دو گروه شکارچی متخلف به همراه لاشه انواع پرندگان وحشی در زهک دستگیر شدند

پایگاه خبری دیده بان محیط زیست و حیات وحش ایران (iew): نیروهای یگان محیط زیست شهرستان زهک سیستان و بلوچستان در جریان ماموریت شبانه در چاه نیمه چهارم هامون با گروهی از شکارچیان متخلف روبرو شدند.

فرمانده یگان محیط زیست سیستان و بلوچستان در این باره گفت: ن محیط بانان جهت برخورد قانونی با متخلفین وارد عمل شده و سه نفر را در این رابطه دستگیر نمودند.

حمید ریگی اظهار داشت: از خودروی متخلفین دو قبضه اسلحه شکاری کمرشکن مجاز، یک قبضه اسلحه شکاری کمرشکن قاچاق، لاشه دو باکلان و دو پرستوی دریایی، یک چنگر و یک پرستوی دریایی زنده به همراه شش عدد ماهی کشف و ضبط گردید.

متهمین پس از تشکیل پرونده جهت رسیدگی به جرم به مراجع قضایی معرفی شدند.

متخلفین مبلغ هشت میلیون ریال بابت بخشی از ضرر و زیان وارده به محیط زیست را به حساب دولت واریز و فیش مربوطه را به دادگاه ارائه نمود.

همچنین در همین عملیات که از ساعت ۲۱ تا ۷ صبح به طول انجامید دو شکارچی متخلف دیگر به همراه دو اسلحه شکاری و لاشه یک خوتکا دستگیر و به مراجع قضایی معرفی شدند.

این گروه از متخلفین نیز مبلغ یک میلیون ریال بابت ضرر و زیان وارده به محیط زیست ناشی از شکار غیرمجاز یک خوتکا را به حساب دولت واریز و فیش مربوطه را به دادگاه ارائه نموند.

تمامی متهمین علاوه بر پرداخت ضرر و زیان وارده به محیط زیست محیط زیست، در دادگاه به جرم صید و شکار غیرمجاز جانوران وحشی محاکمه شده و بر اساس ماده ۱۱ قانون شکار و صید به حبس از ۹۱ روز تا ۶ ماه و یا جزای نقدی از یک میلیون و پانصد هزار ریال تا سه میلیون ریال محکوم خواهند شد.

بر اساس ماده ۱۴ قانون شکار و صید، اسلحه ها و ادوات کشف شده تا اتمام رسیدگی به پرونده و تعیین تکلیف از سوی دادگاه، توقیف و در اختیار اداره محیط زیست می باشد.

مقام قضایی می تواند با استناد به ماده مذکور و ماده ۲۱۵ قانون مجازات اسلامی نسبت به ابطال مجوز حمل سلاح های کشف شده اقدام و دستور مصادره اسلحه های مربوطه به نفع دولت را صادر نماید.

0
-11
  

7 دیدگاه

  1. ولاش گرین می‌گوید:

    عاقبت پروانه ندادن همین میشه بیقانونا فعال قانونمندها تو خونه

    پر طرفدار Thumb up 25 Thumb down 12

  2. محسن رزاقی می‌گوید:

    شکار باید بطور کامل متوقف شود و برنامه کامل مبارزه با سلاح در کشور آغاز شود و جریمه سنگین به هر گونه سلاح بخورد.

    داغ Thumb up 3 Thumb down 14

  3. محسن رزاقی می‌گوید:

    بلوچستان با وجود کم آبی منطقه ویژه ای از نظر اکوسیستم و تنوع زیستی میباشد.
    این جانیان بی فرهنگ وطن فروش نه به حق حیات احترام می‌گذارند نه به تنوع زیستی.

    داغ Thumb up 3 Thumb down 13

  4. محسن رزاقی می‌گوید:

    ننگ بر شکار…

    داغ Thumb up 2 Thumb down 14

  5. محسن رزاقی می‌گوید:

    تشنگان خون حیات وحش رنجور باج میخواهند.
    سازمان محترم محیط زیست آیا اینجا جای انعطاف است؟ از خودت یه جنمی نشان بده، بشون بگو که دوره این گونه تفریحات سر آمده، بهشون بگو که خون این حیات وحش فروشی نیست، بهشون بگو که سازمان اگه صد سال دیگه هم فقیر بمونه نیازی به پول خون حیات وحش مظلومش نداره.

    داغ Thumb up 2 Thumb down 14

  6. میر شکار می‌گوید:

    بعضی از این دوستان ما تو این سایت صحبت هایی میکنن که آدم به سنشون شک میکنه .افکارشون بیشتر به افکار کودکانه شبیه هست.برنامه کامل مبارزه با سلاح در کشور آغاز شود و جریمه سنگین به هر گونه سلاح بخورد یعنی چی؟؟؟میدونید دارید چی میگید ؟شما در کشوری ایرانی و اسلامی دارید زندگی میکنید آریایی ها به فرزندانشون تو سن یادگیری (۹ تا۱۵ سالگی) آموزش تیراندازی میدادن. تو اسلام هم که نیاز به گفتن روایاتش نیست همه شما از من بیشتر میدونید.

    موافقم / مخالفم Thumb up 1 Thumb down 3

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>