لاشه کامل آهو و مقداری گوشت قوچ وحشی از شکارچی متخلف در مهریز کشف شد

پایگاه خبری دیده بان محیط زیست و حیات وحش ایران (iew): نیروهای یگان محیط زیست شهرستان مهریز حین گشت و کنترل در محدوده دشت بختکی واقع در منطقه حفاظت شده کالمند بهادران، به یک موتورسیکلت مشکوک شدند.

رئیس اداره محیط زیست مهریز در این باره گفت: محیط بانان جهت بررسی موضوع وارد عمل شدند اما راکب موتورسیکلت یک گونی را به روی زمین انداخته و با سرعت زیاد متواری شد.

خدارحمی اظهار داشت: از داخل گونی رها شده توسط راکب موتورسیکلت، لاشه کامل یک آهو که به تازگی شکار شده بود مشاهده گردید.

با توجه به اینکه محیط بانان هویت متخلف را شناسایی کرده بودند موضوع با مقام قضایی در میان گذاشته شد.

محیط بانان پس از اخذ نیابت قضایی و حکم ورود به منزل، وارد منزل متخلف در یکی از روستاهای حاشیه منطقه شدند.

در بازرسی از این مکان حدود ۱۵ کیلوگرم گوشت شکار متعلق به گوسفند وحشی، یک اسلحه شکاری و تعدادی فشنگ و مهمات کشف و ضبط شد اما متهم به منزل خود مراجعه نکرده و در خانه حضور نداشت.

پرونده پس از تکمیل به مراجع قضایی ارائه شده و متهم فراری با دستور قضایی تحت تعقیب می باشد.

+20
0
  

2 دیدگاه

  1. محسن رزاقی می‌گوید:

    شکار بدون قید ضرورت حرام میباشد. وحتی در سفر بقصد شکار نماز شکسته نیست و باید حتما کامل خوانده شود. اگر ما خود را جامعه خود را اسلامی میدانیم پس قوانین ما هم باید بر اساس روایاتمان رقم بخورد.
    و اگر هم مسلمان هم نیستیم آزاده باشیم. به هر حال هر انسانی وجدان که دارد، مهم باشد حق حیات یک جاندارن همانند جان خودمان و فرزندانمان.
    پله های ادارک را طی کنیم. لذت یک لحظه محبت کردن با معرفت به جانداری را بکش دیگر هیچ گاه شکار لذتی برایت نخواهد داشت. گل وقتی که نچینیمش لذتبخش تر است نیازی به چیدنش نیست.

    و سلام بر پیروان راه هدایت…

    پر طرفدار Thumb up 50 Thumb down 44

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>