لاشه یک فوک خزری در ساحل پارک ملی بوجاق مشاهده شد

پایگاه خبری دیده بان محیط زیست و حیات وحش ایران (iew): روز چهارشنبه ۹۶/۱۰/۶ نیروهای محیط زیست پارک ملی بوجاق حین گشت زنی در منطقه ساحلی روستای امیر کیاسر لاشه یک فوک خزری را مشاهده نمودند.

ابراهیم غلامی رئیس اداره پارک ملی بوجاق کیاشهر گفت: از آنجایی که گزارش و رویت و مرگ و میر این پستاندار دریایی از جهت بررسی وضعیت آن حائز اهمیت است پس از معاینات اولیه  بدلیل پوسیده بودن لاشه دفن بهداشتی گردید.

از رشته های تور ماهیگیری که به پاهای عقب فوک گره خورده و در تصویر فوق نیز کاملا مشخص است، این فوک بر اثر گرفتار شدن در تورهای صیادی جان خود را از دشت داده است.

از ابتدای تابستان سال جاری تاکنون این لاشه هفتمین فوکی است که در سواحل شمال کشور مشاهده شده است.

فوک خزر (Caspian seal) تنها پستاندار دریای خزر است که طی سال های اخیر با کاهش شدید جمعیت روبرو شده و در معرض خطر انقراض قرار دارد.

0
-5
  

2 دیدگاه

  1. میر شکار می‌گوید:

    کل فاضلابهای گیلان و مازندران و گلستان مستقیم توی دریا ریخته میشه .کل زباله های شهری توی این سه استان تو زمینش دفن میشه .مگه دریای خزر چقدر ظرفیت خود پالایندگی داره که این حجم از فاضلاب رو تصفیه کنه؟قبلاً مردم مشکل پوستی داشتن با زدن آب دریا به بدنشون درمان میشدن .الان میری دریا شنا مشکل پوستی میگیری.حیف که محیط زیست و شهرداری و آب و فاضلاب این سه استان شکارچی نیستن که لااقل دوستداران محیط زیست این سایت چندتا فحش بهشون بدن که دل ما حداقل خنک بشه.

    پر طرفدار Thumb up 6 Thumb down 2

  2. زهرا می‌گوید:

    متاسفم

    موافقم / مخالفم Thumb up 2 Thumb down 0

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>