ساعت زمین / Earth Hour

پایگاه خبری دیده بان محیط زیست ایران (iew): ساعت زمین (Earth Hour) یک رویداد جهانی و نمادین برای حفظ زمین است که از سال ۲۰۰۷ توسط صندوق جهانی طبیعت (WWF) و دیگر سازمان های داوطلب در شهر سیدنی آغاز شده است.

در این رویداد که هر سال در آخرین شنبه ماه مارس برگزار می شود ساعت ۲۰/۳۰ به وقت محلی همه افراد در خانه، در محل کار و… با خاموش کردن چراغ ها و دستگاه های الکترونیکی غیر ضروری به مدت یک ساعت (تا ساعت ۲۱/۳۰) یادآوری می کنند مصرف مدیریت نشده و بیش از حد انرژی با ایجاد تغییرات آب و هوایی زمین را با مخاطرات جدی روبرو کرده است.

ساعت زمین در واقع جرقه ای است برای آنکه مردم و دولت ها بدانند تغییرات آب و هوایی و از دست رفتن تنوع زیستی ناشی از مصرف نادرست انرژی، سیاره ما را تهدید می کند.

همزمان با ساعت زمین بسیاری از بناها و ساختمان های معروف جهان از جمله برج ایفل پاریس، آکروپولیس آتن، دروازه هند در دهلی نو، دروازه براندبورگ برلین، سالن اپرای سیدنی، کاخ کرملین مسکو و … چراغ های خود را خاموش می کنند.

در ایران نیز طی سال های اخیر در ساعت زمین چراغ های برج میلاد تهران، ۳۳پل اصفهان، پل سفید اهواز، ساعت میدان شهرداری رشت، کاخ شهرداری تبریز، نارین قلعه میبد و… به مدت یک ساعت خاموش می شوند.

ساعت زمین امسال در ایران در روز شنبه دهم فروردین ماه ساعت ۲۰/۳۰ آغاز می شود.

+1
0
  

1 دیدگاه

  1. نم نمک می‌گوید:

    سلام این بهترین یاد اوری وگوشزد به ما انسانهاست که به اعمال ورفتار خود بنگریم که با سیاره ای که دران زندگی میکنیم چه کرده ایم واگربخواهیم میتوانیم رفتار خود را اصلاح وبه عمر این کره خاکی بیافزاییم ونسل خود ودیگر موجوداتی که دراین سیاره زندگی میکنند را از انقراض نجات دهیم بدون شک ما انسانها میتوانیم با رفتار درست ازگرم شدن کره زمین که موجب از بین رفتن گونه های جانوری وگیاهی است جلوگیری کنیم باشد که نجات بخش زندگی خود ودیگر موجودات باشیم

    پر طرفدار Thumb up 15 Thumb down 0

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>