سه‌ سال حبس، مصادره دو قبضه سلاح مجاز و جزای نقدی مجازات عاملین شکار قوچ وحشی در شوشتر

پایگاه خبری دیده بان محیط زیست ایران (IEW): با قطعی شدن رای در دادگاه تجدیدنظر، شکارچیان یک قوچ وحشی در شوشتر علاوه بر مصادره دو قبضه سلاح مجاز به نفع دولت، برای تحمل سه‌ سال حبس روانه زندان شدند

چندی قبل نیروهای محیط زیست شهرستان شوشتر حین گشت‌زنی در منطقه حفاظت شده کرایی با دو شکارچی متخلف مواجه شده و جهت برخورد قانونی با متخلفین وارد عمل شدند.

محیط‌بانان هر دو متخلف را پیش از اقدام به شکار به‌همراه یک اسلحه گلوله‌زنی مجاز، یک اسلحه ساچمه‌زنی مجاز، دو عدد دوربین چشمی، ده عدد فشنگ جنگی، قطار فشنگ ساچمه‌زنی و سایر ادوات شکار دستگیر و به مراجع قضایی معرفی نمودند.

در بازرسی از گوشی تلفن همراه متخلفین تصاویری از شکار یک قوچ وحشی نیز مشاهده و متهمان نیز در دادگاه به شکار غیر مجاز قوچ وحشی (موضوع تصاویر بدست آمده) چند هفته قبل از دستگیری اعتراف نمودند.

در جریان رسیدگی به این پرونده در دادگاه کیفری شوشتر، دادگاه با توجه به تصاویر به‌دست آمده، گزارش نیروهای محیط زیست و اعتراف صریح متهمین، بزه انتسابی به آنان را محرز و مسلم دانسته و هر یک از متهمین را به مجازات‌های زیر محکوم نمود:

۱) تحمل سه سال حبس به جرم شکار قوچ وحشی
۲) تحمل سه ماه حبس به جرم شروع به شکار جانوران وحشی
۳) مصادره اسلحه‌ها و ادوات کشف شده به نفع دولت

با اعتراض اداره وکیل مدافع متهم، پرونده جهت بررسی مجدد به دادگاه تجدید نظر استان خوزستان ارجاع شد.

در جریان بررسی مجدد پرونده، قضات دادگاه تجدید نظر ایراد و اعتراض موثری که موجبات نقض حکم بدوی را به همراه داشته باشد تشخیص نداده و با رد تجدیدنظر خواهی متهم، حکم صادره از دادگاه بدوی را قطعی و لازم‌الاجرا دانستند.

با قطعی شدن رای در دادگاه تجدیدنظر، پرونده به واحد اجرای احکام ارجاع و متهم جهت گذراندن دوران محکومین خود (سه‌سال و سه‌ماه حبس) روانه زندان خواهند شد.

همچنین بر اساس آخرین نرخ بهای جانوران وحشی به لحاظ مطالبه ضرر و زیان وارده به محیط زیست، جریمه قابل پرداخت از بابت صید و شکار غیرمجاز هر یک قوچ وحشی معادل ۲۵۰ میلیون ریال تعیین شده است که متهمین می‌بایست این مبلغ را نیز به حساب دولت واریز نمایند.
پرونده متهمین در خصوص ده عدد تیر فشنگ جنگی مفتوح بوده و به جرم مرکور جداگانه رسیدگی خواهد شد.

+70
-157
  

3 دیدگاه

  1. زیتون می‌گوید:

    شکارچیان پرنده های مهاجر را جمع کنید اونم با بولدوزر(منظورم سربه نیست کردنشون است) که کرنای بعدی از اونجا شروع خواهد شد…..

    داغ Thumb up 4 Thumb down 15

  2. مهران می‌گوید:

    اخه همه اینا اگه رعایت بشه که عالیه ولی کو رعایت

    موافقم / مخالفم Thumb up 3 Thumb down 2

  3. سعید می‌گوید:

    به چه دلیلی ۳سال حبس و اسلحه ۲۰ میلیونی مصادره خرج خانوادشو کی میده فقط دوتا قوچ؟

    پر طرفدار Thumb up 30 Thumb down 5

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>