۶۸ خودروی آفرود در سوهانک توقیف و به پارکینگ منتقل شدند

پایگاه خبری دیده بان محیط زیست و حیات وحش ایران (iew): فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی استان تهران گفت: از آغاز طرح ضربتی برخورد با خودروهای آفرود (off road) آسیب رسان به بوستان جنگلی سوهانک تاکنون ۶۸ خودروی آفرود توقیف و پس از هدایت به پارکینگ و تشکیل پرونده تخلف، مالکان آنها برای پیگرد قانونی به مراجع قضائی معرفی شدند.

سرهنگ جلیل انزابی زاده با اعلام این مطلب افزود: به منظور جلوگیری از تخریب اراضی جنگلی این بوستان که با وسعت پانصد هکتار در شمال شرق تهران واقع شده و به عنوان یکی از ریه های تنفسی پایتخت به شمار می رود، این طرح با هماهنگی و دستور مقام قضائی از ۴۵ روز گذشته به مرحله اجرا درآمده است.

این مقام مسئول تصریح کرد: تردد این خودروها در اراضی جنگلی و مرتعی علاوه بر آسیب رساندن به پوشش‌های گیاهی باعث کوبیده شدن خاک شده و به این صورت ریسک سیل خیزی افزایش یافته و همچنین به دلیل کوبیدگی خاک رشد گیاهان نیز از بین رفته و امنیت حیات وحش منطقه به خطر می افتد.

فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی استان تهران از ادامه اجرای این طرح خبرداد و اظهار داشت: با هدف حفاظت و صیانت از طبیعت و محیط زیست اجرای این طرح با جدیت ادامه دارد و نیروهای یگان حفاظت منابع طبیعی در قالب اکیپ‌های گشت و مراقبت عرصه های منابع طبیعی استان را از لحاظ تردد این خودروها رصد نموده و با خودروهای آسیب رسان و تخریب گر طبق قانون برخورد می شود.

+173
0
  

11 دیدگاه

  1. مجید می‌گوید:

    اینم جدیدا مد شده . اسم خودشونم میزارن طبیعت گرد
    با ۳۵ تومن میرن یه دونه لندرور شرکت مرتب میخرنو یه ذره بزکش میکنن و میفتن به جون طبیعت
    امیدوارم این طرح به کل کشور بسط داده بشه و حداقل قانون مند بشه و جاهای خاصی برای این کار در نظر گرفته بشه

    پر طرفدار Thumb up 41 Thumb down 27

    • محمد کریمی می‌گوید:

      را حل که پاک کردن صورت مسئله نیست.
      جایی براشون در نظر بگیرن که اینها هم اون چیزی که دوست دارن برای تفریح رو توی محل مشخص انجام بدن.

      پر طرفدار Thumb up 50 Thumb down 12

      • جنگل بلوط می‌گوید:

        الان دامنه ها و شیبها یا توسط چرای بیش از حد دام یا درغالب سبزی چینی و برداشت گیاهان خوراکی و دارویی به شدت تخریب شده و این خودروها می تواند باعث تشدید تخریب و فرسایش شود و بقایای گیاهان و همچنین لانه و جوجه پرندگان زیر چرخهای این خودروها له شود و همچنین سر و صدای آنها که قادرند حتی به مناطق صعب العبور و بکر بروند وحوش را ترسانده و فراری دهد. ما نواحی بی آب و علف و فاقد وحوش کم نداریم و با اختصاص مکانهایی در جاهای مختلف می توان جلوی تخریب عرصه های ارزشمند را گرفت. همچنین به جای آفرود می توان از شیب نورد و یا بی رهنورد هم استفاده کرد.

        پر طرفدار Thumb up 19 Thumb down 8

  2. جمشید می‌گوید:

    اعتدال “در فرهنگ ایرانی جماعت هرگز جائی نداشته و نخواهد داشت.!
    یا ازاین طرف بام یا از اون طرف بام افتادیم و کما کان میافتیم و
    دریغا هرگز نآموختیم.!!

    پر طرفدار Thumb up 15 Thumb down 3

  3. حق گو می‌گوید:

    تو کشورما کم کم تفریح را ممنوع اعلام میکنند.یعنی ممنوع التفریح میشویم .توکشورهای دیگر کلی هزینه میکنند ملت بروند تفریح و سرگرمی .اینجا هر روز ی داستانی برامون دارند .ازفردا میگویند هر کسی رفت جاده خاکی محیط بان و جنگل بان و نیروی انتظامی بهش شلیک کنند

    پر طرفدار Thumb up 26 Thumb down 11

  4. میر شکار می‌گوید:

    این همه جاده تو دل طبیعت زدند این همه درخت تو جنگل ها بریدن آب از آب تکون نخورد الان بفکر آسیب به پوشش گیاهی و خطر سیلاب تو پارک افتادن خیلی جالبه.دلم میخواد برم یجای خلوت تا توان دارم فریاد بزنم .تا بلکه حرصم از ندانمکاریهای سازمان محیط زیست یک مقدار کم بشه.

    پر طرفدار Thumb up 22 Thumb down 6

  5. همیار می‌گوید:

    با موتور سواران نیز باید برخورد جدی شود زیرا تمام مراتع را در مناطق حفاظت شده نابود کرده اند.

    پر طرفدار Thumb up 16 Thumb down 10

  6. محمد کریمی می‌گوید:

    این طرح های ضربتی از کجا می آید و چه سودی دارد واقعا خودش معماست؟ اصلا کسی به این بنده خدا ها تذکری داده؟
    اینها شاید اصلا از قوانین مطلع نیستند، خیلی از اینها شاید اصلا نمی دانستند دارند آسیب به طبیعت میزنند!

    پر طرفدار Thumb up 10 Thumb down 2

  7. پلنگ ابرانی می‌گوید:

    بابا خوب کاری کردن دیگه چرا انقدر ساز مخالف میزنید
    اما باید یه جای دیگه که اسیب به اون منطقه نزنه معرفی کنند تا این بنده خداها برن تفریح کنند
    کاش همه چیز به اعتدال باشه

    پر طرفدار Thumb up 7 Thumb down 4

  8. محسن رزاقی می‌گوید:

    لطفا حلقه دره کرج را نیز مورد توجه قرار دهند مسئولین.

    واقعا حیف است.
    تا چند وقت پیش آن تپه ماهور های زیبای با قدمت، تقریبا دست نخورده باقی مانده بود (البته چرای بیرویه که بدون توجه مسئولین در منطقه هست) اما به تازگی اثر خراش لاستیک صنعت و تکنولوژی (بختک جدید آفرود بلای جدید طبیعت) متاسفانه به اینجا هم رسیده، تهدید طبیعت آغاز شده، و منظره ای زشت به طبیعت بخشیده و هجوم آدمی باز مثل همیشه آرامش طبیعت را بر هم زده، نگذارید این سرمایه ها و گنجینه های باارزش از بین بروند.
    لطفاً صدای ما را بگوش مسئولین استان البرز برسانید این منطقه در مرز رودخانه شور اشتهارد میتواند حفظ شود ( که خواهشا نگویند ارزش حفاظت ندارد) و با تحت پوشش قرار گرفتن سازمان نجات پیدا کرند و در کنار رودخانه شور کامل کننده آن باشد و همچون ضربه گیر آن عمل کند.

    موافقم / مخالفم Thumb up 1 Thumb down 3

  9. میر شکار می‌گوید:

    همانطور که شکار و ماهیگیری همه جای دنیا ورزش محسوب میشه و در ایران جنایت ،مسئولین سازمان محیط زیست لطفاً ورزش آفرود را نیز مصداق جنایت و انجام آن را جرم محسوب کرده و رانندگانش را مانند شکارچیان راهی دادگاه کنند .تا خیال دوستان از این بابت هم راحت بشه.

    موافقم / مخالفم Thumb up 2 Thumb down 2

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>