عاملین شکار غیرمجاز یک مرغابی وحشی و یک خوتکا در زهک دستگیر شدند

پایگاه خبری دیده بان محیط زیست و حیات وحش ایران (iew): نیروهای یگان محیط زیست شهرستان زهک حین گشت و کنترل در عرصه های طبیعی این شهرستان با یک وانت پیکان  مواجه شدند.

فرمانده یگان محیط زیست سیستان و بلوچستان در این باره گفت: محیط بانان خودروی مذکور را متوقف نموده و به تفتیش آن پرداختند.

حمید ریگی اظهار داشت: در جریان بازرسی از این خودرو سه قبضه اسلحه شکاری مجاز، لاشه یک مرغابی وحشی و لاشه یک خوتکا کشف و ضبط و سه متهم در این رابطه دستگیر شدند.

متهمین پس از تشکیل پرونده جهت رسیدگی به جرم به مراجع قضایی معرفی شدند.

متهمین علاوه بر پرداخت ضرر و زیان وارده به محیط زیست محیط زیست، در دادگاه به جرم صید و شکار غیرمجاز جانوران وحشی محاکمه شده و بر اساس ماده ۱۱ قانون شکار و صید به حبس از ۹۱ روز تا ۶ ماه و یا جزای نقدی از یک میلیون و پانصد هزار ریال تا سه میلیون ریال محکوم خواهند شد.

بر اساس ماده ۱۴ قانون شکار و صید، اسلحه ها و ادوات کشف شده تا اتمام رسیدگی به پرونده و تعیین تکلیف از سوی دادگاه، توقیف و در اختیار اداره محیط زیست می باشد.

مقام قضایی می تواند با استناد به ماده مذکور و ماده ۲۱۵ قانون مجازات اسلامی نسبت به ابطال مجوز حمل سلاح های کشف شده اقدام و دستور مصادره اسلحه های مربوطه به نفع دولت را صادر نماید.

0
-4
  

4 دیدگاه

  1. عقاب طلایی می‌گوید:

    دو تا مرغابی شکار شده سه تا آدم دستگیر……
    کی باید فکر منطقی و اساسی درباره این قوانین بکنیم به خدا انصاف نیست حداقل یه نفرشون دستگیر میکردین .
    .خدا قوت

    پر طرفدار Thumb up 41 Thumb down 14

  2. محسن رزاقی می‌گوید:

    ببینید چقدر میگویم این اسلحه را از دست کس و ناکس بگیرید آخر گریبان گیر بقیه هم میشود مخلوقات زبان بسته، محیط بانان، و حالا هم تو این شلوغی ها بعضی از هموطنانمان را از دست دادیم اگر اولین ظلم خاموش میشد الان آتشش دامنگیر سایرین نمیشد. پس به اون مخلوقات رحم کنید تا خدا بهمان رحم کند و روزی آتشش دامن گیر خودمان نشود. روحیه رحم را در جامعه افزایش دهید و روحیه خشونت را کاهش دهیم و به کودکانمان بیاموزیم فرهنگ محبت کردن به جانداران را.

    و سلام بر پیروان راه هدایت

    داغ Thumb up 10 Thumb down 42

  3. حسن می‌گوید:

    این سیاست یک بام و دو هوا سازمان داره همرو اذیت میکنه شما ببینید با شکار ۲تا خوتکا چطور با قدرت و بزن بگیر برخورد میشه ولی با نسل کشی تو فریدونکنار انگار نه انگار مثل اینکه اونجا یه جای دیگه از دنیاست و قانون این مملکت تو اونجا اعمال نمیشه یخورده بخودتون بیاید دوستان زحمت کش

    پر طرفدار Thumb up 29 Thumb down 5

    • رشید می‌گوید:

      براد عزیز .اگه اونجایی که شمافرمودید بخواهند به خود بیایند منافعشان از بین میرود.این اخبار و سروصدایی که بعضی وقتها در فریدونکنار و سرخرود پخش میشود برای گمراه کردن من و شماست .فعلا چند گروه چندسالی است خوب جایی پیدا کرده اند برای بخور بخور .باور کنید اونجا سفره ای پهن است برای بالا تا پایین محیط زیست تا صیاد….

      پر طرفدار Thumb up 26 Thumb down 6

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>