عاملین شکار ۳ مرغابی وحشی در نهبندان پس از واریز جریمه به دادگاه معرفی شدند

پایگاه خبری دیده بان محیط زیست و حیات وحش ایران (iew): چند روز قبل دو شکارچی متخلف در عرصه های طبیعی نهبندان توسط مامورین نیروی انتظامی دستگیر و با توجه به شکار غیرمجاز تعدادی پرنده در اختیار نیروهای محیط زیست این شهرستان قرار گرفتند.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان نهبندان در این باره گفت: با حضور نیروهای یگان محیط زیست در محل از شکارچیان متخلف لاشه سه عدد مرغابی وحشی، یک اسلحه تک لول مجاز و یک اسلحه تک لول متعلق به غیر تعدادی فشنگ کشف و ضبط شد.

شکرگذار اظهار داشت: متهمین پس از تشکیل پرونده جهت رسیدگی به جرم به مراجع قضایی معرفی شدند.

متخلفین روز ۹۶/۱۰/۳ مبلغ سه میلیون ریال بابت ضرر و زیان وارده به محیط زیست ناشی از شکار غیرمجاز سه عدد مرغابی وحشی را به حساب دولت واریز و فیش مربوطه را به دادگاه ارائه نمودند.

متهمین علاوه بر پرداخت ضرر و زیان وارده به محیط زیست محیط زیست، در دادگاه به جرم صید و شکار غیرمجاز جانوران وحشی محاکمه شده و بر اساس ماده ۱۱ قانون شکار و صید به حبس از ۹۱ روز تا ۶ ماه و یا جزای نقدی از یک میلیون و پانصد هزار ریال تا سه میلیون ریال محکوم خواهند شد.

بر اساس ماده ۱۴ قانون شکار و صید، اسلحه ها و ادوات کشف شده تا اتمام رسیدگی به پرونده و تعیین تکلیف از سوی دادگاه، توقیف و در اختیار اداره محیط زیست می باشد.

مقام قضایی می تواند با استناد به ماده مذکور و ماده ۲۱۵ قانون مجازات اسلامی نسبت به ابطال مجوز حمل سلاح های کشف شده اقدام و دستور مصادره اسلحه های مربوطه به نفع دولت را صادر نماید.

+3
-6
  

4 دیدگاه

  1. هادی می‌گوید:

    کاش میرفت فریدونکار و ۱۰۰ تا شکار میکرد که کسی بهش گیر نده!!!!

    پر طرفدار Thumb up 39 Thumb down 6

  2. محسن رزاقی می‌گوید:

    این طور جنایات باید در نطفه خفه بشه تا مثل فاجعه فریدون کنار نشه که دیگه عرضه جمع کردش نباشه، (کسانی توش تبانی کنند و بازار سیاه و خلاصه کار بجاهای باریک بکشه گنده ها را هم بخرند خوب چون قضیه ملیاردیه خیلی ها را میشه خرید).
    البته یه چیزی را هم بگم ناحق پایدار نخواهد ماند.

    داغ Thumb up 7 Thumb down 22

  3. میر شکار می‌گوید:

    بله چیزهای زیادی ناحقه ازجمله چند روز درانتظار بررسی قرار گرفتن نظرات من و حذف شدنشون تا دیگران نبینند .چرا از حقیقت فرار میکنید ؟ اگه ریگی تو کفشتون نبود اینجوری برخورد نمیکردید.

    پر طرفدار Thumb up 11 Thumb down 4

  4. زهرا می‌گوید:

    به این میگن مجازات

    داغ Thumb up 3 Thumb down 7

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>