گزارش NASA در مورد روند گرمایش زمین از سال ۱۸۸۰ تا ۲۰۱۹

پایگاه خبری دیده بان محیط زیست ایران (IEW): سازمان فضایی و هوانوردی آمریکا (NASA) در گزارش و ویدئویی که به‌‌تازگی منتشر کرده روند گرمایش زمین از سال ۱۸۸۰ تا ۲۰۱۹ را بررسی نموده است.

در این ویدئو دمای بالاتر از حد نرمال با رنگ قرمز و دمای پایین با رنگ آبی نشان داده شده و هر فریم از ویدئو نشان‌دهنده تغییرات دمای زمین در میانگین‌های پنج ساله است.

بر اساس این گزارش که نتیجه مطالعات و تجزیه و تحلیل داده‌های ناسا و سازمان تغییرات جوی و اقیانوس‌ها (NOAA) به دست آمده است، دمای زمین به‌طور مستمر از سال ۱۸۸۰ تا ۲۰۱۹ افزایش یافته و سال ۲۰۱۹ دومین رکورد گرمایش زمین‌ پس از سال ۲۰۱۶ را به ثبت رسانده است.

.
به گفته محققان ناسا میانگین دمای کره زمین در سال گذشته بیش از دو درجه فارنهایت (کمی بیشتر از یک درجه سانتی‌گراد) گرمتر از میانگین دمای یک دهه‌ی آخر قرن ۱۹ میلادی بوده است.

دانشمندان با استفاده از مدل‌های اقلیمی و تجزیه و تحلیل آماری داده‌های جهانی به این نتیجه رسیده‌اند که انتشار گازهای گلخانه‌ای ناشی از فعالیت‌های انسانی به جو زمین ازجمله دی اکسید کربن عامل اصلی این افزایش دما می‌باشد.

افزایش دمای در جو زمین و در نتیجه در اقیانوس‌ها باعث ذوب شدن یخ‌های قطبی، بالا آمدن سطح آب اقیانوس‌ها و حوادث طبیعی شدید مانند آتش‌سوزی، امواج گرما، بهرندگی‌های شدید، سیل و سونامی می‌شود.

+1
0
  

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>