بودجه سازمان حفاظت محیط زیست در قانون بودجه سال ۱۴۰۰ معادل ۸۸٪ افزایش یافت

پایگاه خبری دیده بان محیط زیست ایران (iew): قانون بودجه سال ۱۴۰۰ در واپسین روزهای سال گذشته و پس از تصویب در جلسه علنی مورخ ۹۹/۱۲/۲۶ مجلس شورای اسلامی و تایید شورای نگهبان، در تاریخ ۹۹/۱۲/۲۷ از سوی رییس مجلس جهت اجرا به رییس جمهور ابلاغ شد.

درخصوص بودجه سازمان حفاظت محیط زیست در قانون بودجه ۱۴۰۰ حرف و حدیث‌های فراوانی مطرح شده و برخی گمان و اعلام کردند که بودجه محیط زیست در سال ۱۴۰۰ نسبت به سال قبل کاهش یافته است که این به‌هیچ عنوان صحیح نیست.

برای شفاف شدن موضوع به اطلاع می‌رساند در لایحه بودجه‌ای که دولت جهت تصویب به مجلس ارائه کرده بود، بودجه سازمان حفاظت محیط زیست در ردیف اعتبارات هزینه‌ای از مبلغ ۶۴۷۲۹۷۵ میلیون ریال در سال ۱۳۹۹ به مبلغ ۱۲۳۷۴۶۸۷ میلیون ریال (حدود‌ ۹۰٪) و در ردیف اعتبارات تملک دارایی‌های سرمایه‌ای از مبلغ ۲۸۱۲۸۴۹ میلیون ریال در سال ۱۳۹۹ به مبلغ ۵۰۵۰۸۴۹ میلیون ریال (حدود ۸۰٪) و در مجموع بودجه سازمان محیط زیست در لایحه بودجه سال ۱۴۰۰ که توسط دولت ارائه شده ۸۸٪ افزایش یافته است.

اما کمیسیون تلفیق مجلس در بررسی لایحه بودجه ۱۴۰۰ دولت، بودجه سازمان حفاظت محیط زیست در بخش اعتبارات هزینه‌ای را که ۹۰٪ افزایش داشت نپذیرفته و حدود ۳هزار میلیارد ریال (تقریبا ۵۰٪) از آن کسر نموده بود.

اما خانم سمیه رفیعی رییس فراکسیون محیط زیست و توسعه پایدار مجلس در گفت‌وگو با خبرنگار دیده‌بان محیط زیست در این رابطه گفت: «با رایزنی‌ها و اعتراض صورت‌گرفته توسط دکتر ساداتی‌نژاد رییس کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس، بنده و مسئولان سازمان حفاظت محیط زیست، رقم کسر شده از بودجه این سازمان معادل ۳هزار میلیارد ریال(سیصد میلیون تومان) به بخش اعتبارات هزینه‌ای در ردیف بودجه سازمان حفاظت محیط زیست بازگردانده شد.»

بنابراین دقیقا مطابق لایحه ارسالی توسط دولت، بودجه سازمان حفاظت محیط زیست در سال ۱۴۰۰ نسبت به سال گذشته به‌میزان‌ ۸۸٪ افزایش یافته و از رقم ۹۲۸۵۸۲۴ میلیون ریال در سال گذشته به رقم ۱۷۴۲۵۵۳۶ میلیون ریال در سال ۱۴۰۰ رسیده است.

+15
0
  

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>