تصویربرداری توسط محیطبانان منجر به شناسایی و دستگیری دو شکارچی شرور شد

پایگاه خبری دیده بان محیط زیست و حیات وحش ایران: تصویربرداری محیط بانان از دو شکارچی شرور و سابقه دار که بوسیله یک قبضه اسلحه جنگی کلاشینکف مبادرت به کشتار یک بز وحشی و بزغاله اش نموده بودند، علی رغم فرار متخلفین منجر به شناسایی و دستگیری آنان شد.

ظهر روز شنبه ۱۳۹۳/۲/۱۳ محیط بانان منطقه حفاظت شده خائیز متوجه صدای شلیک گلوله در ارتفاعات موسوم به تنگ تکاب شدند.

رئیس اداره محیط زیست شهرستان کهگیلویه در این باره گفت: بلافاصله گروهی از محیط بانان عازم ارتفاعات شده و به جستجوی منطقه پرداختند.

سید قدرت اله علیپور افزود: درحالیکه محیط بانان مشغول جستجو بودند، مجددا صدای شلیک دو گلوله دیگر به گوش میرسد.

علیپور گفت: محیط بانان که موفق به مشاهده عاملین شلیک نشده بودند در آستانه غروب آفتاب در مسیر احتمالی بازگشت متخلفین به کمین نشسته و حوالی ساعت ۱۸ عصر دو فرد مسلح را درحالیکه لاشه شکار و یک قبضه اسلحه جنگی کلاشینکف به همراه داشتند و از ارتفاعات به سمت پایین در حرکت بودند مشاهده نمودند.

…………تصویربرداری مخفیانه محیط بانان از شکارچیان متخلف که منجر به شناسایی متهمین گردید

مسئول منطقه حفاظت شده خائیز در این باره گفت: درحالیکه هوا روبه تاریک شدن بود و هنوز موفق به مشاهده شکارچیان نشده بودیم، در مسیری که اطمینان داشتم از آن مسیر بازمیگردند به کمین نشستیم.

هدایت اله دیده بان افزود: پس از مدتی انتظار و دوربین کشی دو نفر که یک اسلحه کلاشینکف تاشو و مقداری گوشت شکار در کوله پشتی هایشان بود و به سمت پایین در حرکت بودند را مشاهده نمودیم.

هدایت اله دیده بان گفت: معمولا متخلفین شرور که اسلحه جنگی به همراه دارند صورت های خود را می پوشانند اما با توجه به گرمای هوا این دو شکارچی غیرمجاز صورت خود را نپوشانده بودند بنابراین بصورت مخفیانه از متخلفین فیلمبرداری کردم تا در صورت بروز درگیری یا فرار یکی از آنها و خارج نمودن اسلحه از منطقه، نتوانند منکر حمل سلاح جنگی شوند.

پس از آنکه به فاصله چند ده متری کمین ما رسیدند یکی از شکارچیان متوجه حضور ما شد و با اشاره دست موقعیت کمین را به نفر دوم نشان داد.

حمل اسلحه کلاشینکف توسط شکارچی متخلف در تصویربرداری مخفیانه توسط محیط بانان کاملا مشخص است

مسئول منطقه حفاظت شده خائیز گفت: زمانیکه مطمئن شدیم شکارچیان متوجه حضور مامورین شده اند از کمین بیرون آمده و فرمان ایست دادیم.

هر دو شکارچی بدون توجه به فرمان ایست کوله پشتی های حاوی لاشه شکار  را به روی زمین انداخته و به سرعت شروع به فرار کردند.

دیده بان گفت: ما نیز به تعقیب متخلفین پرداختیم و ضمن صدور مکرر فرمان ایست حدود ۱۰ شلیک هوایی انجام دادیم اما متخلفین بدون توجه به فرار ادامه داده و پس از ساعتی تعقیب و گریز با استفاده از تاریکی شب موفق به فرار شدند.

سید قدرت اله علیپور رئیس اداره محیط زیست کهگیلویه و هدایت اله دیده بان مسئول منطقه حفاظت شده خائیز

پس از آن به محل رها نمودن کوله پشتی ها بازگشتیم و در بازرسی از داخل کوله ها مشخص گردید شکارچیان یک بز وحشی و بزغاله چند روزه اش را با شلیک ۳ گلوله اسلحه جنگی هدف قرار دادند.

شکارچیان پس کندن پوست، گوشت شکار را در داخل پوست ها پیچیده و در کوله قرار داده بودند تا در گرمای هوا گوشت ماندگاری بهتری داشته باشد.

رئیس اداره محیط زیست شهرستان کهگیلویه گفت: با توجه به وضوح فیلمبرداری انجام شده به راحتی یکی از شکارچیان متخلف را شناسایی کردیم.

سید قدرت اله علیپور افزود: همان شب در تماس تلفنی با متخلف سابقه دار به وی اعلام کردیم که شناسایی و به اطلاعات نیروی انتظامی نیز معرفی شده است.

علیپور گفت: متهم در ابتدا منکر حضور خود در منطقه و اقدام به شکار غیرمجاز شده و قسم می خورد که آنروز اصلا از روستای محل سکونت خود خارج نشده است اما زمانیکه متوجه مستندات و فیلم موجود شد، چاره ای جز بیان حقیقت نداشت و فردای آن روز با حضور در اداره محیط زیست ضمن اعتراف به انجام شکار غیرمجاز صورتجلسه مربوطه را امضا و ضرر و زیان وارده به محیط زیست مبلغ ۳۶ میلیون را واریز نمود.

پس از آن پرونده متهم جهت تحقیق در مورد اسلحه جنگی غیرمجاز در اختیار اطلاعات نیروی انتظامی شهرستان قرار گرفت.

سید قدرت اله علیپور افزود: این مجرم شرور و سابقه دار علاوه بر اینکه طی سال های اخیر بارها مبادرت به شکار غیرمجاز نموده بود، پیش از این به جرم سرقت مسلحانه دام اهلی و شلیک به دامدار با اسلحه شکاری در جریان این سرقت، دستگیر و روانه زندان شده بود.

همچنین با شکایت اداره محیط زیست پرونده ای در خصوص مبادرت به شکار غیرمجاز یک بز وحشی و یک بزغاله وحشی در دادسرا تشکیل و متهم به مراجع قضایی معرفی گردید.

+1304
-8
  

67 دیدگاه

  1. مجید (حیوانات نگینهای آفرینشند) می‌گوید:

    خواهشا نپوشونین تصویر کریه و زشت این بی صفت هارو

    پر طرفدار Thumb up 80 Thumb down 9

    • گنجشک ! می‌گوید:

      با این حساب تکلیف محیط زیست روشن است !
      این افراد فقط شکارچی غیرمجاز نیستند . اراذل ، اوباش ، مجرمین فراری ، سارقان مسلح ، قاچاقچیان و قاتلان حرفه ای اوقات فراغت خود را در مناطق حفاظت شده و شکار هر جنبنده ای سپری می کنند . واقعا برای این افراد فرقی نمیکنه شکارش چهار پا باشه یا پرنده ؛ کوچیک یا بزرگ ، نر یا ماده ، حلال گوشت یا حرام گوشت و … .
      مطمئن باشید به موقعش از شلیک گلوله به سمت محیط بانان هم دریغ ندارند ؛ اوج مظلومیت محیط زیست ایران هم همین است . روبرو شدن با مجرمانی از هر قماش !!!

      پر طرفدار Thumb up 43 Thumb down 4

    • mohsen می‌گوید:

      شبیه تروریستهای گروه داعش هستند.
      اگه این توضیحات رو برای عکسها نمی نوشتید هرکس قیافه کریه اینها رو با اون کلاشینکف (از کلاشینکف متنفرم) میدید فکر می کرد مال گروه داعش سوریه یا بوکوحرام آفریقا هستند.
      بیچاره حیات وحش مظلوم و بی پناه ایران چه دشمنهایی داره!

      پر طرفدار Thumb up 20 Thumb down 4

      • زهره می‌گوید:

        جناب محسن حق با شماست. داعش تمثیلی از خشونت و جنایت است. جنایت علیه انسانهای بی گناه. اینها هم همان کارها را با حیوانات بی گناه انجام می دهند. گاهی اوقات فکر می کنم شاید از نداری و فقر دست به این کارها می زنند ولی در برنامه های مستند می بینیم که در هندوستان میمونها و گاوها در سراسر شهر پراکنده اند و حتی میمونها در تعداد گله ای به مواد غذایی مردم بسیار فقیرتر از ما حمله می کنند و حتی آنان را زخمی می کنند باز هم مردم حرمت جان آنها را نگاه می دارند، صرف نظر از این که در فرهنگ آنها گاو مقدس است ولی آسیب نرساندن به حیواناتی که آرامش و آسایش را از آنان سلب نموده است به نظرمن جلوه ای از تمدن و مدنیت در این کشور است.

        پر طرفدار Thumb up 9 Thumb down 2

        • mohsen می‌گوید:

          زهره خانم فرمایشتون کاملا درسته درود برشما

          پر طرفدار Thumb up 7 Thumb down 1

          • زهره می‌گوید:

            در همان برنامه اگر اشتباه نکنم نشان می داد که مردی بره آهویی را از مرگ نجات داده بود و او را به منزل آورد و حتی همسرش که فرزند شیرخواره داشت تا مدتی آن بره آهو را با شیر خود تغذیه می کرد. پس از مدتی که بره بزرگ شد در زیستگاهش رهایش کردند. صرف نظر از درست بودن یا غلط بودن این کار پیامی که من از این ملت گرفتم حرمت قائل شدن برای جان حیوانات بود. حال آنها را با این جنایتکاران که مادر و فرزند چند روزه اش را بیرحمانه کشتند و سلاخی کردند مقایسه کنید! مدنیت و تمدن بین آن ملت حاکم است یا اینها؟!!!

            داغ Thumb up 4 Thumb down 2

  2. خدایی کجا پیدا میشه این چنین محیط بانانی
    خداقوت
    قدر این محیط بانان را باید دانست

    پر طرفدار Thumb up 66 Thumb down 3

    • علی می‌گوید:

      چند بار که با استاد و بچه های کلاس به منطقه خاییز رفتیم این آقای محیط بان (دیده بان) با ما میومد.
      واقعا فرشتس . خودش و همکاراش

      پر طرفدار Thumb up 38 Thumb down 2

    • mohsen می‌گوید:

      درود بر همه محیط بان عزیز و زحمت کش ایران
      بویژه آقای عزت پور و وبلاگ همیشه زیبا و خواندنیش

      پر طرفدار Thumb up 14 Thumb down 2

    • مهدی : حامی حیات وحش می‌گوید:

      علیپور گفت: متهم در ابتدا منکر حضور خود در منطقه و اقدام به شکار غیرمجاز شده و قسم می خورد که آنروز اصلا از روستای محل سکونت خود خارج نشده است

      شرم و ننگ بر شما پست فطرتان باد که بخاطر مقداری گوشت حاضرید شرافت و انسانیت را فروخته و پای خدا و پیغمبر را هم بمیان بکشید، اف برشما که آبروی انسان و انسانیت را چه آسان بحراج میگذارید…

      و البته تا زمانیکه قانونگذاران فکری برای این قوانین پوسیده نکنند، باید منتظر بدتر از اینها باشیم…

      پر طرفدار Thumb up 14 Thumb down 1

  3. سولماز می‌گوید:

    بابا صورت این وحشی ها رو نپوشونین اگه آدم دیدشون بدونه با چه جلادی روبه رو است و از ده کیلومتریشون فرار کنه

    پر طرفدار Thumb up 21 Thumb down 3

    • کوشان مهران می‌گوید:

      سرکار سولماز بانو

      اگر به دیدن صورت اشرار و فرار کردن باشد که طبیعت دوستان ایران مدام باید همچون جبیر سیاه کوه در حال تازیدن و جهیدن بدین سوی و آنسوی باشند.

      اگر از شکارکشان محلی هراسی به دل داشته باشید هیچگاه نباید پا در طبیعت بگذارید چون جز پاره ای استثناء ها، بیشتر جوامع محلی درگیر این تخلفات می باشند.

      پر طرفدار Thumb up 18 Thumb down 5

  4. وحید.ب می‌گوید:

    …بابت ضرر و زیان وارده به محیط زیست مبلغ … میلیون را واریز نمود…

    طنز نیست؟

    پر طرفدار Thumb up 15 Thumb down 4

  5. بهنام می‌گوید:

    اسلحه کلاش!!!
    سابقه دار!!!
    شرور!!!
    سابقه دار!!!
    مقایسه بفرمایید با شکارچی قانونمند و مهمتر از همه:
    طبق معمول:
    از افراد محلی هستند
    امیدوارم خواندن این خبرها نوک تیز حمله که مدتهاست به نوعی شکارچی مجاز و قانون مدار را هم هدف قرار داده برداشته شود

    پر طرفدار Thumb up 27 Thumb down 13

  6. کوشان مهران می‌گوید:

    همانگونه که یکی از خوانندگان گرامی دیده بان در پیامی به یک نکته مهم اشاره نمود با استناد به گزارش های مستند درمی یابیم که:

    “اکثر قریب به اتفاق شکار دزدانی که بویی از آیین نخجیرگری نبرده و همواره دست به کشتار ماده و بره و بزعاله می زنند از جوامع محلی می باشند که متاسفانه مسلح شدن آنها به هیچ انگاشته شده و این درکنار نابودی حیات وحش باعث ناامنی اجتمایی، سرقت های مسلحانه و عدم رقبت سرمایه گذاری در مناطق مسکونی آنها گردیده است”.

    شکارگران دارای پروانه نیز بری از خطا نمی باشند و مواردی پیش آمده که مجوز شکار کل بدل به هدف قرار دادن بزغاله و بز شده ولی مستندات غیرقابل انکار نشان دهنده تاثیر منفی شکارکشان محلی بر زیستبوم ایران می باشد.

    این معضل در حال حاضر با براه انداختن NGO های آنچنانی و شعار و یخه درانی و اشک ریختن قابل حل نیست بلکه نیازمندی یک کار اطلاعاتی با همیاری نیروی های محترم انتظامی-امنیتی و دادگستری برای شناسایی و گردآوری قاطعانه و بدور از اغماض و ریش سپیدی سلاح های غیر مجاز(بویژه خودکار جنگی) و دستگیری اشرار محلی می باشد.

    ایکاش تصمیم گیرندگان این نکته را در نظر داشته باشند که در کنار نابودی چند حیوان به ظاهر بی ارزش، بالارفتن میزان جرم و جنایت و عدم زیرساخت های لازم برای سرمایه گذاری اقتصادی امری نیست که با به به و چه چه گفتن به بوی خوش نان تازه و بع بع گوسفند و نوای نی چوپان لاپوشانی شود.

    (هرچند در این ایام شبانان دیگر نی خوش الحان را بکار نبرده بلکه بیشتر به مشق سازهای بدون صدا مشغولند)

    پر طرفدار Thumb up 28 Thumb down 9

    • میثم می‌گوید:

      جناب مهران عزیز…
      شکارچیان مجاز اگر هم بخواهند خلاف کنند نمیتوانند چرا؟؟ چون یک محیطبان همراه آنها هست و فقط با اجازه محیطبان شکار نر مسن مورد نظر انتخاب و توسط شکارچی مجاز شکار میشود…

      امکانش هست هیچ چیزی غیر ممکن نیست، ولی خیلی خیلی کم و نادر . به ندرت پیش می آید…
      که آن هم به صورت ناخواسته و با جابجای ناگهانی شکار در آخرین لحظات شلیک ممکن هست اتفاق بیوفتد و شکار دیگه ای تیر بخورد یا تیر از بدن شکار رد شود و به شکار دیگری برخورد کند..
      که باز هم اگه از گلوله های شکاری با نوک نرم که بعد از برخورد به هدف تغییر شکل داده و قارچی شکل میشوند ، کل انرژی در بدن شکار تخلیه میشود و گلوله در بدن شکار گیر کرده و یا این امکان که از بدن شکار رد شود خیلی خیلی کم هست

      پر طرفدار Thumb up 19 Thumb down 11

    • رضا شکاری می‌گوید:

      بنظر می رسد تنها راه جلوگیری از این تخلف های محلیان که پیش خود منطقه را از آن خود می دانندو دعوت بکار راستین و استفاده از آنهاست.شکارچیان محلی که تا این حد سخت کوش و پوست کلفت هستند میتوانند بهترین حافظان همین عرصه ها باشند.
      تصور کنید یک محلی از گله داریی که عرصه را بر وحوش وحشی تنگ می کند سالی ۲۰ میلیون درآمد داشته باشد اما با طرح نخجیرداری در واقع بجای گله اهلی یک گله وحشی تحت حمایتش قرار می گیرد و وقتی بداند سود سالیانه اش در سال ۴۰ میلیون می شود هرگز به سراغ شکار غیرمجاز و اسلحه قاچاق نخواهد رفت.
      بایستی راهها را بر آنان بسیت و رنه بیشترین قاچاق سلاح در بین همین جومع محلی اتفاق می افتد.
      صدها نفر از اینان به شغل شریف قاچاق و دلالی سلاح جنگی و خودکار اشتغال دارند.
      و مهمتر از همه راه ارتباطی بین شکارچیان غیر مجازند.

      پر طرفدار Thumb up 23 Thumb down 7

      • شکارچی از خطه کویر می‌گوید:

        سلام بر همه عزیزان
        تشکر از نظرات و پیشنهادات سودمند جناب آقای شکاری و مهران عزیز
        معمولا خلافکارها بهتر از هر کسی به پیامد خلاف خود و میزان جرم و جریمه آن آگاهند در مورد بالا اگر دقت بفرمایید این خلافکاران از سلاح جنگی استفاده کردن در حالی که با یک برنو و یا سلاح شکاری مشابه هم میتوانستند کارشان را انجام دهند تا اگر مثل الان گیر افتادن هزینه سنگین حمل سلاح جنگی غیر مجاز که به مراتب بیشتر از سلاح شکاری غیر مجاز است را به دوش نکشند
        این نشان از جری بودن و به نوعی قانون را به هیچ انگاشتن است ضمن اینکه کلاش تاشو در همه خلاف ها به راحتی استتار و در زیر لباس مخفی میشود لذا جرم کم و کوچک این اشرار شکار است.
        در همین جا جا دارد از کار بسیار خوب محیط بانان که همانا تهیه مستندات بجای درگیری که میتوانست عواقب وخیمی داشته باشد تقدیر شود .
        حاشیه امنی که بعضی خلافکاران محلی در پناه آن هستند با گسترش کار فرهنگی و تقدیر از همیاران محلی (به صورت محرمانه که باعث بروز مشکلاتی برایشان نشود) باید شکسته شود تا جرات و جسارت از اینگونه کوته فکران شرور نیز گرفته شود.
        هر خلاف کار محلی اگر بداند که ممکن است توسط اطرافیان مورد رصد قرار بگیرد به راحتی نمیتواند دست به خلاف بزند.

        پر طرفدار Thumb up 13 Thumb down 4

        • امیر امینی می‌گوید:

          دوستان عنایت بفرمایید که منظور آقای مهران از آیین نخجیرگری مطالبی است که در این لینک می توانید مشاهده کنید:http://www.iew.ir/1393/02/09/24244 .آخه ممکن است بعض از دوستان پندارند “آیین نخجیرگری”مذهبی عجیب و غریب در تبت است ویا کشمیر ،که عارضم خیر .ایشان و همفکرانشان برای کشتن حیوان بی دفاع مظلوم آیینی نو آورده اند که قاتل را تا بالاترین مدارج اخلاقی بالا می برد و وی را به قلل رفیع علم ومعرفت می رساند.
          واژه نامانوس شکارچی مجاز وقانونمند را در مجالی دیگر برایتان واکاوی میکنم.
          ضمنا آقای شکاری پیشنهاد بسیار خوبی کرده اند که جا دارد مورد توجه مسوولین قرار بگیرد.ایشان می فرمایند اگر سالی ۴٠ میلیون به ما شکارچیان دوستدار وحافظ طبیعت باج بدهید شاید دست از سر طبیعت بر داریم.
          دردم آید از درد آن محیط بانی که تمام سال را با خون دل و مشقت و با حداقل حقوق به حفاظت از منطقه مشغول است و در کمال بی عدالتی مجبورش می کنند همراه یک شکارچی که کلی یا قوچی را به٢٠٠-٣٠٠ تومان خریده (به قدری از این عمل صدور مجوز شکار متنفرم که هیچگاه قیمتش را نخواندم)شود و جای حیوان زبان بسته را به وی نشان بدهد و شاهد کشته شدن و سر بریدن حیوان بی گناه باشد و دم بر نیاورد.
          چه شریفند آنها که در برابر وسوسه های زیر گوشی شکارچیان عزت و اعتبارشان را نمی فروشند،وچه نا بخردیم ما که توقع داریم از محیط بان پایش نلغزد.
          به یکی بگویی از این حیوانات مثل ناموست مراقبت کن،خوب حالا که خوب مراقبت کردی برو با این جناب شکارچی یه درشتشو سوا کن بده بکشه و بخوره .اونم جلو چشمت .ولی به تو هیچی نمی رسه.توباید از فردا دوباره مثل ناموست مراقب اینا باشی و دست از پا هم خطا نکنی .فکر شکار فروشی هم به سرت نزنه تو مراقبت میکنی ما شکار میفروشیم (اونم ٢٠٠ تومن)

          داغ Thumb up 16 Thumb down 17

          • AHOO می‌گوید:

            دمت گرم به خدا حرف دل من محیطبان رو زدی

            داغ Thumb up 14 Thumb down 13

          • رضا شکاری می‌گوید:

            درود جناب امینی
            گویا از شدت نفرت حتی متون را کامل مطالعه نمی فرمایید.
            بنده طرفدار محیط بانان زحمتکش و خواستار رسیدن آنها به جایگاه واقعی خود و کمتر سینه نهادن بر گلوله متخلفان هستم.کار را باید از ریشه و اساسی حل کرد ورنه هر روز شاهد این خبرهای تاسف بار هستیم.بیایید یک بار هم که شده این هیجانات و مدیریت صرفا حراستی که ثمر آنچنانی نداشته و باعث کشته شدن انسانهای زیادی شده را متوقف کنیم.
            باسپردن کار به خود مردم بسیاری از وحوش در پناه امنیت بوجود آمده زیست خواهند نمود.

            پر طرفدار Thumb up 11 Thumb down 4

          • Behnaz می‌گوید:

            آفرین آقای امینی .خوشم میاد که خوب مو رو از ماست می کشید.این آقا میثم فکر کنم تا حالا شکارچی ندیده اصلن.ما در فامیلمون چند تا شکارچی داریم خیر سرشون همشونم پولدارن ،یا دستشون به دهنشون میرسه ولی همشون تو هر فصلی میرن شکار و همشونم پاش که میوفته میگن ما قانونی میریم شکار .من نمی دونم اینا با اجازه کدوم قانون تو بهار میرن شکار! آقا میثم شما شکارچیا رو نمیشناسی ازشون بیخودی دفاع نکن

            داغ Thumb up 5 Thumb down 4

  7. محیط 90بهبهان می‌گوید:

    دیده بان متشکریم

    پر طرفدار Thumb up 16 Thumb down 0

  8. امیر می‌گوید:

    کلاشینکف؟؟؟ چه سوابق درخشانی داشته این انگل اجتماع!

    پر طرفدار Thumb up 24 Thumb down 1

    • mohsen می‌گوید:

      بله لویی پاستور با اختراع واکسن هاش جان صدها میلیون انسان رو از بیماری و رنج و مرگ نجات داد و البته جناب میخائیل کلاشینکف هم چه وسیله مفیدی برای بشریت اختراع کرد ………خون بار ناهنجار

      پر طرفدار Thumb up 8 Thumb down 5

  9. میثم می‌گوید:

    دورود خدا بر این محیط بانان سرد گرم چشیده ، که اینگونه با تجربه و بدون خونریزی این متخلفین رو دستگیر کردند>
    آفرین بر شما

    این سلاح های جنگی ، مردم محلی، عشایر.. بلای جان حیات وحش شده اند.
    طبق قانون این فرد باید به خاطر نگهداری این سلاح خودکار جنگی به ۲ سال حبس محکوم بشه ولی بارها و بارها دیده شده قضات محترم تخفیف میدهند و فرد را به صورت حبس در منزل جریمه میکنند. شاید باورتون نشه در مواردی فرد با پرداخت پول معادل تعداد روزهای زندانی که باید تحمل کند جریمه میشود…

    محیط بانان دیگر هم یاد بگیرند تا یک متخلف رو دیدید دست به تفنگ نشید و طرف رو هدف قرار بدین … سنگ رو تو چاه نیندازید که بعد از کرده خود پشیمون بشین کار به چوبه دار و التماس برای رضایت کشیده بشه
    همیشه یک راه سخت تر ولی با نتیجه بهتر وجود داره…

    آقای دیده بان خسته نباشی برادر میدونم توی گرما تو دل کوه دنبال کردن و دویدن چقدر سخته ، خستگی… تشنگی شدید…

    پر طرفدار Thumb up 21 Thumb down 2

    • میثم می‌گوید:

      بخشید دوستان متن بالا رو در مورد جریمه سلاح غیر مجاز اشتباه نوشتم طبق ماده ۵ قانون مجازات قاچاق اسلحه و مهمات و دارندگان سلاح و مهمات غیرمجاز
      فرد دارنده سلاح گرم سبک خودکار، مهمات یا قطعات مؤثر آن، به حبس از پنج تا ده سال محکوم میشود
      ولی دیده با عزیز شما پیگیر بشید ببینید چه حکمی برای این فرد صادر میشه؟؟؟!!

      پر طرفدار Thumb up 16 Thumb down 0

      • AHOO می‌گوید:

        جناب میثم
        از شما که شرایط موجود در طبیعت را میدانید همچین نتیجه گیری ساده انگارانه ای جای تعجب دارد
        دوست عزیز آیا همیشه این شرایط یکسان است که بتوان با فیلم برداری متخلف را دستگیر نمود؟؟؟
        در همین مورد هم اگر متخلفین دست به سلاح میبردند آیا محیطبانان میتوانستند به فیلم اکتفا نمایند که شما اینگونه از ضعف قوانین سود برده و محیطبان بی دفاع را با لفظ التماس کردن به سخره میگیرید
        اگر احیانا این انتقادات شما را نیز بر این میدارد که سلاح برداشته و کلی یا قوچی را سرنگون نمایید به ما بفرمایید که مخالف نظر شما چیزی نگوییم و برای اینگه تکدر خاطری ایجاد نشود بنشینیم و به داستانهای حماسی شکار شما و دوستان مدح و مجیز بگوییم

        پر طرفدار Thumb up 16 Thumb down 7

        • شیر علی می‌گوید:

          دم محیطبانان زحمتکش خاییز گرم
          خداییش حال کردم براشون. بدون خون و خونریزی متخلفین سنگدل را گیر انداختند. این درسته.

          پر طرفدار Thumb up 10 Thumb down 0

        • میثم می‌گوید:

          پس به به نظر شما ای کاش هر دوتاشون رو به رگبار میبستند و در دم جفتشون رو میکشتن… شما اینطوری راضی هستی؟؟؟
          اگه واقعن جوابتون مثبت باشه، که بعید میدونم …، جای بهتری برای انسان کشی هست …

          بعد الان میشه لطف کنید برای من توضیح بدین محیطبانان عزیزی که به خاطر قوانین ضعیف منتظر چوبه دار بودند و هستند، پیش خانواده مقتول رفتند برای رضایت چکار کردند؟؟؟!

          شاید گفتن رضایت میدید بدین نمی دینم به….

          نمیدونم شایدم خانواده مقتول به محیط بان ضارب رو انداختن…

          امیدوارم هیچ وقت جای در این قضیه قاتل و مقتول هیچ وقت در زندگیت پیش نیاید..
          اگه بیاد آنوقت هست دوست عزیز میفهمی که دیگه پشیمونی فایده ای نداره…
          اخرین راه شلیک مستقیم هست اونم کمر به پاییین، …

          پر طرفدار Thumb up 6 Thumb down 1

          • میثم می‌گوید:

            البته در خبرهای دیگه هم متخلفین زیادی رو بدون فیلم برداری دستگیر کردن و همچنین بدون این کسی کشته بشه یا هدف قرار بگیره..
            فقط یک محیطبان ناشی و تازه کار اولین چیزی که در مواجه با متخلف به ذهنش میرسه هدف قرار دادن متخلف هست

            پر طرفدار Thumb up 4 Thumb down 0

          • AHOO می‌گوید:

            جناب میثم
            هیچ انسان با وجدانی خواهان کشته شدن یک انسان هم نوع خودش بدون دلیل موجه نیست و شکر خدا بنده هم تاکنون در دستگیری متخلفین کسی را با تیر نزده ام
            اما
            شما هنوز آن متخلفینی را نمیشناسید که وقتی به شکار میروند یک قطار فشنگ مخصوص شکار به همراه دارند و یک قطار فشنگ مخصوص شکاربان و لحظه ای و حتی لحظه ای در هدف قرار دادن محیطبان شک نمیکنند
            آن روشی که شما از محیطبانان انتظار دارید که در همه شرایط با آن رویه اقدام کنند تنها به یک صورت امکان پذیر است و آن آموزش کونگفو شائولین به محیطبانان است که بتوانند مسیر فشنگ هایی که به سمتشان می آید را تغییر دهند و یا به پرواز در آمده اسلحه متخلفین را از دستشان بقاپند
            که متاسفانه به دلیل کمبود بودجه سازمان اکنون امکان استخدام و آوردن همچین استادی از چین امکان پذیر نیست
            شما بفرمایید ما تا تامین بودجه این مهم، چه کنیم؟؟

            پر طرفدار Thumb up 8 Thumb down 2

          • میثم می‌گوید:

            محیط بان حق دارد در صورتی که به سمتش شلیک بشه برای دفاع از خودش تیر اندازی کنه ، این کاملن درست هست … در این لحظات تیراندازی که نمیدونم تا حالا به سمتت شلیک شده یا صدای فسه گلوله از کنارت رد میشه رو شنیدی یا نه… در این لحظات پر استرس هیچ کس نمیتونه درست هدف بگیره و به اعصابش تسلط کامل داشته باشه که از کمر به پایین شلیک کنه و این حرف ها…. بهترین راه پیش گیری هست دوست نباید محیط بان و متخلف در چنینی شرایطی قرار بگیرن اونم با این حمایت قضایی ضعیف…
            برای پیش گیری قبل از هر جای باید از پردیسان شروع کرد برای تغییر قوانیین ناقصی که باعث کشته شدن ۱۱۶ محیطبان و نزدیک به ۳۰۰ شکارچی شده..
            و بعد هم محیط بانان در حین دستگیری متخلفین که بارها خبرهاشون رو خوندیم که چطور متخلف رو قبل از اینکه بتون دست به تفنگ بشه بازداشت کردند
            یا به صورت نامحسوس در کوه دنبال کردن و گرفتن نیروی کمکی یا یا همکاری نیروی انتظامی در مکانی مناسب که راه فراری برای متخلف نبوده بدون خون ریزی متخلف رو دستگیر کردند…
            صد البته به این سادگی که داریم دکمه ای صفحه کلید رو فشار میدیم نیست

            تقریبن علت اصلی تمام این مشکلات ریشه در فقر اقتصادی داره که برای محیط بانی کمبود بودجه پیامدش هست
            و برای مردم هم هزار یک درد رو ایجاد میکنه از شکم گرسنه ای که دیگه دین ایمان حالیش نیست تا هزارتا درد دیگه … که البته همین محیط بانان عزیز هم از همین مردم هستند و این مشکلات هم زندگیشون رو مثل بسیاری از مردم تلخ کرده

            موافقم / مخالفم Thumb up 2 Thumb down 1

          • میثم می‌گوید:

            به نقل از یک محیط بان باز نشسته ، استخدامی سال ۱۳۵۲

            در زمینه برخورد با متخلف و زندگی در شرایط سخت طبیعت ،زمان اموزش کمترین درجه مربی که ما رو اموزش میداد یک سرگرد فوق العاده ورزیده ارتش با رسته نیروی زمینی بود،مابقی سرهنگ های کار ازموده و کار بلد بودند که با سخت گیری تمام اموزش رو اجام میدادند..
            در سخت گیری اموزش هیچ فرقی بین ما و تکاور های ارتش قائل نبودن و با همون جدیدت با ما برخورد میکردند.

            حتی بعداز گذراندن اموزش های لازم
            در مناطق سخت و بی اب کرمان با یک سر نیزه و یک قمقه اب و جیره اندک مواد غذایی رها شدیم و بهد از یک هفته اید با جهت یاب در محل مورد نظر حاضر میشودیم..و….
            در پایان اموزش توسط عالی ترین مقام یگان اموزش دهنده که یک تیمسار کار کشته بودند بازرسی میشدند و اگه نیرو از نظر مهارت های اموزشی و امادگی فیزیکی در حد مطلوب نبود تجدید دوره میشدن…
            اتفاقن در سال های بعدی خدمت در زمینه پرنده شناسی شاگرد دکتر اسماعیل کهرم بودند.

            ولی بعید میدونم در حال حاضر همچین دوره ای برای نیرو های گارد محیط بانی وجود داشته باشه….

            پر طرفدار Thumb up 4 Thumb down 1

          • AHOO می‌گوید:

            میثم جان میشه راهکار شما رو برای از بین بردن تنش بین محیطبانان و این متخلفین بدانم؟؟
            راستی برادر شما کرد زبان هستی؟؟

            پر طرفدار Thumb up 3 Thumb down 0

  10. جمشید آقا نوه سی از خوی_آذر بایجانغر بی می‌گوید:

    دست محیط بانان راستین سرزمینم را بگرمی میفشارم که سایه سرزمین مهر بر کاشانه شما گسترده باد که تا باد چنین باد.
    از یاد داشت های آقای مهران کوشان کمال تشکر را دارم و به وجود چنین هموطن آگاه ، فرزانه ، خردمند و هوشیار افتخار میکنم، مایلم از ایشان بیشتر بدانم. لطفا املای صحیح این سلاح روسی که دومین کالای پرفروش جهان تا به امروز بوده ،کلاشنیکف است، نه….!

    پر طرفدار Thumb up 6 Thumb down 1

    • محمد می‌گوید:

      سلام ؛ این سلاح توسط شخصی بنام ” میخائیل آفتامات کلاشنیکف” در سال ۱۹۴۷ طراحی و ساخته شد.
      نام تجاری آن AK-47 که همون مخفف اسم آفتامات کلاشنیکف و سال ۱۹۴۷ است.
      در زبان عامیانه به آن : کلاشینکف و کلاش هم گفته میشه.
      پاینده باشید
      یاعلی

      موافقم / مخالفم Thumb up 2 Thumb down 2

  11. Smart می‌گوید:

    دمتون گرممممممممممممممممممممممممممممممممم خدا قوت

    پر طرفدار Thumb up 17 Thumb down 0

  12. زهره می‌گوید:

    آن طور که در خبر آمده است این قاتلان بیرحم موارد تخلف مشابه دیگری نیز در پرونده جنایی خود داشته اند و به جز آن به یک دامدار نیز حمله نموده اند. اکثریت قریب به اتفاق این افراد دارای سوء سابقه اند و مجازات های ضعیف اعمال شده هم که عملا بی اثر است. ناخودآگاه به یاد این بیت شعر سعدی افتادم که فرمود:
    خویی که از نخست کسی را به سر نشست
    او را هماره تا به دم مرگ بر سر است
    حال که چنین است بهتر نیست چنین افرادی در زندانها دوره های خاص آموزشی – تربیتی ببینند و بویژه پخش مستندهای حیات وحش نظیر حیواناتی که پس از شکار مادر دارای فرزند رفتارهای پشیمان گونه ای از خود بروز می دهند تا این افراد قسی القلب به درجه رذالت و دنائت خود بیشتر پی ببرند و بفهمند که این مجازات ها چقدر برایشان کم است!
    چون اگر چنین تلاش هایی از سالها قبل صورت می گرفت شاید بسیاری از این قتل عام ها انجام نمی گرفت.

    پر طرفدار Thumb up 13 Thumb down 0

  13. مهدی حدادی می‌گوید:

    همین. . . . . .اومد خودشو معرفی کرد ضررو زیان ۳۶ میلیون ریال واریز کرد . .مسخارس واقعا. . .
    یه بزغاله چند روزرو کشته این بی وجدان.

    پر طرفدار Thumb up 10 Thumb down 0

  14. زهره می‌گوید:

    چهره این عزیزان محیط بان چقدر خسته است.
    چه با شور و حرارت در سنگر دفاع از حیات وحش مظلوم وطن تلاش می کنند.
    سلام خدا و ملائک مقرب درگاهش بر پاسداران حریم طبیعت که لحظات عمر مقدسشان را به زیباترین شکل ممکن سپری می کنند.
    آنان که خستگی این راه پر خطر را به جان می خرند تا که هموطنان مظلوم و بی زبانشان را از آرامشی نسبی برخوردار سازند.
    خداوند به همه آنان و خانواده هایشان سلامتی عطا فرماید

    پر طرفدار Thumb up 15 Thumb down 0

    • شکارچی از خطه کویر می‌گوید:

      سرکار خانم زهره
      همانطور که دست یک کشاورز نشان از زحمت حلال و پاک او دارد چهره آفتاب سوخته و خسته یک محیط بان وظیفه شناس نیز نشان از حس مسئولیت اوست نشان مرد کوه و بیابان در چهره و قامت او هویداست.
      امیدوارم الگویی برای سایر محیط بانان باشند .

      پر طرفدار Thumb up 7 Thumb down 0

  15. قاسم خشت زر می‌گوید:

    درود خدا بر برادر علی‌ پور و همکاران سخت کوشش

    پر طرفدار Thumb up 12 Thumb down 0

  16. منتقد می‌گوید:

    قسم می خورد که حضور نداشته است چه راحت قسم می خورد در حالیکه دروغ می گوید! واقعا بی شرف است در کشور آمریکا جرم دروغ گفتن بیل کلینتون بیش از رابطه جنسی آن باعث آبروریزی آن شد

    پر طرفدار Thumb up 17 Thumb down 0

  17. RAPSON می‌گوید:

    با سلام به تمامی دوستان و دیده بان عزیز و دورد به تمامی محیط بانهای زحمت کش کشورم

    باید قانون این زحمت آقایان علیپور و دیده بان و دیگر همکاران گرامیشان را از بین نبرد و با قاطعیت آنان را به اشد مجازات تعیین شده محکوم نماید

    پر طرفدار Thumb up 5 Thumb down 1

  18. BERETA می‌گوید:

    اگر اونروزی که با اقدام مسلحانه دامهای اهالی را دزدیده بودن قانون ادبشون میکرد الان بخودشون اجازه نمیدادن که با سلاح جنگی اینقدر جسورانه مبادرت به شکار غیر مجاز کنند
    این همکاران زحمتکشمون هم خیلی خدا دوستشون داشته که توسط این جانوران روانی مورد شلیک گلوله قرار نگرفتن
    محیط زیست ایران مظلوم و بی پناه

    پر طرفدار Thumb up 6 Thumb down 0

  19. محسن می‌گوید:

    وقتی کنترل محدوده ترافیک تهران با کلی تجهیزات این همه گاف داره واقعا به عملکرد محیط بانان باید تبریک گفت…

    پر طرفدار Thumb up 5 Thumb down 0

  20. مهسا می‌گوید:

    ممنون از محیط بانان محترم .
    امیدوارم قاضی اشد مجازات جرمشان را در نظر بگیرد

    پر طرفدار Thumb up 6 Thumb down 0

  21. hamid می‌گوید:

    محیط بانان عزیز خداوند حامی و نگهدارتون باشه
    امیدوارم که این دشمنان طبیعت حداقل بخاطر حمل اسلحه جنگی غیر مجاز چند مدتی پشت میله های زندان باشن چون همگی میدونیم بخاطر شکار غیر مجاز هیچ محکومیتی بهشون نمیدن
    از نظر قوانین کشور ما به این سادگی ناقضان حیات وحش به زندان نمیرن و برام جالبه که اینا با چه اعتماد به نفسی با اسلحه جنگی غیر مجاز شروع به تیراندازی به سمت حیوانات کردن
    آخه اونا هم دست قوانین رو خوندن

    پر طرفدار Thumb up 4 Thumb down 0

  22. محیط بان مشهدی می‌گوید:

    همکاران متشکریم خدا قوت

    پر طرفدار Thumb up 7 Thumb down 0

  23. شهاب می‌گوید:

    آفرین به این پختگی ، تجربه ، تدبیر و از همه مهمتر تعصب ( لطفاً به عرقی که بر بدنشان نشسته توجه کنید )

    پر طرفدار Thumb up 8 Thumb down 0

  24. محمد می‌گوید:

    اگه همون موقع که به جرم سرقت مسلحانه دستگیر شده بودند ، قاضی محترم پرونده به جرم اراذل و اوباش بودنشون که جرمش اعدامه براشون یه اعدام ناقابل بریده بود ، هم الان خاک پاک ایران از وجود کثیف این آدمها پاک بود و هم این جرم و جنایات اتفاق نمی افتاد.
    بازهم میگم با اینکه خودم شکارچی هستم با خوندن این اخبار واقعــــــــــــــا ناراحت میشم ، خدا لعنتت کنه که توی این فصل شکار میزنی ، بی وجدان. خدا از سر تقصیراتت نگذره.
    یاعلی

    پر طرفدار Thumb up 7 Thumb down 0

  25. شفایی پور می‌گوید:

    یعنی من این دیده بان رو میشناسم. ماشاله برای خودش پلنگیه. خدا همیشه همراهش باشه.

    پر طرفدار Thumb up 6 Thumb down 0

  26. طرفدار محیط زیست می‌گوید:

    اون مرد خسته که تو عکس دو نفره روی صخره نشسته ایشون آقای مهندس علیپور رییس اداره محیط زیست هستن که پا به پای محیط بانها توی مناطق حفاظت شده جون خودش رو به خطر میندازه برای حفاظت منطقه
    این آدم به معنای واقعی عاشق محیط زیسته
    کاش همه ی مسئولین به اندازه ی ایشون مسئول بودند

    پر طرفدار Thumb up 4 Thumb down 0

  27. kooshan می‌گوید:

    بعد از خواندن کار خوب محیط بانان عزیز و ضمنا نظرات دوستان بد نیست این را هم تعریف کنم دیشب آشنایی را دیدم که دعوای دو برادر از بستگانش با هم خونین شده بود و یکی دیگری را با تفنگ بران _ تفنگ شکاری ساچمه ای که در غرب کشور زیاد استفاده می شود _ هدف قرار داده و زخمی کرده بود این آشنا که نظامی هم بود در جوابم که پرسیدم ضارب شکارچی بوده ؟ به نشانه تأئید سری تکان داد و به فراخوان دو سه سال قبل اشاره کرد و با کنایه گفت الان در هر خانه ای دو مجوز وجود دارد

    پر طرفدار Thumb up 3 Thumb down 0

  28. بابک می‌گوید:

    لعنت به بی شرفی و بی غیرتیتون. باید دستاشونو قطع کرد

    پر طرفدار Thumb up 5 Thumb down 0

  29. داریوش می‌گوید:

    اینها باید اعدام بشن

    پر طرفدار Thumb up 4 Thumb down 0

  30. محسن می‌گوید:

    آدم به شرافت و مسئولیت شناسی این عزیزان حسودی میکنه. حق نگهدارتون

    پر طرفدار Thumb up 3 Thumb down 0

  31. کوشان مهران می‌گوید:

    چرا نباید تجربه کاربردی و موفق کشوری همچون جمهوری چک با دیرینه چند صد ساله در مدیریت نخجیرداری و بهره برداری پایدار را مدنظر قرار ندهیم:

    http://eagri.cz/public/web/file/10599/GAME_MANAGEMENT_IN_THE_CZECH_REPUBLIC_II.pdf

    هرچند در قرون گذشته نگاه صرف نخجیرداری باعث کاهش شدید جمعیت گرگ، سیاه گوش و خرس شده بود ولی اکنون ارزش زیستی گوشتخواران بر همه آشکار شده و مانند گذشته دولت برای کشتار گرگ و خرس چک دستلاف پرداخت نمی نماید(هرچند هنوز شکارچیانی هستند که به این گونه ها به چشم رقیب می نگرند)

    دنیا تنها در پیرامون ما خلاصه نمی شود، ما تافته ای جدا از دیگران بافته نیستیم، نه باید خود بزرگ بین بود و نه مانند برخی در برابر فرنگیان چشم آبی و موطلایی گرفتار خود کم بینی گردید.

    بجای شعار دادن و زنده باد، مرده باد باید حقیقت عریان را مشاهده نمود، از تجربیات دیگران پند گرفت و بجای حرف صرف، اندیشید و آن اندیشه را بجای بایگانی نمودن بکار بست.

    باور بفرمایید اگر تمام گونه های ما از یوزپلنگ تا مرال نابود شوند هیچکس از بزرگان انکاره محیط زیست ما بازخواست نخواهد نمود که در برابر این میزان پرداخت های شیرین و کلان نقدی، حاصل پروژه های پر آب و تاب شما چه شد؟

    می گویند امیر نظام با وجود دلخوری که از رضا قلی خان هدایت پدربزرگ مهدی قلی خان هدایت(مخبرالسلطنه) داشت اورا به دلیل توانایی احضار نمود و گفت:

    … فرستاد باید فرستاده ای!

    و او را مامور سفارت امیرنشین بخارا و خان نشین خیوه برای آگاهی‌یابی از اوضاع ماوراءالنهر از نظر سوق‌الجیشی، آزادی اسرای مسلمان و ممانعت از خرید و فروش آنان نمود.

    در بازگشت که امیر برکنار و میرزا آقاخان نوری به صدارت برگزیده شده بود هیچکدام از ماموران دولتی از سیرکبیر بازخواست ننمود که نتیجه سفر تو به بخارا و حاصل مذاکرات و گفتگو با خان خیوه(خوارزم کهن) و امیر بخارا چه شد؟

    بلای خان و مان برانداز مدیریتی محیط زیست ما همین میرزا آقاخان های نوری چرب زبان و پشت هم انداز چند رنگ شیاد و دروغگو و مال اندوز و بی مسئولیت می باشند.

    میرزا آقا خان همچون وثوق الدوله، عاقد قرار داد ۱۹۱۹، فرد بسیار باهوش، زیرک و کارایی بود ولی افسوس که همانگونه که در سرتاسر جهان دیده ایم هوش ایرانی تنها در راه های منفی و کلاه برداری و در واقع خود فریبی بکار می رود.

    «ذکاء الملک فروغی در جنگ بین‌الملل اول به نماینده‌گی ایران به جامعه‌ی ملل رفت. گویا یک‌وقت نماینده‌ی یک‌ی از دولت‌ها که ایران را نمی‌شناخت – و تنها در تاریخ خوانده بود که ایرانیان در روزگاری به شرق و غرب عالم تاخت می‌آورده‌اند و از قسطنطنیه تا دهلی را زیر پا می‌گذاشته‌اند از فروغی پرسیده بود: حالا، در این قرن با هم‌سایه‌گان خود چطور رفتار می‌کنید؟ و مرحوم فروغی به لحن طنز و جد – هردو – جواب داده بود: خیلی خوب، با هم‌سایه‌گان برادرانه رفتار می‌کنیم و پدر هم‌وطنان ِ خودرا درمی‌آوریم!»

    پر طرفدار Thumb up 3 Thumb down 0

  32. سعید می‌گوید:

    خسته نباشی پهلوون
    منم این آقای دیدبان رو میشناسم واقعا یلی
    کاش تو هر منطقه حفاظت شئه ۴تا مثل این آقای دیدبان داشتیم

    موافقم / مخالفم Thumb up 2 Thumb down 1

  33. امیر می‌گوید:

    خدا الهی به حق ضامن آهو نسل این افراد بی صفت رو از رو زمین برداره

    موافقم / مخالفم Thumb up 2 Thumb down 0

  34. تمدن می‌گوید:

    دست آقای دیده بان و همکاران زحمتکش ایشون درد نکنه
    خدایی ایشون واقعا با احساس مسئولیت تمام در انجام وظایف تلاش می کنند بلکه حتی بیشتر
    من به نوبه خودم از ایشون تشکر میکنم
    بویژه اینکه با افرادی با این سابقه مجرمانه باید مقابله کنند

    موافقم / مخالفم Thumb up 2 Thumb down 0

  35. فرشید می‌گوید:

    تصویر این وحشی هارو نباید شطرنجی کنید باید همه ببینن و رسواشون کنن. اینا بویی از انسانیت نبردن.
    مشکل در ضعف قانونه وقتی قانون سفت و سختی گذاشته بشه و چند نفر محکومیت سنگین بخورن دیگه جرات اینکارا ازشون بر نمیاد.
    وحشیهاااااااااااا.

    موافقم / مخالفم Thumb up 2 Thumb down 1

  36. شاهین می‌گوید:

    درود بر محیط بانهای غیور و غیرتمند. خدا قوت ولی کاش جریمه این ارازل و اوباش بیشتر بشه

    موافقم / مخالفم Thumb up 1 Thumb down 0

  37. بزغاله می‌گوید:

    در عکسهای موجود ما نفهمیدم بلاخره لباس محیط بانان چه جوری است هرکدام یک لباس فرمی پوشیده اند لطفا سازمان محیط زیست همه را یک نوا کند .

    موافقم / مخالفم Thumb up 2 Thumb down 0

  38. ناهید می‌گوید:

    دوستانی که محیطبان (کارمندان درجه ۲محیط زیست) نمی باشید اگر از نزدیک به ظلم هایی که از طرف سازمان به محیطبانان روا می دارند آشنا باشید منوجه می شوید لقبی جز فرشته نمی توان به آنان داد.
    اخیرا مصوبه فوق العاده مشاغل تخصصی در حکم کارگزینی اعمال شده است که به محیطبان بابت آن ۸۰۰۰۰تومان داده اند و به کارشناسان (غیر محیطبان)۲۰۰۰۰۰پرداخت نموده اند
    خدایی حفاظت از حیات وحش تخصص نمی خواهد. اگر راست میگویند کارشناسان میز دوست فقط از رتپه ای بالا بروند و فقط تعداد حیات وحش که می بینند را بشمارند حالا ترکیب جنسیتی و چه گونه ای هست پیشکش.در گرمای ۵۰درجه جنوب فارس باید در پاسگاهی بدون برق خدمت کرد ایا با پول برگزاری یک همایش نمیتوان ۱۰۰ پاسگاه محیطبانی به ژنراتور تجهیز کرد تا زمانی که خسته و کوفته با پیراهنی منقش با یک لایه از نمک ناشی از ماموریت به پاسگاه برگشتی لااقل ماشین لباسشویی لباس ها را بشوید یا آب خنک بخوری یا نان مزه کهنگی ندهد. چرا اضافه کار کارشناسان چند برابر محیطبانان است بابا آنها که از پشت میز تکان نمیخورند.

    موافقم / مخالفم Thumb up 1 Thumb down 1

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>