سهل‌انگاری مسئولان محیط زیست عامل نابودی گوزن های زرد

پایگاه خبری دیده بان محیط زیست و حیات وحش ایران: به گزارش خبرگزاری مهر، نماینده مردم اهواز در مجلس شورای اسلامی درخصوص تلف شدن گوزن های زرد ایرانی پارک ملی کرخه در پی هجوم مگس میاز گفت: یکی از علل نابودی این گوزن ها بی مسئولیتی مسئولان محیط زیست است و سهل انگاری آن ها است که موجب شد تا حیات این گونه با خطر جدی مواجه شود.

اسماعیل جلیلی در گفتگو با خبرنگار مهر با تأکید بر اینکه در حفظ گوزن های زرد ایرانی در استان خوزستان سهل انگاری شده است، افزود: کسی پیش بینی نمی کرد که نابودی این این گونه کمیاب حیات وحش تنها به خاطر هجوم تعدادی مگس به گوزن ها رخ دهد و شاهد چنین خسارت بزرگی به حیات وحش کشور باشیم.

این نماینده مجلس با بیان اینکه مسئولان سازمان محیط زیست نسبت به مسأله حفاظت از گوزن های زرد ایرانی تعلل کردند اظهار داشت: این موضوع نشان دهنده این است که برای نگهداری از حیوانات موجود در محیط زیست کشور هیچ برنامه مدونی وجود ندارد.

وی با بیان اینکه در پی هجوم مگس میاز به سایت کرخه و نابودی تعدادی از این گونه، تنها شاهد توجیه مسئولان محیط زیست بودیم، تصریح کرد: اگر تنها تعداد معدودی از گوزن های زرد نابود می شد ایرادی به عملکرد مسئولان گرفته نمی شد اما در حال حاضر با توجه به آمار هایی که در خصوص تلف شدن تعداد زیادی از این گوزن ها، وجود دارد بی تفاوتی مسئولان محیط زیست غیر قابل انکار است.

نماینده مردم اهواز در مجلس درباره پیگیری موضوع نابودی گوزن های زرد از مسئولان محیط زیست گفت: متاسفانه در این راستا پاسخ قانع کننده ای از سوی مسئولان داده نشد که این نشان دهنده بی مسئولیتی و عملکرد نامناسب در این باره است.

جلیلی با اشاره به ضرورت حفظ گونه های حیات وحش موجود در کشور یادآور شد: در هر کشوری برای حفظ گونه های جانوری به ویژه گونه های نادر، تلاش های بسیاری از سوی مسئولان می شود بنابراین لازم است مسئولان محیط زیست ما هم برنامه ریزی و مراقبت دقیق تری را انجام دهند که متاسفانه تاکنون نتوانستند اینگونه عمل کنند.

+6
0
  

4 دیدگاه

  1. امیر می‌گوید:

    خوب الان چی؟ جناب نماینده میلیاردی پول ملت ایران به باد رفته. اینا رو هم که فرمودید ما بهتر از شما می دونیم. حالا شما چی کار می خواهید بکنید؟ اگر که پیگیری نکنید شما هم در این مسئله شریک سازمان هستید.
    آقا یعنی چی پاسخ قانع کننده ای نگرفتید؟!!!!! موضوع رو به صحن مجلس بکشونید آقای محترم. مردم اهواز به شما رای دادن که از حقوقشون دفاع کنید. مردم نماینده برش دار می خوان نه گزارشگر.

    پر طرفدار Thumb up 14 Thumb down 0

  2. مجتبی می‌گوید:

    حفظ حیات وحش به معنی اینه که حیات وحش کیلو چنده

    موافقم / مخالفم Thumb up 1 Thumb down 1

  3. شاهین می‌گوید:

    یعنی من مطمئنم الان … توی اتاق آنچنانی زیر کول او-جنرال نشسته (با دمپایی) و داره دائما با تلفن مفت اداری اینور و اونور زنگ میزنه (که خونه میوه دارین، گوشت دارین، بچه رفت کلاس ورزش، راننده میفرستم دنبالتون و ….)!
    حالا مرد مردونه بیایین گوزن زرد و مرال را عکسشو نشونش بدین، مطمئناً نمیدونه کدومش گوزن زرده!!!!!!!
    اصلا کی به کیه!
    همه فقط دنبال گرفتن حق مسئولیت و تلفن اداری مفت و خونه مفت و بلیط هواپیمای مفت و سرویس ایاب و ذهاب مفت و حق ماموریت الکی هستند. انصافا یه بار این رییس محیط زیست اهواز رفته از نزدیک گوزنارو ببینه؟ مشخصه که نرفته!
    بخدا حیفه این همه حیات وحش توی کشور ماست و عرضه نگهداری ازشون نداریم. آقای نماینده!!!!!!! یه جربزه ای نشون بده. تو رو به هرچی اعتقاد داری!!!!!! به عنوان مدعی العموم شکایت کن از این مدیر محیط زیست.
    رییس محترم سایت، شما هم قضیه رو پیگیری و رسانه ایش کنید…..
    بخدا دارم دق میکنم……..

    پر طرفدار Thumb up 8 Thumb down 1

  4. فرشید می‌گوید:

    آقایان نماینده که کم کم بعد از پایان کار دولت به فکر محیط زیست افتادین ! واقعا متاسفم که مهر تایید به عملکرد دولت زدید و در قبال ظلم به محیط زیست ساکت نشستید…

    پر طرفدار Thumb up 3 Thumb down 0

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>