بر اثر بارندگی های بسیار خوب در سال جاری «تراز سطح آب»، «وسعت» و «حجم آب موجود» در دریاچه ارومیه به طور باورنکردنی بهبود یافته است

پایگاه خبری دیده بان محیط زیست و حیات وحش ایران (iew): بر اثر بارندگی های بسیار خوب در سال جاری، در روز ۱۳۹۸/۳/۲۱ نسبت به روز مشابه در سال قبل تراز سطح آب دریاچه ۱/۰۶ متر، وسعت دریاچه ۸۵۱/۹۱ کیلومتر مربع و حجم آب موجود در دریاچه ارومیه ۳/۰۲ میلیارد متر مکعب افزایش یافته است.

در این گزارش وضعیت دریاچه ارومیه را در روز بیست و یکم خرداد ۱۳۹۸ از سه شاخص «تراز سطح آب» ، «وسعت دریاچه» و «حجم آب موجود» مورد بررسی قرار می دهیم.

تراز سطح آب:

تراز سطح آب دریاچه در روز ۱۳۹۸/۳/۲۱ به ۱۲۷۱/۸۹ سانتی متر از سطح دریا رسید. این تراز نسبت به روز مشابه در سال قبل ۱/۰۶ متر افزایش و نسبت به میانگین دراز مدت ۲/۷۴ متر کاهش نشان می دهد.

وسعت دریاچه:

همچنین در این گزارش «وسعت دریاچه» که شاخصی بسیار مهم و شاید مهمتر از شاخص «تراز سطح آب» می باشد نیز بررسی شده است.

وسعت دریاچه ارومیه در روز بیست و یکم خرداد سال جاری ۳۲۳۱/۸۰ کیلومتر مربع بوده است که این شاخص نسبت به روز مشابه در سال گذشته ۸۵۱/۹۱ کیلومتر مربع افزایش داشته و نسبت به میانگین دراز مدت ۱۲۸۳ کیلومتر مربع کمتر شده است.

حجم آب موجود:

حجم آب موجود در دریاچه ارومیه در روز بیست و یکم خرداد سال جاری ۵٫۲۲ میلیارد متر مکعب بوده است که این شاخص نسبت به روز مشابه در سال گذشته ۳/۰۲ میلیارد متر مکعب افزایش و نسبت به میانگین دراز مدت ۱۰/۸۶ میلیارد متر مکعب کاهش یافته است.

0
0
  

2 دیدگاه

  1. مجید می‌گوید:

    امیدوارم این وضعیت پایدار باشه و حق آبه همچنان به دریاچه داده بشه.

    پر طرفدار Thumb up 12 Thumb down 1

  2. میرشکار می‌گوید:

    خدا را شکر .انشاالله با مدیریت مصرف بتونیم از این نعمت الهی سالها بهره ببریم وگر نه داستان بحران کم آبی گذشته مجدداً تکرار خواهد شد.

    موافقم / مخالفم Thumb up 2 Thumb down 1

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>