۲۰ میلیون مرغ بر اثر آنفلوانزای فوق حاد پرندگان از بین رفته و تاکنون ۳۱۰ میلیارد تومان به مرغداری‌ها خسارت وارد شده است

پایگاه خبری دیده بان محیط زیست و حیات وحش ایران (iew): عضو هیات رئیسه کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی گفت: در خصوص نشست روز یکشنبه ۹۶/۱۱/۰۱ کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی افزود: تعداد زیادی از طیور مرغداران مخصوصا مرغداری‌های تولیدکننده تخم مرغ در سطح کشور دچار بیماری آنفلوانزای فوق حاد پرندگان شده‌اند.

به گزارش ایرنا، جلال محمودزاده متاسفانه خسارات مرغداری‌ها در مقابل این بیماری افزایش پیدا کرده و بسیاری از استان‌ها توسط این بیماری تهدید می‌شوند.

نماینده مردم مهاباد در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه نزدیک ۳۱۰ میلیارد تومان تاکنون به مرغداری‌ها خسارت وارد شده است، بیان داشت: نزدیک ۲۰ میلیون قطعه مرغ از بین رفته که بیش از ۸۰ درصد آن مرغ تخم‌گذار است.

0
-8
  

4 دیدگاه

  1. جنگل بلوط می‌گوید:

    دست اندازی به طبیعت می تواند باعث خسارت بزرگ مالی و حتی با یک بی توجهی کوچک، باعث تبعات اجتماعی سنگین شود. مثلا پرندگان وحشی و مهاجر بدون آنکه خود بیمار شوند می توانند ناقل این بیماری باشند و شکار و یا ارتباط پرندگان اهلی با آنها به راحتی طیور اهلی را که در مقابل آن مصون نیستند را کشته و منتشر می شود. موقعی که صدها هزار قطعه اردک و غاز وحشی را در برکه های دور می کشیم و به خانه می بریم با یک بدشانسی کوچک و یا یک بی دقتی بهداشتی صنعت مرغداری کشور را نابود می کنیم.

    داغ Thumb up 10 Thumb down 19

  2. رشید می‌گوید:

    مقصر کیست ؟
    غیر از این است که دامپزشکی به وظایفش عمل نمیکند و مرغداریها پایش نمیشوند .
    فقط اگر یک دست فروش بدبخت تو خیابان برای امرار معاش ببینند بساطش را میریزند به هم و کتک هم بهش میزنند . ولی چند سالیه برا دامپزشکی خوب شده تا اعلام آنفولانزا میکنه بودجه ای میگیره و با همدستانش تقسیم میکند و هیچ کار مثبتی انجام نمیدهد .
    طاعون و تب برفکی که سالیانه هزاران تلفات بز کوهی و گوسپند وحشی را در برمیگیرد یکی دیگر از دسته گلهای دامپزشکی است.

    پر طرفدار Thumb up 22 Thumb down 4

  3. محسن رزاقی می‌گوید:

    حیوونای بیچاره، همیشه لذت و کیفش مال ماست مرض و درد و بلاش مال این حیوونای زبون بسته. اون وقت یه عده باز راضی هم نمیشن، حضرات میرن شکار تفریحی. انصاف و جوانمردی کجاست؟

    داغ Thumb up 3 Thumb down 5

  4. میر شکار می‌گوید:

    باز هم نظرم حذف شده.دوستان فقط نوشته یودم چرا از تالابی تا کنون گزارش تلفات ناشی از آنفولانزای پرندگان نیومده و جایی تو روستاها خبری از مرگ و میر پرندگان خانگی داده نشده؟یعنی پرندگان ناقل این بیماری یراست پریدن رفتن تو مرغداریا نشستن؟

    پر طرفدار Thumb up 6 Thumb down 2

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>