عاملین شکار قوچ وحشی در فراهان علاوه بر واریز یکصد میلیون ریال بابت ضرر و زیان وارده به محیط زیست در دادگاه به ۱۹ میلیون ریال جزای نقدی محکوم شدند

پایگاه خبری دیده بان محیط زیست و حیات وحش ایران (iew): سال گذشته نیروهای یگان محیط زیست فراهان حین گشت و کنترل در مناطق آزاد اسن شهرستان دو شکارچی متخلف را مشاده و دستگیر نمودند.

سرپرست اداره حفاظت محیط زیست شهرستان های تفرش و فراهان در این باره گفت: در بازرسی از متخلفین لاشه یک قوچ وحشی به همراه یک اسلحه شکاری، تعدادی فشنگ و سایر ادوات شکار کشف و ضبط شد.

علی خسروان اظهار داشت: متهمین پس از تشکیل پرونده جهت رسیدگی به جرم به مراجع قضایی معرفی شدند.

در جریان رسیدگی به این پرونده در دادگاه کیفری، دادگاه بر اساس محتویات پرونده بزه انتسابی به متهمین را محرز و مسلم دانست.

بنابراین دادگاه متهم ردیف اول را به جرم شکار غیرمجاز جانوران وحشی به پرداخت هجده میلیون ریال و متهم ردیف دوم را به جرم مشارکت در شکار غیرمجاز جانوران وحشی از طریق حمل لاشه شکار (کوله کشی) به پرداخت یک میلیون ریال جزای نقدی محکوم نمود.

متهمین در تاریخ ۹۶/۷/۲۲ مبلغ یکصد میلیون ریال بابت ضرر و زیان وارده به محیط زیست ناشی از شکار غیرمجاز یک قوچ وحشی را نیز به حساب دولت واریز و فیش مربوطه را به دادگاه ارائه نمودند.

—————————————————————————————————————————————————————————–

آخرین اخبار محیط زیست و حیات وحش کشور را بصورت لحظه ای و در کوتاه ترین زمان از طریق کانال تگرام دیده بان دریافت کنید.

+50
0
  

1 دیدگاه

  1. محسن رزاقی می‌گوید:

    ممنوعیت کامل شکار و صید و کشف و ضبط هر گونه اسلحه اگر هر چه زودتر شکل نگیرد بزرگترین استباه سازمان است که بعد ضربه آن را خواهد خورد.
    از مسئولین محترم تقاضا میکنم توجهات لازم را مبذول دارند.

    پر طرفدار Thumb up 39 Thumb down 32

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>