مراسم اهدای جوایز محیط بانان برتر در چهارمین دوره جایزه یحیی برگزار شد

پایگاه خبری دیده بان محیط زیست و حیات وحش ایران (iew): مراسم تقدیر از برگزیدگان چهارمین دوره جایزه یحیی با معرفی سه محیط بان برتر این دوره برگزار شد.

«مدثر تیموری» از شهرستان خواف استان خراسان رضوی، «غلامرضا محمد زاده» از منطقه حفاظت شده گشت رودخان و سیاه مزگی استان گیلان و «محسن دلیر» از منطقه حفاظت شده بینالود خراسان رضوی سه محیط بانی بودند که بیشترین امتیاز را از هیات داوران دریافت کرده و جوایز خود را دریافت نمودند.

به هر کدام از برگزیدگان این دوره مدال یحیی، لوح محیط بان برگزیده و سه نیم سکه بهار آزادی تقدیم گردید.

همچنین در این مراسم لوح تقدیر و یک سلکه تمام بهار آزادی از طرف معصومه ابتکار ریاست پیشین سازمان حفاظت محیط زیست و معاون فعلی رییس جمهور در امور زنان و خانواده به همسر محیط بان شهید علی اکبر قنبری زاده که چهل روز قبل در جریان درگیری با قاچاقچیان مواد مواد مخدر در منطقه ای مابین بهاباد و اردکان به شهادت رسید، تقدیم شد.

در حاشیه این مراسم از محمد درویش مدیرکل پیشین دفتر مشارکت های مردمی سازمان حفاظت محیط زیست و عضو هیات داوران به پاس تلاش برای شکل گیری این جایزه و فعالیت عملی و رسانه ای در حوزه محیط زیست نیز تجلیل به عمل آمد.

تاریخچه جایزه یحیی

این جایزه به ابتکار و همت دو هنرمند عضو انجمن یوزپلنگ ایرانی، مجتبی رمزی و پریدخت مشگ زاد از سال ۱۳۹۳ شکل گرفت.

در راستای برنامه‌های حمایتی انجمن از محیط بانان، دبیرخانه ای دایمی برای پیگیری روند جایزه یحیی تشکیل شد. حامیان رسانه‌ای و داوران نهایی این جشنواره نیز از فعالان محیط زیست کشور هستند که به صورت داوطلبانه در روند اهدا این جایزه با دبیرخانه همکاری می کنند.

……………اعضای هیات داوران، دبیر اجرایی، بانیان جایزه و محیط بانان برگزیده چهارمین دوره جایزه یحیی

به منظور زنده نگه داشتن یاد و خاطره محیط بان شهید، «یحیی شاه کوه محلی» و معنای حیات بخش اسم یحیی، این مراسم «جایزه یحیی» نامگذاری شد و هدف اصلی آن تجلیل از محیط‌بانانی است که تلاش‌های چشم‌گیری در زمینه حفاظت از عرصه‌های تنوع‌زیستی در حوزه‌های محل خدمت خود داشته‌اند.

+324
-511
  

3 دیدگاه

  1. حجت می‌گوید:

    واقعأ دست مریزا از زحمات بی دریغ شما

    پر طرفدار Thumb up 50 Thumb down 37

  2. وحیدی می‌گوید:

    خیلی جالبه
    تعداد دیس لایک این مطلب دو برابر لایک اون هست!!!
    به نظر میاد خوانندگان شما حالشون خوب نیست

    داغ Thumb up 3 Thumb down 5

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>