عاملین شکار ۴ مرغابی وحشی در زهک پس از واریز جریمه به دادگاه معرفی شدند

پایگاه خبری دیده بان محیط زیست و حیات وحش ایران (iew): نیروهای یگان محیط زیست شهرستان زهک در استان سیستان و بلوچستان در جریان عملیاتی که چند روز قبل در عرصه های طبیعی این شهرستان برگزار کردند با سه شکارچی متخلف مواجه شدند.

فرمانده یگان محیط زیست سیستان و بلوچستان در این باره گفت: محیط بانان جهت برخورد قانونی با متخلفین وارد عمل شده و هر سه نفر را دستگیر نمودند.

حمید ریگی اظهار داشت: در بازرسی از متخلفین لاشه چهار پرنده وحشی از انواع مرغابی سانان به همراه سه قبضه اسلحه شکاری و سایر ادوات شکار کشف و ضبط گردید.

متهم پس از تشکیل پرونده جهت رسیدگی به جرم به مراجع قضایی معرفی گردید.

متخلفین روز ۹۶/۹/۲۹ مبلغ چهار میلیون ریال بابت ضرر و زیان وارده به محیط زیست ناشی از شکار غیرمجاز چهار مرغابی وحشی را به حساب دولت واریز و فیش مربوطه را به دادگاه ارائه نمودند.

متهم علاوه بر پرداخت ضرر و زیان وارده به محیط زیست محیط زیست، در دادگاه به جرم صید و شکار غیرمجاز جانوران وحشی محاکمه شده و بر اساس ماده ۱۱ قانون شکار و صید به حبس از ۹۱ روز تا ۶ ماه و یا جزای نقدی از یک میلیون و پانصد هزار ریال تا سه میلیون ریال محکوم خواهد شد.

بر اساس ماده ۱۴ قانون شکار و صید، اسلحه ها و ادوات کشف شده تا اتمام رسیدگی به پرونده و تعیین تکلیف از سوی دادگاه، توقیف و در اختیار اداره محیط زیست می باشد.

مقام قضایی می تواند با استناد به ماده مذکور و ماده ۲۱۵ قانون مجازات اسلامی نسبت به ابطال مجوز حمل سلاح های کشف شده اقدام و دستور مصادره اسلحه های مربوطه به نفع دولت را صادر نماید.

+10
-40
  

9 دیدگاه

  1. شکارچی سینه سوخته می‌گوید:

    این عکس بالا چقدر خوبه با این که شکارچی خلاف کرده پذیرفته و خنده رو لبهای شکاربانه و خلاصه درگیری در کاری نیست و یبارم شد بخاطر چهارتا پرنده …. دو تا آدم نزدن همدیگه رو ناقص کنن

    پر طرفدار Thumb up 41 Thumb down 14

  2. حق گو می‌گوید:

    متاسفم برای دو گانگی قانون .این چه قانونی است که در استانهایی در۲۴ساعت دهها هزار انواع پرنده بطور غیرمجاز صید میشود و دربین افرادی خاص تقسیم و همه بر سر دیگی مشغول بردن منفعت میکنند و آبرو ریزی در جهان برای نام ایران شده و برایشان اهمیتی ندارد و در جای دیگر در فصل شکار که حق شکارچیان میباشد اینطور بگیر و ببند راه می اندازند .

    پر طرفدار Thumb up 46 Thumb down 9

  3. هادی می‌گوید:

    وای چه جنایتی!!! باید ۴۰۰۰ تا میزد!!! بعد میبرد تو بازار فریدونکار در حضور مامورای محیط زیست تو روز روشن میفروخت!!! اونوقت اشکالی نداره

    پر طرفدار Thumb up 37 Thumb down 14

  4. مهدی می‌گوید:

    سلام
    واقعا جای تاسف داره!
    شکارچیای کشورهای دیگه بیشتر از سه ماهه که دارن شکار میکنن و هیچ کس هم مبتلا به بیماری نشده و جالبه که هیچوقت هم جمعیت همین گونه ها که ما داریم سنگشون رو به سینه میزنیم کم نمیشه و هر سال سر موقع پروانه براشون صادر میشه،اون وقت ما با دروغ بزرگی به اسم انفلونزا پروانه صادر نمیکنیم و تازه بعد هم دستشون رو میشه که اصلا بیماری که میگن مرغداری ها گرفتارش شدن هیچ ربطی به پرندگان مهاجر نداشته و به خاطر غذا و کودهای وارداتی بوده!مگه چند سال نیست هی میگن بیماری،مگه این همه در مناطق شمالی این همه شکار میکنن و مردم میخورن تا به حال کی مریض شده؟
    حالا چهارتا مرغابی چند نفر زدن یه عده هم اماده اماده عکس گرفتن و یه عده دیگه دارن میکنن تو بوق و کرنا!!

    پر طرفدار Thumb up 41 Thumb down 15

  5. محسن رزاقی می‌گوید:

    چه چهره زشت، منفور، زننده و داعش گونه ای پیدا میکنه اون بی فرهنگی که جان مخلوقات بی پناه را در کمال بیرحمی غصب میکند.

    داغ Thumb up 17 Thumb down 50

  6. علی می‌گوید:

    ضمن خسته نباشید ای کاش این همه فعالیت عزیزان محیط زیست در شمال کشور برای جلوگیری کشتار به هدف منقرض کرد متمرکز میشد این بنده خداهای جنوب شرقی کشور که واقعا در شرایط بدی زندگی میکنن برای معاش خانواده شان اقدام به شکار میکنند و بنظر من باید حداقل سهمیه شکار را داشته باشند این واقعا انصاف نیست که در این مناطق محروم ایران چنین برخوردهایی بشود حداقل در خصوص ماکیان آبی ولی در مورد هوبره و میش مرغ باید جدی برخورد شود .

    پر طرفدار Thumb up 26 Thumb down 9

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>