عامل شکار غیرمجاز دو قرقاول در سوادکوه دستگیر و پس از واریز هشت میلیون ریال جریمه به دادگاه معرفی شد

پایگاه خبری دیده بان محیط زیست و حیات وحش ایران (iew): نیروهای یگان محیط زیست سوادکوه مازندران حین گشت و کنترل در مناطق آزاد این شهرستان با یک شکارچی غیرمجاز مواجه شدند.

محیط بانان جهت برخورد قانونی با متخلف وارد عمل شده و وی را دستگیر نمودند.

در بازرسی از این شکارچی غیرمجاز لاشه دو قرقاول و یک قبضه اسلحه شکاری کشف و ضبط شد.

در این رابطه یک متهم پس از تشکیل پرونده جهت رسیدگی به جرم به مراجع قضایی معرفی گردید.

متخلف روز یکشنبه مورخ ۹۶/۹/۹ مبلغ هشت میلیون ریال بابت ضرر و زیان وارده به محیط زیست ناشی از شکار غیرمجاز دو قرقاول را به حساب دولت واریز و فیش مربوطه را به دادگاه ارائه نمود.

همچنین متهم در دادگاه به جرم شکار غیرمجاز جانوران وحشی حمایت شده محاکمه شده و بر اساس ماده ۱۲ قانون شکار و صید به حبس از سه ماه تا سه سال و یا جزای نقدی از یک میلیون و پانصد هزار ریال تا هجده میلیون ریال محکوم خواهد شد.

بر اساس ماده ۱۴ قانون شکار و صید، اسلحه و ادوات کشف شده تا اتمام رسیدگی به پرونده و تعیین تکلیف از سوی دادگاه، توقیف و در اختیار اداره محیط زیست می باشد.

مقام قضایی می تواند با استناد به ماده مذکور و ماده ۲۱۵ قانون مجازات اسلامی نسبت به ابطال مجوز حمل سلاح کشف شده اقدام و دستور مصادره اسلحه مربوطه به نفع دولت را صادر نماید.

0
-13
  

11 دیدگاه

  1. جواد اکبرنژاد می‌گوید:

    وقتی ادم حرف میزنه باید درست و علمی و منطقی باشه امسال که پروانه شکار صادر نشد هم تعداد شکار بیشتر از پارسال است و هم تعداد درگیریها پس این میشه یک تحلیل علمی پس مخالفان شکار هم در نظر بگیرند در سالی که پروانه شکار صادر میشه تعداد شکار کمتر میشه و اعتماد وحس رفافت وهمکاری بین شکارچی و شکاربان شکل میگیره این یک واقعیت اجتماعی است حالا هر کس میخاهد این را نادیده بگیره یا انکار کنه

    پر طرفدار Thumb up 42 Thumb down 19

    • اریا می‌گوید:

      دوست عزیز اگر شما پرتال اداره کل محیط زیست استان ها را مشاهده کرده باشید و اخبار مربوط به صید و شکار را بخوانید، در تمامی اخبار ذکر میکند:” امسال هیچگونه مجوزی برای شکار صادر نشده و مأمورین یگان حفاظت محیط زیست با گشت وکنترل مداوم منطقه با هرگونه تخلفات زیست محیطی برخورد قانونی خواهند کرد .” این جمله از پرتال محیط زیست استان آذربایجان‌غربی برداشته شده است و نشان میدهد که گشت و کنترل ها و جلوگیری از تخلفات در زمانی که پروانه صادر نمیشه بیشتر شده است و دلیل درگیری محیط بانان با شکارچیان هم همین برخورد های جدی با متخلفین است. من خودم این مسئله را در شهرمان بارها مشاهده کردم وقتی که یک سال پروانه صادر میشد نظارت بر زیستگاه های آزاد به صفر میرسید و برای مناطق چهار گانه هم بسیار کم میشد و تمامی زیستگاه های طبیعی در تمام ایام هفته به منطقه جنگی تبدیل میشد اما الان با ممنوعیت ایجاد شده هم تعداد شکارچیان که به طبیعت میروند بسیار کم شده و هم گشت زنی های محیط بانان زیاد شده به گونه ای در شهر ما در بعضی از روزها محیط بانان شکارچی غیر پیدا نمیکنند و به همین خاطر این اواخر صیادان غیر مجاز را دستگیر میکنند. شکار کردن شاید تنها عامل نابودی حیات وحش نباشد ولی اصلی ترین و مهم ترین عامل نابودی وحوش محسوب می شود.

      پر طرفدار Thumb up 69 Thumb down 45

    • ولاش گرین می‌گوید:

      آقا جواد واقعا درست میفرمایید چه فایده کسانی که باید به این حرفها گوش بدن.گوششون رو دادن دست یه سری زیرابرو برداشته که با دیدن خون فشارشون میفته و کلمه شکار رو همسنگ جنایتکار در نظر میگیرن.افسوس

      پر طرفدار Thumb up 20 Thumb down 13

  2. دوستدار محیط زیست می‌گوید:

    جناب آقای دیده بان عزیز با توجه به اینکه ۹۰ درصد متن های بنده را تایید نمیکنی چرا با دام گذاران شمال کشور که نسل پرنده در حال از بین بردن میباشند هیچ کاری ندارید ؟

    پر طرفدار Thumb up 61 Thumb down 22

    • طبیعت از دست رفته می‌گوید:

      شک نکنید منفعتی هست

      پر طرفدار Thumb up 29 Thumb down 15

    • عزرائیل می‌گوید:

      یه سیاست قشنگ تو تمام دنیا وجود داره که برای لاپوشانی یه اتفاق که پای خیلیا گیره و منفعت و سود یه عده در اون وجود داره یه جمعی سعی میکنن که حواسها رو بسمت چیز دیگه ای پرت کنن…
      فساد و ظلم هیچوقت پایدار نیست…

      پر طرفدار Thumb up 30 Thumb down 14

    • اریا می‌گوید:

      یه جوری میگید” دیده بان چرا با دام گذاران هیچ کاری ندارید ” انگار آقای کیوان هوشمند فرمانده یگان حفاظت هستش.
      دوست عزیز دیده بان نهایتش میتونه یه گزارش بنویسه که اون هم دیگه همه از وضع کشتارها خبر دارند و اگر مسئولان می خواستند کاری انجام دهند باید تا الان انجام میدادند.

      پر طرفدار Thumb up 58 Thumb down 38

  3. همیار می‌گوید:

    ۸۰۰ هزار تومن جریمه برای دو تا قرقاول بسیار کم است. صرفه نظر از اینکه هر شکارچی پیش از دستگیری ده ها عدد از این پرندگان را کشته است.

    پر طرفدار Thumb up 105 Thumb down 56

  4. مسعود می‌گوید:

    سر قرقاول ها رو نبریده. احتمالا این فرد دنبال شکار تروفه بوده و قصد تاکسیدرمی پرنده ها رو داشته. الان هم که اوج فصل شکاره. چرا نباید به این فرد و امثال او پروانه داده بشه؟

    پر طرفدار Thumb up 24 Thumb down 18

  5. عقاب می‌گوید:

    هزینه شکار خیلی بیشتر از اینا پای شکارچی اب میخوره اگه قصدش تاکسیدرمی بوده بره چنتا قرقاول بخره تاکسیدرمیشون کنه،این دلیل نمیشه که هرکه حوصلش سر رفت برداره یه تفنگ بیفته داخل طبیعت و مثل مغولا همه جا رو غارت کنه،خدا شاهده من قسم میخورم،اگه هزارتا قرقاول هم ببینه شکار میکنه،این قبیل ادما واقعا حریص هستن و طمع دارن

    داغ Thumb up 7 Thumb down 15

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>