لایحه حمایت از محیط‌بانان در انتظار تصویب مجلس / در صورت عدم اتخاذ سیاستهای حمایتی، انگیزه محیط بانان از بین خواهد رفت

پایگاه خبری دیده بان محیط زیست و حیات وحش ایران: عضو هیات رئیسه فراکسیون محیط زیست و توسعه پایدار مجلس، با بیان اینکه کمبود اعتبار مانع از اجرای سیاست‌های حمایتی برای محیط‌بانان شده است، گفت: به دلیل کمبود تسهیلات و نبود امنیت جانی، انگیزه محیط‌بانان از دست خواهد رفت که بدون‌ شک همین امر به محیط زیست آسیبی جدی وارد می‌کند.

کمال‌الدین پیرموذن در گفت‌وگو با خبرگزاری خانه ملت، با ابراز ناراحتی از مورد حمله قرار گرفتن دو تن از محیط‌ بانان پارک ملی دنا توسط تعدادی از شکارچیان، افزود: شغل محیط‌بانی مسئولیت سنگینی است که امنیت جانی را می‌طلبد و متاسفانه در کشور به دلیل اهمیت ندادن به موضوع حمایت از محیط‌ بانان، شاهد این اتفاق بودیم.

نماینده مردم اردبیل، نمین، نیر و سرعین در مجلس شورای اسلامی، با یادآوری لایحه بودجه دولت در سال ۹۲، ادامه داد: دولت در این لایحه بودجه محیط زیست را نادیده گرفته و همین امر، دست مسئولان سازمان محیط زیست را برای ارائه خدمات بهتر بسته است.

این نماینده مردم در مجلس نهم، با تاکید بر اینکه سیاست‌ حمایت مالی از محیط زیست با کمبود اعتبار دچار بحران خواهد شد، تصریح کرد: محدودیت اعتبارات باعث می‌شود مسئولان سازمان محیط زیست نتوانند به محیط‌بانان تسهیلاتی از جمله پرداخت حقوق و مزایا ارایه کنند.

وی، با بیان اینکه دولت و مجلس موظفند تا به دنبال راه‌حلی برای بهبود وضعیت محیط زیست باشند، تاکید کرد: در حال حاضر مجلس از طریق فراکسیون در پی تصویب دو لایحه در خصوص حمایت از محیط‌بانان است که اکنون نیز در فراکسیون در مرحله چکش‌کاری قرار دارد.

پیرموذن، یادآور شد: در حال حاضر این لایحه در دست بررسی است و امیدواریم با اولویت قرار دادن آن بتوانیم بیش از پیش در جهت حفظ محیط زیست و بها دادن به محیط‌بانان گام‌ برداریم.

عضو هیات رئیسه فراکسیون محیط زیست مجلس شورای اسلامی، گفت: اگر سیاست‌های حمایتی در خصوص بهبود وضعیت محیط زیست و رسیدگی به وضعیت محیط‌بانان اتخاذ نشود بدون‌ شک انگیزه لازم در خصوص حسن اجرای مسئولیت این افراد از بین خواهد رفت.

به گزارش پایگاه خبری دیده بان محیط زیست و حیات وحش ایران: بامداد روز ۱۳۹۲/۲/۲ در جریان تعقیب و گریز و درگیری مسلحانه با شکارچیان متاسفانه دو نفر از نیروهای یگان حفاظت پارک ملی دنا مورد اصابت گلوله قرار گرفتند.

+6
0
  

5 دیدگاه

  1. نیما می‌گوید:

    میتونم بگم بهترین خبری بود که از آغاز سال خوندم … ولی خدایی دولت تو لایحه تعیین بودجه سازمان محیط زیست رو در نظر نگرفته؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ من هیچی نمیگم ….
    امیدوارم این دو لایحه به تصویب برسن ….فوری ی ی ی ی ی ی ی

    پر طرفدار Thumb up 7 Thumb down 0

  2. مجتبی می‌گوید:

    باید یک قانون درست برای حفاظت محیط زیست گذاشت.قانونی باشه که کسی که مدرک تحصیلی هم نداره راه پیدا کنه به محیط بانی فکر کنم خیلی از این مشگلها حل شود.خیلی هستن که به محیط بانی علاقه دارن ولی یا دیبلم دارن یا زیر دیبلم هستن و نمیتونند علاقه خودشون رو به حفاظت محیط زیست نشان بدن.

    موافقم / مخالفم Thumb up 3 Thumb down 2

  3. عسگر می‌گوید:

    باعث خرسندی ما محیط بانان است که یک نماینده مجلس چنین شناختی از شغل محیط بانی دارد، انشااله تصویب میشه.

    پر طرفدار Thumb up 5 Thumb down 0

    • محیط بانی از خراسان شمالی می‌گوید:

      عسگر جون از این قولها زیاد داده شده به این حرفها دل نبند مگه قضیه افزایش ۷۰ درصدی حقوقها رو فراموش کردی.

      پر طرفدار Thumb up 3 Thumb down 0

  4. ماجد می‌گوید:

    محیط بانی شاکله اصلی سازمانه . چند سالیه که رو به ضعف گذاشته. چنانچه وضعیت دریافتی محیط بانا درست نشه و حمایت ای قانونی و قضایی نداشته باشند وضع از این هم بدتر میشود.

    پر طرفدار Thumb up 7 Thumb down 0

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>