دو شکارچی متخلف پیش از اقدام به شکار همراه اسلحه قاچاق در موته دستگیر شدند

پایگاه خبری دیده بان محیط زیست و حیات وحش ایران (iew): روز دوشنبه ۹۶/۹/۲۷ نیروهای یگان محیط زیست پناهگاه حیات وحش موته اصفهان حین گشت شبانه متوجه حضور شکارچیانی شدند که حال پروژکتور کشی در کوه بودند.

فرمانده یگان محیط زیست استان اصفهان در این باره گفت: محیط بانان جهت برخورد قانونی با متخلفین وارد عمل شده و در جریان تعقیب و گریز یک نفر از آنها را دستگیر نمودند.

مرتضی جمشیدیان اظهار داشت: در بازرسی از متخلف قبضه اسلحه شکاری گلوله زنی برنو دوربین دار غیرمجاز (قاچاق)، چهار عدد فشنگ، یک دوربین چشمی، یک دستگاه فاصله سنج، دو چاقو و یک کوله پشتی که بر روی آنان آثار و علائم شکار (خون و موی جانور وحشی) مربوط به سنوات قبل وجود داشت کشف و ضبط گردید.

متهم پس از تشکیل پرونده جهت رسیدگی به جرم به مراجع قضایی معرفی گردید.

با اعتراف نفر دستگیر شده متخلف متواری نیز شناسایی و با صدور احضاریه در دادسرا حاضر شد.

هر دو متهم با دستور مقام قضایی روانه زندان شده و تا لحظه تنظیم این خبر همچنان در بازداشت بسر می برند.

متهمین با استناد به ماده ۱۵ قانون شکار و صید به جرم شروع به شکار جانوران وحشی محاکمه و به حبس یا جزای نقدی محکوم خواهند شد.

بر اساس بند الف ماده ۶ قانون «مجازات قاچاق اسلحه و مهمات و دارندگان سلاح و مهمات غیرمجاز» مصوب ۱۳۹۰/۶/۷ ، هر کس بطور غیرمجاز سلاح شکاری و یا مهمات آن را خریداری، نگهداری و یا حمل نماید به حبس از ۹۱ روز تا شش ماه و یا جزای نقدی تا سقف بیست میلیون ریال محکوم خواهند شد.

همچنین بر اساس ماده ۱۸ قانون فوق الذکر، کلیه سلاح ها، مهمات، اقلام و مواد کشف شده موضوع این قانون به موجب حکم دادگاه به نفع دولت (وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح) ضبط می شود.

محیط بانان پناهگاه حیات وحش موته از مدتها قبل در جریان تخلفات شبانه این متخلفین بوسیله پروژکتور کشی در موه بودند اما موفق به دستگیری آنان نشده بودند.

+5
-21
  

1 دیدگاه

  1. محسن رزاقی می‌گوید:

    ننگ بر شکار….

    موافقم / مخالفم Thumb up 0 Thumb down 0

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>