شکارچیان متخلف در تفرش به جرم توهین و تمرد نسبت به محیط بانان به یک سال حبس و جزای نقدی محکوم شدند

پایگاه خبری دیده بان محیط زیست و حیات وحش ایران (iew): اسفندماه سال گذشته نیروهای یگان محیط زیست تفرش حین گشت و کنترل در عرصه های طبیعی این شهرستان دو شکارچی غیرمجاز را مشاهده نمودند.

رئیس اداره محیط زیست شهرستان تفرش در این باره گفت: محیط بانان جهت برخورد قانونی با متخلفین وارد عمل شدند اما شکارچیان با مشاده مامورین اقدام به فرار نمودند.

علی خسروان اظهار داشت: شلیک چندین تیر هوایی توسط محیط بانان، متخلفین را وادار به توقف نمود اما شکارچیان نسبت به ماموریت تمرد نموده و با آنها گلاویز شدند.

محیط بانان موفق شدند یک اسلحه قاچاق را از دست شکارچیان بگیرند اما متخلفین پس از ضرب و شتم یکی از مامورین متواری شدند.

پس این حادثه با شکایت اداره محیط زیست تفرش، پرونده ای در این رابطه در مراجع قضایی تشکیل و هر دو متهم که کاملا شناسایی شده بودند به دادگاه احضار شدند.

در جریان رسیدگی به این پرونده در دادگاه تفرش، دادگاه با توجه به گزارش ضابطین خاص دادگستری (نیروهای محیط زیست)، گواهی پزشکی قانونی، کشف اسلحه و مهمات قاچاق از متخلفین و سایر محتویات پرونده بزهکاری متهمان را محرز و مسلم دانست.

بنابراین هر دو متهم به مجازات های زیر محکوم شدند:

۱ – پرداخت دیه بابت آسیب های وارده به محیط بان

۲ – یک میلیون ریال جزای نقدی بابت توهین به ماور دولت حین انجام وظیفه

۳ – یک سال حبس تعزیری (زندان غیر قابل خرید) بابت تمرد نسبت به مامور دولت حین انجام وظیفه

۴ – بیست میلیون ریال جزای نقدی بابت حمل اسلحه غیرمجاز و مصادره اسلحه به نفع دولت (فقط متهم ردیف اول)

با توجه به اینکه متهمین جهت تجدیدنظر خواهی در مهلت مقرر اقدام ننموده اند، حکم صادره قطعی است و پس از اجرا به واحد اجرای احکام هر دو متهم جهت گذراندن دوران محکومیت خود دستگیر و روانه زندان خواهند شد.

+22
0
  

2 دیدگاه

  1. امیر امینی می‌گوید:

    جای شکارچی، محبس است .

    داغ Thumb up 27 Thumb down 32

  2. میر شکار می‌گوید:

    بازهم توهین و جمع بستن .کی باید یاد بگیریم که به هم احترام بزاریم.بنده خدا این سایت جنبه نداره من نظر بدم وگرنه نظرت بکلی در مورد محیط بانان و شکارچیان برمیگشت.

    پر طرفدار Thumb up 19 Thumb down 12

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>