عامل شکار چهار پرنده وحشی در جغتای پس از واریز جریمه به دادگاه معرفی شد

پایگاه خبری دیده بان محیط زیست و حیات وحش ایران (iew): نیروهای یگان محیط زیست جغتای حین گشت زنی در عرصه های طبیعی این شهرستان با یک شکارچی متخلف مواجه شدند.

رئیس اداره محیط زیست شهرستان جغتای در این باره گفت: محیط بانان جهت برخورد قانونی با متخلف وارد عمل شده و وی را دستگیر نمودند.

کلاته اظهار داشت: در بازرسی از متخلف لاشه یک کبک و دو تیهو و یک کبوتر چاهی به همراه یک قبضه اسلحه شکاری دارای مجوز و سایر ادوات شکار کشف و ضبط گردید.

متهم پس از تشکیل پرونده جهت رسیدگی به جرم به مراجع قضایی معرفی گردید.

متخلف مبلغ ۶/۱۰۰/۰۰۰ ریال بابت ضرر و زیان وارده به محیط زیست ناشی از شکار غیرمجاز یک کبک و دو تیهو و یک کبوتر چاهی را به حساب دولت واریز و فیش مربوطه را به دادگاه ارائه نمود.

متهم علاوه بر پرداخت ضرر و زیان وارده به محیط زیست محیط زیست، در دادگاه به جرم صید و شکار غیرمجاز جانوران وحشی محاکمه شده و بر اساس ماده ۱۱ قانون شکار و صید به حبس از ۹۱ روز تا ۶ ماه و یا جزای نقدی از یک میلیون و پانصد هزار ریال تا سه میلیون ریال محکوم خواهد شد.

بر اساس ماده ۱۴ قانون شکار و صید، اسلحه ها و ادوات کشف شده تا اتمام رسیدگی به پرونده و تعیین تکلیف از سوی دادگاه، توقیف و در اختیار اداره محیط زیست می باشد.

مقام قضایی می تواند با استناد به ماده مذکور و ماده ۲۱۵ قانون مجازات اسلامی نسبت به ابطال مجوز حمل سلاح های کشف شده اقدام و دستور مصادره اسلحه های مربوطه به نفع دولت را صادر نماید.

+52
-33
  

3 دیدگاه

  1. محسن رزاقی می‌گوید:

    سلاح حتماً باید توقیف بشه.

    داغ Thumb up 10 Thumb down 18

  2. شهرابی می‌گوید:

    جناب رزاقی،علاقه ی زیادی به مصادره ی سلاح ایشان دارید و در چند پست این را نوشته اید.می دانید،در اکثر توقیف و مصادره ی سلاح های مجاز چه اتفاقی برای طبیعت می افتد؟شخص خاطی به دلیل عدم تایید صلاحیت برای خرید سلاح مجاز به خرید سلاح قاچاق روی اورده و با توجه به جنبه جزایی و کیفری بالای این داستان،سلاح غیر مجاز را در منطقه مخفی کرده و هر بار تعداد بیشتری حیوان را از بین می برد و قطعا در صورت بروز درگیری از ترس موارد مذکور،به تیراندازی مستقیم به سمت مامورین،روی خواهد اورد.هر چیزی راه و قانونی دارد.لطفا کمی در حین نوشتار تامل و تفکر بفرمایید.

    پر طرفدار Thumb up 13 Thumb down 3

  3. میر شکار می‌گوید:

    ممنون از پاسختون جناب شهرابی ،دوستداران محیط زیست همه چیز رو از پشت صفحه مانیتور میبینند .نمیدونند که درعمل چخبره .سلاح غیرمجاز ۷۰۰ هزار تومنی نیاز به درگیری با ماموران محیط زیست هم نداره .تفنگ رو میندازه همونجا دفرار .

    موافقم / مخالفم Thumb up 0 Thumb down 0

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>