لایحه حمایت از محیط بانان کارآمد نیست/ دولت لایحه جامع تری به مجلس ارائه کند

پایگاه خبری دیده بان محیط زیست و حیات وحش ایران (iew): عضو کمیسیون کشاورزی مجلس با انتقاد از اینکه لایحه حمایت از محیط بانان جامع، کارآمد و کامل نیست بر لزوم تدوین لایحه جامعی از سوی دولت به مجلس تاکید کرد.

علی ابراهیمی در گفت و گو با خانه ملت، با انتقاد از اینکه دولت در ارائه لایحه حمایت از محیط بانان به مجلس تعلل کرد و مجلس در تصویب آن، گفت: متاسفانه مجلس و دولت در توجه به محیط زیست ضعیف عمل کرده و عملکرد مناسبی نداشته اند.

نماینده مردم شازند در مجلس شورای اسلامی، افزود: نمونه این عدم توجه لایحه حمایت از محیط بانان است که دولت پس از سال ها تعلل نتوانست لایحه کارآمدی را تدوین و به مجلس ارائه کند و از سویی مجلس نیز در تصویب و تعیین تکلیف آن تعلل می کند.

وی با بیان اینکه محیط بانان باید مانند نیروهای مسلح از حمایت های قانونی بهره مند و ضابط قضایی عام معرفی شوند، تصریح کرد: متاسفانه حمایت ها از محیط بانان علی رغم حضور در شرایط و محیط های خطرناک به هیچ وجه کافی نیست؛ به طور قطع محیط بانان به عنوان ضابط قضایی باید اجازه بررسی موارد مشکوک و بازداشت متخلفان را داشته باشند و همانطور که نیروی انتظامی در داخل شهرها حافظ امنیت هستند این افراد نیز در خارج از شهر و بیابان ها که شهودی ندارند بتوانند آزادی عمل داشته باشند.

این نماینده مردم در مجلس دهم، افزود: کمیسیون کشاورزی نقطه نظرات خود در مورد لایحه مذکور را ارائه کرد و برای بررسی مباحث قضایی آن را به کمیسیون قضایی ارجاع داد اما متاسفانه هنوز تعیین تکلیف و تصویب نشده است؛ می طلبد این لایحه هر چه سریع تر در دستور کار این هفته کمیسیون قرار گیرد.

ابراهیمی باید تاکید بر لزوم بهره مند شدن محیط بانان از قوانین و مقررات نیروهای مسلح، یادآور شد: به سبب خطراتی که از ناحیه شکارچیان غیرمجاز و متعدیان به محیط زیست محیط بانان را تهدید می کنند این قشر باید از تمامی مزایای نیروهای مسلح برخوردار شوند.

عضو کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی، از کمبود محیط بان در کشور  و دستمزد و حقوق پایین آنها انتقاد کرد و با تاکید بر لزوم تدوین لایحه جامع حمایت از محیط بانان از سوی دولت، تصریح کرد: لایحه حمایت از محیط بانان تمامی مشکلات محیط بانان را رفع نمی کند و جامع و کامل نیست در این رابطه می طلبد دولت لایحه جامع تری را به مجلس ارائه کند که در آن تمامی مشکلات این قشر دیده شوند.

+3
-61
  

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>