به کشورهای عربی حوزه خلیج فارس، نیروهای یگان محیط زیست این شهرستان خواف به تحقیق در این رابطه مشغول شدند.

رییس اداره حفاظت محیط زیست خواف در این باره گفت: با توجه به اینکه تحرکات متخلفین در اراضی مشترک خواف و زیرکوه بود، پس از هماهنگی های لازم با اداره حفاظت محیط زیست شهرستان زیرکوه، با همکاری پلیس مبارزه با مواد مخدر و فعال نمودن مطلعین و مخبرین محلی در منطقه اقدامات لازم انجام پذیرفت.

عباس طاهریان اظهار داشت: نیروهای محیط زیست در جریان تحقیقات خود زمان ملاقات متخلف بومی و یک قاچاقچی بوشهری را شناسایی نموده و در چند نقطه با همکاری پلیس مبارزه با مواد مخدر در مسیر حرکت خودروی متخلف کمین نمودند.

پس از مدتی با رسیدن خودروی مشکوک به ایست و بازرسی مامورین ستاد مبارزه با مواد مخدر خودروی مذکور متوقف شده و در بازرسی از داخل آن یازده عدد هوبره کشف و ضبط گردید.

در این رابطه یک متهم دستگیر و در جریان بازجویی ها یک نفر دیگر از اعضای این باند را به مامورین معرفی نمود.

محیط بانان بلافاصله موضوع را با مقام قضایی مطرح نموده و پس از اخذ نیابت قضایی به همراه نیروهای محیط زیست زیرکوه وارد یک منزل مسکونی در این شهرستان شده و در جریان بازرسی از این خانه نیز آثار و پرهای ریخته شده هوبره و یک تله هوبره گیری کشف و ضبط شد.

از این منزل مسکونی نیز یک متهم دستگیر و پس از تشکیل پرونده به مراجع قضایی معرفی گردید.

هر دو متهم با دستور قاضی تا اطلاع ثانوی روانه زندان شده و تحقیقات برای شناسایی سایر عوامل این باند بخصوص قاچاقچی بوشهری ادامه دارد.

از یازده هوبره کشف شده از خودروی متخلفین شش پرنده که شرایط جسمی مناسبی داشتند پس از تایید دامپزشک و با حضور مسئولان خواف از جمله فرماندار، بخشداران شهرستان، دادستان عمومی و انقلاب خواف، فرماندهان انتظامی و سپاه پاسداران و جمعی از روسای ادارات این شرستان در زیستگاه طبیعی رهاسازی شدند.

متاسفانه پنج هوبره دیگر به دلیل حمل و نقل در شرایط نامناسب دچار آسیب دیدگی شده و هم اکنون با همکاری شبکه دامپزشکی در حال تیمار و درمان می باشند.

—————————————————————————————————————————————————————————–

آخرین اخبار محیط زیست و حیات وحش کشور را بصورت لحظه ای و در کوتاه ترین زمان از طریق کانال تگرام دیده بان دریافت کنید.

+25
-2
  

6 دیدگاه

  1. DORNA می‌گوید:

    کشورهای های حوزه خلیج فارس خاک های رنگین جزیره هرمز را که ارزش اقتصادی و زیستی بالا دارند با همکاری وطن فروشان داخلی به غارت می برند و شاهین ها و هوبره ها را هم با خیانت یک عده… نه فقط به نام خلیج فارس رحم نمی کنند به دارایی ها میراث ملی و معنوی هم رحم نمی کنند خطه هرمزگان و بندعباس و بوشهر ثروتمندان زیادی داره اون مناطق تجار میلیاردری زندگی می کنند پس اینها ناشی از فقر مادی نیست، خیانت از فقر فرهنگی ست…

    پر طرفدار Thumb up 32 Thumb down 6

  2. ایمان می‌گوید:

    سپاس فراوان از همه عزیزان، خدا پشت و پناهتان باد

    پر طرفدار Thumb up 22 Thumb down 5

  3. حمید می‌گوید:

    تمام این مشکلات بر میگرده به بیکاری بی پولی در منطقه که باعث میشه بومی منطقه برای چندرغاز سرمایه مملکتشو به باد فنا بده.

    پر طرفدار Thumb up 23 Thumb down 9

  4. Nader می‌گوید:

    یک سؤال : أیا تکثیر أین نوع پرنده انقدر سخته که باید بیان ایران إز أینجا غارت کنن؟ کسی میدونه؟!

    موافقم / مخالفم Thumb up 2 Thumb down 0

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>