محیط بانان با لباس کردی شکارچیان دو بزغاله وحشی را غافلگیر کردند / اختصاصی

پایگاه خبری دیده بان محیط زیست و حیات وحش ایران: نیروهای یگان حفاظت محیط زیست سروآباد در استان کردستان در تاریخ ۱۳۹۲/۷/۹ در منطقه حفاظت شده کوسالان در منطقه ای مشهور به هوارهای ژونی ۳ نفر شکارچی غیرمجاز را دستگیر نمودند.

رئیس اداره محیط زیست سروآباد در این باره گفت: ۵ نفر از محیط بانان این اداره به نام های  آقایان امینی، میرزایی، رحمانی، احمدی نژاد و چشمیدری که از تاریخ ۱۳۹۲/۷/۶ برای ماموریت گشت و کنترل ۳ روزه عازم ارتفاعات منطقه حفاظت شده کوسالان شده بودند در روز ۱۳۹۲/۷/۹ به دو خودرو در داخل منطقه مشکوک می شوند.

مهندس حمیدی افزود: دو نفر از محیط بانان که به منظور شناسایی نشدن توسط متخلفین لباس کردی به تن داشتند به نزدیکی خودروها رفته و در حالیکه خود را اهالی منطقه معرفی نمودند به بررسی دلیل حضور افراد مشکوک می پردازند.

محیط بانان متوجه وجود سلاح در داخل یکی از خودروها می شوند و با ارائه کارت شناسایی دو نفر متخلف حاضر در کنار خودروها را دستگیر می کنند.

اما ۴ نفر دیگر از اعضای این گروه که در کوه بودند در حال بازگشت به سمت خودروها متوجه حضور محیط بانان و دستگیری همدستان خود شده و در ارتفاعات متواری می شوند.

هم اکنون یکی از ۴ نفر متخلف فراری شناسایی شده و خود را به اداره محیط زیست معرفی کرده است. همچنان ۳ نفر دیگر فراری هستند که هر ۳ نفر شناسایی شده و تلاش برای دستگیری آنها ادمه دارد.

از متخلفین لاشه دو راس بزغاله کمتر از یکسال که وزن هر دو آنها به ۱۸ کیلوگرم نمی رسد، یک قبضه اسلحه پنج تیر پران، دوربین چشمی، بیسیم دستی کوچک، خشاب حاوی ۳۰ تیر کلاشینکف، پنج عدد فشنگ گلوله زنی، ده عدد فشنگ جنگی کلاش و دو کیسه خواب کشف و ضبط و سه نفر متخلف دستگیر شده به دادگاه معرفی شده اند.

+4
0
  

5 دیدگاه

  1. مصطفی می‌گوید:

    سلام .امروز از یکی از اهالی شهرستان جم که گله دار هست شنیدم که یکی از همکاراش که گله داره در کوه مورد هجوم پلنگ قرار گرفته و چند تا از بزهای گلش کشته شدن و با عده ای از اهالی روستا عازم کوهستان شده اند و ۴قلاده پلنگ مشاهده کرده اند .اگه صحت داشته باشه این اولین مستند پلنگ در شهرستان جم در استان بوشهر بعد از ۳۴ ساله انشالله با تحقیق در این زمینه صحت اونو اعلام میکنم

    پر طرفدار Thumb up 20 Thumb down 0

  2. علیرضا می‌گوید:

    مدتهاست که زنگ خطر انقراض درباره بسیاری از گونه ها بخصوص پلنگ و یوز به صدا در اومده پس ای که دستت میرسد کآری بکن پیش از آنکه از تو نیاید هیچ کار!!!

    پر طرفدار Thumb up 11 Thumb down 0

  3. سجاذ می‌گوید:

    خدا کنه.
    این …ها نسل کشن.

    پر طرفدار Thumb up 7 Thumb down 0

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>