شکارچیان متخلف در جغتای علاوه بر جزای نقدی به ساخت فیلم مستند با موضوع حیات وحش و شکار غیرمجاز بدل از سه ماه حبس محکوم شدند

پایگاه خبری دیده بان محیط زیست و حیات وحش ایران (iew): اوخر ماه گذشته نیروهای یگان محیط زیست جغتای حین گشت زنی در عرصه های طبیعی این شهرستان با دو شکارچی متخلف مواجه شدند.

رئیس اداره محیط زیست شهرستان جغتای در این باره گفت: محیط بانان جهت برخورد قانونی با متخلفین وارد عمل شده و هر دو نفر را دستگیر نمودند.

مصطفی کلاته اظهار داشت: در جریان بازرسی از متخلفین لاشه دو باقرقره، یک اسلحه شکاری غیرمجاز (قاچاق) و یک اسلحه بادی، سه عدد فشنگ ساچمه زنی، یک چاقو و سایر ادوات شکار کشف و ضبط شد.

متهمین پس از تشکیل پرونده جهت رسیدگی به جرم به مراجع قضایی معرفی شدند.

متخلفین مبلغ دو میلیون ریال بابت ضرر و زیان وارده به محیط زیست ناشی از صید غیرمجاز دو باقرقره را به حساب دولت واریز و فیش مربوطه را به دادگاه ارائه نمودند.

در جریان رسیدگی به این پرونده در دادگاه عمومی جغتای، دادگاه با توجه به گزارش اداره محیط زیست، کشف اسلحه و لاشه شکار از متخلفین، اعترافات و دفاعیات بلاوجه آنها و سایر محتویات پرونده، بزهکاری متهمین را محرز و مسلم دانسته و هر کدام از متهمان را به مجازات های زیر محکوم نمود.

متهم ردیف اول:

- پانزده میلیون ریال جزای نقدی به جرم حمل سلاح غیرمجاز

- ۹۱ روز حبس به جرم شکار غیرمجاز جانوران وحشی

متهم ردیف دوم:

- ۹۱ روز حبس به جرم شکار غیرمجاز جانوران وحشی

اما دادگاه با توجه به عدم سابقه دار بودن متهمان، ابراز ندامت و پشیمانی، جبران ضرر و زیان وارده به محیط زیست و اثرات سوء زندان متهم ردیف اول را با توجه به حرفه اش به انجام ۲۷۰ساعات خدمات رایگان تاسیسات و لوله کشی برای مدارس شهرستان و متهم ردیف دوم را با توجه به شغلش به تهیه و تولید یک فیلم مستند ۳۰ دقیقه ای با موضوع حیات وحش شهرستان جغتای و ساخت یک فیلم ۳۰ دقیقه ای با موضوع شکار غیرمجاز و مصاحبه با شکارچیان متخلف محکوم نمود.

متهم ردیف دوم موظف است یک نسخه از مستندهای ساخته شده را به معاونت پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه ارسال تا نسبت به پخش آن از طریق رسانه ملی اقدام شود.

در صورت عدم انجام مجازات های جایگزین تعیین شده (خدمات عمومی رایگان و تولید مستند) متهمان برای تحمل حبس روانه زندان خواهند شد.

+62
-336
  

4 دیدگاه

  1. حیوان بیچاره می‌گوید:

    با سلام
    من یک سوال داشتم چرا هر روز چند حیوان داره کشته میشه ؟
    چرا این کشتارها تموم نمی شه ؟
    چرا واقعا داره محیط زیستم خالی میشه داره نسل بعضی از حیوانات منقرض می شه ؟

    داغ Thumb up 8 Thumb down 10

  2. میر شکار می‌گوید:

    واقعاً مجازات زندان و جریمه دردی از محیط زیست کشور دوا نمیکنه.

    پر طرفدار Thumb up 12 Thumb down 8

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>