عاملین شکار غیرمجاز سه عدد کبک در منطقه حفاظت شده قرخود دستگیر و پس از واریز ۶ میلیون ریال جریمه نقدی به دادگاه معرفی شدند

پایگاه خبری دیده بان محیط زیست و حیات وحش ایران (iew): نیروهای یگان حفاظت محیط زیست شهرستان مانه و سملقان حین گشت و کنترل در منطقه حفاظت شده قرخود با پنج نفر شکارچی متخلف مواجه شدند.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست مانه و سملقان در این باره گفت: محیط بانان جهت برخورد قانونی با متخلفین وارد عمل شده و هر پنج نفر را دستگیر نمودند.

موسی ولیزاده افزود: از متخلفین سه قبضه اسلحه شکاری (یک قبضه دولول متعلق به غیر، یک قبضه پنچ تیر و یک قبضه دولول قاچاق)، تعداد ۱۰۲ عدد فشنگ ساچمه زنی و لاشه سه کبک کشف و ضبط گردید.

متهمین پس از تشکیل پرونده جهت رسیدگی به جرم به مراجع قضایی معرفی شدند.

متخلفین روز شنبه مورخ ۹۶/۸/۶ مبلغ شش میلیون ریال بابت ضرر و زیان وارده به محیط زیست ناشی از شکار غیرمجاز سه عدد کبک را به حساب دولت واریز و فیش مربوطه را به دادگاه ارائه نمودند.

متهمین علاوه بر پرداخت ضرر و زیان وارده به محیط زیست، در دادگاه به جرم صید و شکار غیرمجاز جانوران وحشی محاکمه شده و بر اساس ماده ۱۱ قانون شکار و صید به حبس از ۹۱ روز تا ۶ ماه و یا جزای نقدی از یک میلیون و پانصد هزار ریال تا سه میلیون ریال محکوم خواهند شد.

بر اساس بند الف ماده ۶ قانون «مجازات قاچاق اسلحه و مهمات و دارندگان سلاح و مهمات غیرمجاز» مصوب ۱۳۹۰/۶/۷ ، هر کس بطور غیرمجاز سلاح شکاری و یا مهمات آن را خریداری، نگهداری و یا حمل نماید به حبس از ۹۱ روز تا شش ماه و یا جزای نقدی تا سقف بیست میلیون ریال محکوم خواهند شد.

همچنین بر اساس ماده ۱۸ قانون فوق الذکر، کلیه سلاح ها، مهمات، اقلام و مواد کشف شده موضوع این قانون به موجب حکم دادگاه به نفع دولت (وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح) ضبط میشود.

—————————————————————————————————————————————————————————–

آخرین اخبار محیط زیست و حیات وحش کشور را بصورت لحظه ای و در کوتاه ترین زمان از طریق کانال تگرام دیده بان دریافت کنید.

+5
-55
  

4 دیدگاه

  1. ولاش گرین می‌گوید:

    هی پروانه ندید تا کم کم شکارچیهای قانونی هم بی قانون بشن
    آخه چقدر وایسی تو خونه تلویزیون نگاه کنی
    مسلما که محیط زیست نمیتونه با همه برخورد کنه

    پر طرفدار Thumb up 61 Thumb down 35

  2. پیکاسو می‌گوید:

    منطقه قرخود قبلا بخشی از پارک ملی گلستان بوده و به لحاظ داشتن جنگل های ارس و زیستگاه حیواناتی مانند :
    خرس قهوه ای ، قرقاول ، کبک ، قوچ و میش ، کل و بز و پلنگ اهمیت دارد .
    جا دارد از زحمات مدیر کل سابق محیط زیست خراسان جناب مهندس آقامیری که از زمان یکپارچگی استان خراسان تا چند سال پیش این پست را در اختیار داشتند و مدیری نمونه بودند تشکر کنم .

    پر طرفدار Thumb up 38 Thumb down 21

  3. محمد می‌گوید:

    لطفا در توضیحات اخبارتان واحد شمارش پرندگان و حیوانات را رعایت کنید.مثل این خبر که واحد شمارش کبک را عدد درج کردید.سپاس

    پر طرفدار Thumb up 18 Thumb down 9

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>