شکارچی متخلف به جرم دستکاری و تغییر کالیبر اسلحه بادی به تحمل دو سال حبس و پرداخت هشتاد میلیون ریال جزای نقدی محکوم شد

پایگاه خبری دیده بان محیط زیست و حیات وحش ایران (iew): چندی قبل نیروهای یگان محیط زیست دامغان حین گشت و کنترل در عرصه های طبیعی ای ن شهرستان به یک خودروی پیکان مشکوک شدند.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست دامغان در این باره گفت: در بازرسی از این خودرو یک اسلحه بادی دوربین دار کالیبر ۵/۵ و تعداد ۱۱ تیر مرمی دست ساز کشف و ضبط گردید.

فرامرز اسفندیاری اظهار داشت: مامورین در بررسی ها متوجه شدند که سلاح مذکور دستکاری و تبدیل به اسلحه خفیف کالیبر ۲۲ شده است.

در این رابطه یک متهم دستگیر و پس از تشکیل پرونده جهت رسیدگی به جرم به مراجع قضایی معرفی گردید.

در جریان رسیدگی به این پرونده در دادگاه کیفری دامغان، دادگاه با توجه به گزارش اداره محیط زیست و مرجع انتظامی، استعلام از پلیس اطلاعات و امنیت عمومی و نظریه حفاظت اطلاعات ارتش و مدیریت اسلحه و مهمان شاهرود، اعترافات بلاوجه متخلف و سایر محتویات پرونده، بزهکاری متهم را محرز و مسلم دانست.

بنابراین دادگاه متهم را به مجازات های زیر محکوم نمود:

دو سال حبس بابت نگهداری سلاح غیرمجاز

هشتاد میلیون ریال جزای نقدی بابت تغییر کالیبر و نوع اسلحه

مصادره اسلحه و فشنگ های کشف شده به نفع دولت


+6
-27
  

8 دیدگاه

  1. میر شکار می‌گوید:

    جالب شد .نمیدونم چرا قوانین باهم تغییر نمیکنند و بروز نمیشوند .سلاح خفیف دیگه جزء سلاحهای ورزشی محصوب میشه .دیگه سلاح شکاری نیست چه برسه به جنگی.جرم دستکاری و تغییر سلاح سرجای خودش.

    پر طرفدار Thumb up 49 Thumb down 13

  2. لاچین می‌گوید:

    برای یک تفنگ خفیف دو سال زندان واقعا ظلمه

    پر طرفدار Thumb up 73 Thumb down 11

  3. عقاب می‌گوید:

    Hidden due to low comment rating. Click here to see.

    کم طرفدار Thumb up 18 Thumb down 78

  4. میر شکار می‌گوید:

    تو خیلی از زمینه ها طبیعت ارث بابامون نیست .تو جاده هایی که تو دل زیستگاههای بکر میسازیم ،برای ساختش کلی طبیعت ازبین میره هیچ ،بخاطر ایمن نکردن جاده برای حیوانات در سال کلی حیوان هم بر اثر تصادف از بین میره .فکر نکنم شکارچیا مجوز ساختش رو صادر کرده باشن.معدنی رو که تو مناطق حفاظت شده احداث میکنن آثار سوئش کل منطقه رو در بر میگیره هم فکر نکنم شکارچیا مجوزش رو صادر کنن.

    پر طرفدار Thumb up 43 Thumb down 5

  5. محسن رزاقی می‌گوید:

    ممنون از قاضی محترم.
    حکم باید محکم باشد بویژه در باب اسلحه و مسائل محیط زیست رنجور که بشدت مورد بی توجهی مسئولین و هجوم فرصت طلبان بی ملاحظه قرار گرفته.

    داغ Thumb up 4 Thumb down 26

  6. سلطانی می‌گوید:

    با احترام.والله یکی نیست بگه سازمان محیط زیست .چرا از نوع قوچ و میش و بز کل کوهی که مناسب با بیشتر منطقه های ایران جهت تکثیر به بخش خصوصی و دامداران داده نمیشه که از هیجان اون شکارها کاسته بشه و هم نوع انها در معرض انقراض نباشه .اخه دلیلش اینه که میترسن مامورا محیط زیست بیکار بشن و سازمانشون تعطیل بشه .۲٫اینکه شما که همیشه صحبت از جریمه و خسارت میکنید یکی نست بگه سازمان محیط زیست شما چه خدماتی به حیاط وحش میدید اخه شما کجا مثل بسیاری از کشورها از نوع حیاط وحش مانند اهو و …تکثیر کردید و به دامان طبیعت رها کردید جز اینکه فقط متخلف گرفتید و جریمه و خسارت گرفتید ..بنابراین خواهشی که من از سازمان محیط زیست دارم اینه که مجوز پرورش قوچ و میش و بز و کل را به دامداران و بخش خصوصی صادر کنید تا خرابتر و طبیعت به نابودی و در پی ان بسیاری به بدبختی و نابودی بر اثر هیجان شکار از این بدبختتر نشدند به این مهم توجه کنید با سپاس .به امید انتشار موضوع

    پر طرفدار Thumb up 15 Thumb down 0

  7. میر شکار می‌گوید:

    باز هم حذف نظر من .دیدبان در روز قیامت باید جواب پس بدی.

    پر طرفدار Thumb up 9 Thumb down 5

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>