عامل کشتار بیرحمانه تعداد زیادی کل وبز وحشی در کوسالان کردستان شناسایی شد

پایگاه خبری دیده بان محیط زیست و حیات وحش ایران: یک شکارچی متخلف حرفه ای که سالها مبادرت به کشتار حیات وحش منطقه حفاظت شده کوسالان در استان کردستان نموده و هر بار بدون برجای گذاشتن ردی از خود از دست محیط بانان متواری می شد، سرانجام شناسایی و جرائم صورت گرفته توسط وی مستند شد.

رئیس اداره محیط زیست مریوان در این باره گفت: در تاریخ ۱۳۹۰/۱۰/۲۰ به دنبال دریافت گزارشی مبنی بر انجام شکار غیرمجاز توسط یک شکارچی متخلف به نام ن-م از اهالی روستای دیوزناو در قلب منطقه حفاظت شده کوسالان و شاهو، پس از هماهنگی با دادستان حکم ورود به منزل مظنون را دریافت و عازم روستای مذکور شدیم.

مراد حمیدی اظهار داشت: با توجه به شرور بودن این متخلف، چهار اکیپ از محیط بانان شهرستان های کامیاران، مریوان، سنندج و سروآباد وارد روستا شده و جهت بازرسی از منزل متخلف وارد عمل شدیم اما متهم که از حضور نیروها در روستا باخبر شده بود دقایقی قبل از حضور مامورین منزل را ترک کرده و تا مدتی متواری بود. بنابراین امکان بازرسی از خانه و اثبات وقوع جرم توسط وی میسر نشد.

حمیدی گفت: یکسال بعد در سال ۱۳۹۲ نیز یک بار این شکارچی متخلف حین ارتکاب به شکار غیرمجاز توسط محیطبانان تعقیب اما موفق به فرار شده بود.

در آن زمان مامورین حین فرار از وی عکس و فیلم تهیه نمودند اما وضوح تصاویر در آستانه تاریک شدن هوا به قدری پایین بود که مقام قضایی آن تصاویر را به دلیل عدم وضوح مناسب قابل استناد نداست.

رئیس اداره محیط زیست مریوان اظهار داشت: این متهم قبل و بعد از آن تاریخ نیز بارها پس از مبادرت به شکار غیرمجاز از دست مامورین گریخته و هیچ ردی از خود برجای نگذاشته بود.

سرانجام هفته گذشته یکی از دوستان این شکارچی شرور تصاویر مستندی از تخلفات این مجرم را در اختیار اداره محیط زیست مریوان گذاشت.

مراد حمیدی گفت: شخصی که تصاویر را در اختیار محیط زیست گذاشت خود در گذشته از همدستان این شکارچی شرور بوده اما از انجام شکار غیرمجاز پشیمان شده و از کشتار بیرویه همدست سابق خود بسیار ناراحت بود.

حمیدی افزود: بررسی عکس ها بیانگر کشتار حداقل ۶ کل و بز وحشی متفاوت در این تصاویر می باشد که توسط ن-م و سایر همدستانش صورت گرفته است.

تصاویر مذکور به عنوان مستندات به مراجع قضایی ارائه شده است و بزودی حکم جلب متهم از سوی مقام قضایی صادر خواهد شد.

رئیس اداره محیط زیست مریوان اظهار داشت: پس از صدور حکم جلب، این شکارچی شرور و همدستانش توسط عوامل انتظامی و نیروهای یگان محیط زیست بازداشت و جهت رسیدگی به جرم کشتار حداقل ۶ کل و بز وحشی به مقمات قضایی تحویل داده خواد شد.

تصاویر این گزارش بخشی از عکسهای موجود از کشتار گسترده ایست که توسط این شکارچی شرور و همدستانش صورت گرفته است.

+630
-15
  

65 دیدگاه

  1. امیرعلی ( اون یکی ) می‌گوید:

    اگه اون بنده خدا مدرک دست محیط زیست نمیداد ، حالا حالاها این کشتار ادامه داشت !…

    پر طرفدار Thumb up 64 Thumb down 15

  2. چغوک می‌گوید:

    امیدوارم که این شکارچی محکوم به مجازات هایی شود که قابل تبدیل و تخفیف نباشد .
    فکر می کنم تا زمان صدور حکم ، این شکارچی بتواند کلی ریش سفید برای پادرمیانی و تخفیف حکم پیدا کند .

    پر طرفدار Thumb up 44 Thumb down 17

  3. یک شکارچی واقعی می‌گوید:

    بیخود شلوغش نکنید

    از نظر ما شکارچیها این شخصی که عکسهاشو در اینجا می بینید یک شکارچی واقعی و یک مرد به تمام معنا بوده !!

    یه دلیل اینکه اگر در تصاویر دقت کنید فقط حیوان نر شکار کرده بنابراین یک شکارچی واقعی و طبیعت دوست به شمار میرود

    اساسا هر کسی حیوانات نر را بکشد بسیار انسان شریفی است و دارد به طبیعت کمک می کند و مورد تایید ما شکارچیان واقعی است !

    شما طرفداران محیط زیست یک عده نازک نارنجی احساساتی هستید که طبیعت را فقط از پشت مانیتور می بینید و حتی یک عکس با شورت ورزشی همراه با لاشه شکار ندارید بنابراین نباید در مورد طبیعت اظهار نظر کنید.

    هر موقع مثل این مرد بزرگوار همانطور که در تصاویر می بینید توانستید بدن یک یا چند کل وحشی (خیلی دقت کنید حیوان ماده نباشد) را با گلوله سوراخ کنید بعد سرش را با چاقو ببرید و با سیگاری در دست و سیخی در دست دیگر پای بساط ذغال و سیخ و … بنشینید و عکس یادگاری بگیرید اون موقع می تونید ادعا کنید که طبیعت دوست هستید !!

    البته ما این رفتار را با حیوان ماده کاملا محکوم می کنیم ولی اگر آن حیوان نر بود هر بلایی سرش بیاورید هیچ اشکالی که ندارد ثواب هم خواهد داشت

    لطفا شما بروید به درس و مشقتون برسید اجازه بدهید ما شکارچیان واقعی و طبیعت دوست هم به برنامه کباب و سیخ و منقلمون برسیم

    طبیعت و اکوسیستم آن چیزی نیست که شما در دانشگاه ها و مراکز علمی آکادمیک می آموزید
    نتیجه تحقیقات صورت گرفته توسط کارشناسان اکولوژی هیچ ارزشی ندارد
    طبیعت را باید در سبیل از بناگوش در رفته ی شکارچیانی مثل زبل خان جستجو کنید
    علم محیط زیست و اصول مدیریت حیات وحش را فقط می توان پای بساط چندتا شکارچی فسیل و پیر و پاتال و خالی بند قدیمی آموخت

    در ضمن فکر نکنید ما برای آبگوشت و کباب و ذغال و اینا میریم شکار !
    نه خیر ، ما فقط برای درک بهتر ارگانیسم های طبیعت وارد کوه و بیابون میشیم
    حالا همینطور که داریم ارگانیسم های طبیعت رو بهتر درک میکنیم اگه یه حیوانی هم بیاد جلومون میکشیمش و همونجا می خوریمش که به برقراری تعادل اکوسیستم کمک کرده باشیم !!

    با تشکر

    پر طرفدار Thumb up 150 Thumb down 105

    • میعاد می‌گوید:

      واقعاً عکس گرفتن با لاشه شکار افتخار داره؟!!!!!!!!
      هرچند به نظر میاد که در قالب طنز منظورت رو رسوندی مثل افعال معکوس برره

      پر طرفدار Thumb up 47 Thumb down 29

    • محمد ابراهیمی می‌گوید:

      عااالی بود :)
      البته امیدوارم شکارچی ها از این طنز ملیح ناراحت نشن و بی طرفانه به موضوع فکر کنند

      پر طرفدار Thumb up 46 Thumb down 33

      • رضا مجذوبی می‌گوید:

        ببینید اگه بحث منطقی و ارائه راهکارهایی مطرح باشه که این مشکلات حل بشن یا حداقل کاهش پیدا کنن مزاح و شوخ طبعی و…شیرین و قابل تامل هستند
        من خودم بالشخصه هم در بین “شکارچیان واقعی” و هم در بین”محیط زیستیهای علاقمند و شکاربانان دلسوز واقعی” دارای دوستان بسیار خوب و صمیمی هستم و نگاه خودم هم به مقوله “شکار تروفه” منفی نیست بعلاوه اینکه “شکار” صرفا کشتن و خون ریختن نیست….”شکار” یک پروسه طولانی و یک مسولیت سنگین هست و شکارچی باید در قبال عملی که انجام میده مسولیت پذیری بیشتری نسبت به ترمیم و بقا گونه ها در خود احساس کنه…در تمام دنیا هم تا کنون اینگونه بوده که آمار و ارقام سایتهای رسمی با مستندات مصور و…حاکی از این تلاش مسوولانه “شکارچیان” بین المللی در عرصه های حیات وحش هست
        حال اگر در ایران عده متاسفانه غالب و زیادی سلاح مجاز یا غیر مجاز خریده و در فصل و غیر فصل به شکار بی رویه نر جوان و ماده آبستن و بره و….و کلا هر جنبنده را به تیر بسته و بیجان میکنند یا با ارزشترین اجزا بدن حیوان شکار شده(شاخ و پوست) را بدور انداخته و فقط به خوردن و فروش “گوشت” می اندیشند…این نما و بیانگر “شکارچیان متعهد به بقا حیات وحش” نیست.
        سخن بسیار است و مجال اندک و متاسفانه فعلا ما و امثال ما باید تاوان یک عده جانی و شرور بیفرهنگ یا افراد “نا آگاه” را بدهیم که ناآگاهی و بی فرهنگی اینان نیز ناشی از قصور و بی توجهی محض سازمان “حفاظت محیط زیست” در طی سالیان دراز پس از انقلاب است.
        البته با رویه جدید سیاه نمایی و دمیدن در شیپور ممنوعیت شکار مجاز با پروانه در سازمان و همسویی عمومی در سطح جامعه که حیات وحش را شاید فقط در فیلم دیده باشند و…مطمئن باشید که سریعتر از قبل نسخه انقراض وحوش ایران پیچیده خواهد شد و فقط در آمارهای غلو شده شاهد حضور وحوش در مناطق حفاظت شده خواهید بود….

        پر طرفدار Thumb up 40 Thumb down 14

    • امین می‌گوید:

      خیلی جالب بود
      بسیار زیبا در قالب یک طنز تلخ توجیهات پوچ و بی محتوای شکارچیان را بیان فرمودید

      پر طرفدار Thumb up 58 Thumb down 45

    • رضا مجذوبی می‌گوید:

      خیلی با نمک نوشتین حیف استعدادتونه حروم بشه…..برین تو مجلات فکاهی و طنز قلم فرسایی کنید شاید کسی بهتون لبخندی هدیه کنه….
      متاسفانه شما دوست گرامی بیشتر بدنبال “like” جمع کردنین تا حل معضل”مدیریت شکار و حیات وحش”

      پر طرفدار Thumb up 56 Thumb down 35

    • درنا می‌گوید:

      یک کاریکاتوریست هنرمند باید پیدا کنیم از این متن یک کمیک استریپ طراحی کند
      عالی بود واقعا آفرین

      پر طرفدار Thumb up 37 Thumb down 30

    • مهسا می‌گوید:

      به کاربر شکارچی واقعی، به اشتباه منفی دادم

      پر طرفدار Thumb up 37 Thumb down 24

    • سعید هاشمی ، کارشناس ارشد محیط زیست می‌گوید:

      کاش فقط این بود اظافه کنید اگر انسانی هم ببینند میزنند و به سیخ میکشند
      اگر محیطبان بود هنوز افتخارش بیشتر است

      داغ Thumb up 8 Thumb down 14

    • افشین می‌گوید:

      فکر نمیکنید شما داری شلوغش میکنید؟؟؟
      هروقت تونستید دست یه یتیم رو بگیرید، هروقت تونستی به یه خانواده نیازمند با آبرو کمک کنید، هروقت تونستید… آنوقت ادعای مردانگی کنید.
      بنای مردانگی رو بر نفهمی نگذارید عزیز من. دوست داشتن حیوانات دلیل بر نازک نارنجی بودن نیست، ۱۰ برابر شما در طبیعت بودم و همه جا رو زیر پا گذاشتم ولی حتما باید یه جانی هم میگرفتم و اونجوری حال میکردم؟
      اون شکارهایی که این آقای به ظاهر محترم انجام داده میتونستند شکار گوشتخواران باشند، نه اینکه گرگ و پلنگ و خرس و روباه و…به گله و کومه همین آقایون و هم محلیاشون حمله کنند تا شکم خودشون و توله هاشون رو مخصوصا در مناطق سرد سیر کردستان،سیر کنند. سپس همین مسئله را پیراهن عثمانش کرده و اینبار دنبال شکار پلنگ و گرگ که مثلا غلط کرده به گلمون زده ولی نمیدونند که هر چه بکاری همان کنی درو. بعدش آقای شکارچی واقعی ، حیات وحش متعلق به کشور و همه مردمه و نباید یه عده سودجو و دزد (البته شرمنده ولی اینکار هم دزدی محسوب میشه) دنبال بهره کشی غیر منصفانه از آن باشند. امیدوارم یه روز بتونید درک کنید که شکار در این شرایط دشوار محیط زیست و حیات وحش فعلا باید تعطیل بشه .هر شکاری که انجام میشه یه تیری به قلب باقیانده حیات وحشه و اگه جلوش گرفته نشه به همین زودیا فاتحه محیط زیست با رفتار های غلط افراد بافرهنگ بالا، امثال جنابعالی که جز به خوشگذرانی چیزی فکر نمیکنید ،خوانده است.

      پر طرفدار Thumb up 10 Thumb down 6

    • افشین می‌گوید:

      البته یادم رفت این هم اضافه کنم با توجه به دل نوشته های جنابعالی خودتون هم که یه مرد و نر حساب میشوید از چرخه زندگی وجامعه حذفتون کنند ،تا اکو سیستم انسانی خوب بچرخه!!و با این کار شرافت خودشون رو نشون داده واتفاقا ثواب هم کسب کنند.(منظور کسی که جنابعالی رو حذف کنه).واقعا که اگه گل آقای خدا بیامرز هنوز زنده بود شما رو به سر دبیری مجله فکاهیشون انتخاب میکردند.

      پر طرفدار Thumb up 6 Thumb down 3

    • سهراب می‌گوید:

      ای شکارچیان که اینگونه شکار کردن رو نماد مردانگی میدونید بدانید که این نوع شکار کردن قتل عام و جنایتی بیش نیست به سن و سال کل و بزها نگاه کنید.

      پر طرفدار Thumb up 7 Thumb down 2

  4. سولماز می‌گوید:

    همچین عکس گرفتن انگاری به قول مادربزرگم آپولو فرستادن هوا
    دیگه کشتن چند تا موجود زنده و تکه تکه کردن آنها اینقدر احساس غرور نمی خواد
    بعضی وقتها فکر می کنم یه آدم مثل خودم تو محلاتی که اینها زندگی می کنند امنیت داره ؟

    پر طرفدار Thumb up 40 Thumb down 24

    • حمید کریمی می‌گوید:

      بخدا مذهبی نیستم ولی تا اونجایی که میدونم کشتن حیوانات حلال گوشت برای امرار معاش گناه ندارد و جز نفقه برای خانواده است
      ولی کشتن حیوانات فقط و فقط برای تفریح و خوشگزرانی نه از لحاظ فقهی و شرعی خارج و حرام است

      داغ Thumb up 4 Thumb down 2

  5. ما هی میگیم «ردپا بر جا نگذار» فکر کنم این شکارچیه فقط جدی گرفته بوده اینو طبق گزارش:
    “یک شکارچی متخلف حرفه ای که سالها مبادرت به کشتار حیات وحش منطقه حفاظت شده کوسالان در استان کردستان نموده و هر بار بدون برجای گذاشتن ردی از خود از دست محیط بانان متواری می شد، سرانجام شناسایی و جرائم صورت گرفته توسط وی مستند شد.”

    پر طرفدار Thumb up 23 Thumb down 7

  6. شهرابی می‌گوید:

    بهتره منزل یا مخفیگاه احتمالی این شکارچی شرور هم بازرسی بشه
    قطعا موارد بیشتری از تخلفات این شکارچی بی شرف مشخص خواهد شد
    امیدوارم یه اعتراف درست و حسابی ازش بگیرن تا به هر غلطی که کرده اعتراف کنه
    باز هم دم این رفیقش گرم که صلاح رفیقش و طبیعت رو دونسته و برای اجرای قانون حداقل مدارک رو در اختیار سازمان قرار داده
    امیدوارم این بی شرف برای تمام تخلفاتش مجازاتی در خور بشه

    پر طرفدار Thumb up 24 Thumb down 18

  7. kohgard می‌گوید:

    اون آقائی که تفنگشو شکست و یه جنبشی رو هم راه انداخت همشهری ایشون بود؟
    بالاخره کدومشون قابل قبوله ؟ این مستندات یا مستندات تفنگ شکنی؟
    خدایا به این حیات وحش بی گناه خودت پناه بده.

    پر طرفدار Thumb up 20 Thumb down 11

    • حامد می‌گوید:

      تفنگشو شکسته و بهترشو خریده
      اون که تو کردستان فراوانه خرید و فروش تفنگ قاچاق و شکار و شکارچی است.

      پر طرفدار Thumb up 21 Thumb down 8

    • Azimi می‌گوید:

      دوست گرامی جناب کوه گرد
      یک ضرب المثل محلی داریم که می گوید: سر هر چشمه ای شغال هست (البته این ترجمه است). به این معنی که همه جا افراد شرور و نیز افراد نیک سرشت وجود دارند. در همین شاهو دیده ام که یک از شکارچیان قدیمی که از عمل خود نادم شده بود، خود اقدام به دستگیری چندین شکارچی جوان نموده بود (البته توصیه نمی شود کسی خودسرانه متخلفی را دستگیر نماید)
      جناب حامد؛ اگر شما جناب آقای احمد عزیزی را می شناختید، هیچگاه اینگونه در مورد ایشان سخن نمی گفتید، ضمناً بد نیست بدانید که اورامانات (در استان کرمانشاه و هم مرز با کوهستان شاهو و کوسالان) کمبود شدید محیط بان احساس می شود. منطقه حفاظت شده ی بوزین و مرخیل که زیستگاه طبیعی گوزن مینیاتوری شوکاست، حتی یک نفر محیط بان هم ندارد و فقط گاهی توسط گشت های اداراه حفاظت محیط زیست پاوه کنترل می شود، اداره حفاظت محیط زیست جوانرود با بیش از ۶۰ هزار هکتار منطقه تحت حفاظت، در حال حاضر فقط دو نفر محیطبان دارد. اداره ی حفاظت محیط زیست شهرستان روانسر هم یک نفر محیط بان دارد و یک سرباز.
      حال شما کلاهتان را قاضی کنید، اگر در منطقه ای دیگر تا به این حد تعداد محیط بان کم بود، حال متخلفین تمام جانوران را منقرض کرده بودند، و با این وجود اورامانات در وضعیت نسبتاً خوبیست، و کوسالان هم که محیط بانان چندانی ندارد، با این اوضاع خوب اداره شده است.

      پر طرفدار Thumb up 18 Thumb down 13

  8. پلنگ سبزوار می‌گوید:

    باباااااااااااااااااا این کی بوده دیگه دم محیط بانا گرم

    پر طرفدار Thumb up 16 Thumb down 12

  9. بابک می‌گوید:

    فک نکنم قاضیه عادل ومجری شریف قانون این تصاویرو قبول کنه.فیلمی ک محیطبانا ک ضابط قانون و دادگستری هستن رو قبول نکرده.!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!این عدالت وحق نگه داشتن رو ب کجا باید گفت؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟/باید چن سال بره حبس تا حیات وحش از وحشی گرییاش راحت شن یه مدت.خدا لعنتش کنه!

    داغ Thumb up 13 Thumb down 17

  10. درنا 2 می‌گوید:

    همیشه این شکارچیانی که در نزدیکی قرقها زندگی میکنند حیوانات آن منطقه رو از بین میبرند
    ۱- بدلیل نزدیکی به منطقه
    ۲ – شناسایی چشمه ها و مناطقی که حیوان در آنجا به چرا میپردازد
    ۳ – مطلع بودن از زمان و مکان کنترل محیط بانان
    ۴ – داشتن اسلحه های غیرمجاز و یا جنگی که بعضا در داخل کوه پنهان میکنند و موارد دیگری از این دست باعث بروز چنین مشکلاتی شده است

    من خودم دیدم که شخصی از همین دست مردم تخم کبک از کوه جمع آوری کرده بود و یا شنیدم که در تیرماه در کنار چشمه هابه میش و بره ها هم رحم نمیکنند

    پر طرفدار Thumb up 26 Thumb down 12

    • درنا می‌گوید:

      کاربر میثم یکی از شکارچیان هم، دقیقا نظرات مشابه شما دارند!
      در هر حال همه شکارچیانی که در شرایط فعلی اقدام به شکار می کنند از هرگونه و هر نوع و هر جنس از حیوانات، تمام هشدارهای جهانی را نادیده می گیرند و تشخیص شخصی خودشان را مقدم بر خواست جمعی جهان می دانند.
      در همین فضای مجازی ترجمه مقاله ای را از مجله نیچر خواندم با عنوان (بشر ششمین انقراض بزرگ را رقم می زند)

      پر طرفدار Thumb up 22 Thumb down 15

  11. احمد می‌گوید:

    لعنت به شکارجی غیر مجاز

    پر طرفدار Thumb up 25 Thumb down 14

    • افشین می‌گوید:

      مگه شکارچی مجاز با ناز و نوازش شکار میکنه؟؟ اغلب شکارچیان مجاز آنهایی هستند که به منطقه اشراف کامل ندارند و مجوز میگیرند تا از دست محیط بانان نخواهند فرار کنند و مشکلات بعدی پیش نیاد وگرنه آنهایی که در اطراف محل زندگیشون شکار میکند این حرفا براشون مهم نیست. به جرات میتونم بگم بالای ۸۰ درصد کشتار حیوانات توسط بومیان همون مناطق بوقوع می پیوندند.

      پر طرفدار Thumb up 5 Thumb down 1

  12. زهره می‌گوید:

    شرف مردم شجاع بویژه زنان کوبانی در برابر داعش بی اختیار ما را وادار به کرنش در برابر روح بلند اقوام کرد می نماید و همیشه اقوام کرد در تاریخ کشور اصالت ایرانی را به رخ می کشد.
    ولی چنین جنایاتی در طبیعت ذهن ما را دچار دوگانگی می کند.
    هرچند جزء را نمی توان به کل تعمیم داد ولی مردم شریف کردستان باید بدانند که شاید ملت ایران از آنان بیش از مناطق دیگر انتظار احترام به قانون و حفاظت از تمامیت ایران دارند که حیات وحش هم جزیی لاینفک از آن است.
    درود بر تمام محیطبانان غیرتمندی که در دستگیری این مجرمان بیرحم تلاش نمودند.

    پر طرفدار Thumb up 19 Thumb down 10

    • کاوه می‌گوید:

      دلیلی برای نگاه قومیتی به این مساله نمی بینم. این معضل گریبانگیر تمامی کشور ماست (و در مقیاس بزرگتر در سراسر جهان). با این حال از تواتر اخبار منتشر شده این طور به نظر میرسد که کردستان از بسیاری از نقاط برای حیات وحش امن تر است.

      داغ Thumb up 11 Thumb down 11

      • حسین می‌گوید:

        متاسفانه جناب کاوه از کردستان اخبار دقیقی درز نمیکنه وگرنه به نظر بیشترین درصد شکارچی و شکار بین استانها مال کردستان است.

        پر طرفدار Thumb up 16 Thumb down 6

        • کاوه می‌گوید:

          و شما چطور با اخبار دقیق و درز نکرده از استان آشنایید؟ اگر در مناسب بالایی هستید وظیفه ی گزارش کردن این گونه اخیار پنهانی هم با شماست.

          داغ Thumb up 9 Thumb down 12

          • حسین می‌گوید:

            برادر عزیز مناسب غلط است و احتمالاً منظورتان مناصب بود که بنده فاقد آن هستم و صرفاً علاقمند جذب اخبار می باشم. شما نیز اگر بدون تعصب نگاه کنید حتماً کشتار حیوانات در آن منطقه را خواهید دید

            پر طرفدار Thumb up 9 Thumb down 3

  13. Nature می‌گوید:

    آدمی به این زرنگی بعید میدونم گیر بیفته
    تاسف آوره که حیات وحش ایران توسط آدمای احمقی مث این آدما داره نابود میشه
    آدمایی که خودشون از پیامدهای کارایی که میکنن مطلع نیستن یا اصلا اهمیت نمیدن…

    پر طرفدار Thumb up 13 Thumb down 6

  14. فاتح می‌گوید:

    هیچ فرقی بین شماها که عکس این نامردها رو شطرنجی میکنین با خود اینها نیست
    واقعا نگرانه چی هستین؟
    مثلا فکر میکنین دارین به حقوق بشر احترام میذارین؟ میخواین حقوق متهم رو در نظر بگیرین؟
    واقعا چرا عکس این جانی ها رو مخفی میکنین؟
    با این کار شما اینها پر رو تر میشن و شماها هم توی این کارها دست دارین و شریک هستین

    داغ Thumb up 14 Thumb down 34

    • کبک می‌گوید:

      جناب فاتح
      کافر همه را به کیش خود پندارد این طرز بیان فقط نشان دهنده شخصیت شماست

      پر طرفدار Thumb up 17 Thumb down 5

    • درنا می‌گوید:

      حتی پلیس هم بدون حکم قضایی، اجازه انتشار تصویر هیچ متخلفی را در رسانه ها ندارد.
      اگر تلاشهای دیده بان نبود همین قدر اطلاع رسانی هم وجود نداشت و شخصا ممنون زحمت بی دریغ همه کسانی هستم که در دیده بان با صرف وقت و توان و هزینه شخصی امکان اطلاع رسانی بیطرفانه را فراهم کرده اند.
      فکر می کنم به عنوان کاربران سایت حداقل وظیفه ما قدردانی و احترام است.

      پر طرفدار Thumb up 13 Thumb down 10

    • افشین می‌گوید:

      عدم نمایش چهره اشخاص با توجه به قوانین مطبوعات در هر کشور انجام میگیره و در ایران با توجه به قوانین موجود هیچ کس حق انتشار مطالبی بر علیه کسی حتی اگر متهم باشد را هم ندارد.البته در برخی کشور های پیشرفته این آزادی ها وجود دارد که عملا باعث اختلال در زندگی اشخاص معروف و ستارگان و … گردیده است.البته چاپ و انتشار چهره افراد کار زیادی هم انجام نمیدهد و کسانی که مسول پرونده رسیدگی از پلیس و قضات هستند عکس ها رو در اختیار دارند و باید اقدامات لازم را صورت دهند.با اینکه خلاف کردند ولی ریختن آبروی مومن و یا حتی یک انسان دور ازاخلاق و شرافت انسانی میباشد.

      موافقم / مخالفم Thumb up 3 Thumb down 1

  15. مجید می‌گوید:

    اگه این افراد واقعا شجاع و دلیر می بودند از دست محیطبانها فرار نمی کردند
    اینها اشخاصی مریض و بیمار و ترسو هستند که عقده حقارت سراسر وجودشون رو گرفته و با عکس گرفتن از صحنه های جنایتشون میخوان عقده های نهفته در وجودشون رو ارضا کنند
    اینها همون کسانی هستند که اگه میدون پیدا کنند گروه داعش تشکیل میدن و سر انسانهای بی گناه رو گوش تا گوش میبرند و از صحنه جنایتشون عکس میگیرند
    اگه برای قتل انسان حکم اعدام نبود اینها به خاطر عقده هاشون به آدم کشی نیز رو می آوردند
    در خیلی از مناطق ایران به خاطر شکار حیوانات نر ، ماده ها تنها مونده و امکان تولید مثل رو ندارند
    از طرفی به دلیل جزیره ای شدن مناطق حفاظت شده و عدم امنیت ، امکان کوچ و مهاجرت حیوانات از بین رفته و این منجر به جفتگیری درون گروهی یعنی جفتگیری نر و ماده از یک پدر و مادر شده و باعث شده که نسل حیوانات روز بروز در حال ضعیفتر شدن باشه
    خداوند متعال با ایجاد حس قلمرو طلبی و مهاجرت در حیوانات ، از جفتگیریهای نزدیک ( برادر و خواهر ) و ایجاد نسل ضعیف جلوگیری کرده و این سبب قوی تر شدن نسل حیوانات میشده اما متاسفانه با ایجاد جاده ها و قطع ارتباط مناطق مختلف با هم و همچنین نا امنی به خاطر کمین شکارکشها و …….. جفتگیریها درون گروهی شده که در آینده باعث بروز فاجعه خواهد بود

    پر طرفدار Thumb up 17 Thumb down 12

  16. مرتضی می‌گوید:

    تبریک میگم جناب دیده بان خواهشا برای سایتتون فیلتر بذارید یاشرایطی تعیین کنید که عقاید خودشونو بدیگران تحمیل نکنن
    و به دیگران که اینجا همه اسم شکارچی رو خراب میکنن یا واقعا اطلاعی از حتی اسم محیط زیست ندارند خیلی راحت ودرکمال ادب توهین میکنن
    جنابان عالی یا عالیه کسی رو بخاطرکار دیگری مجازات نمیکنن این رسم مردونگی نیست باشد دنیای مجازی چون مخاطبی رونمی بینید هرچی به فکرتون رسید …علی علی……………

    پر طرفدار Thumb up 18 Thumb down 6

  17. موثق نکته سنج می‌گوید:

    سوژه اصلى (شکار) در این عکسها تکرار شده، ٣ تا شکار رو نشون میده……

    پر طرفدار Thumb up 12 Thumb down 4

  18. کاکتوس می‌گوید:

    در پاراگراف آخر نوشته شده:
    «رئیس اداره محیط زیست مریوان اظهار داشت: پس از صدور حکم جلب، این شکارچی شرور و همدستانش توسط عوامل انتظامی و نیروهای یگان محیط زیست بازداشت و جهت رسیدگی به جرم کشتار حداقل ۶ کل و بز وحشی به مقمات قضایی تحویل داده خواد شد.»
    یعنی قبل از صدور حکم جلب و دستگیری فرد خبر رسانه ای شده!!!؟؟

    پر طرفدار Thumb up 11 Thumb down 2

  19. ایمان می‌گوید:

    آقای محترم تفنگ بدست که عده ای از هموطن های ناراضی نسبت به اتفاقات محیط زیستی خود را با بی ادبی خطاب میکنی لذت حضور در طبیعت به شکار حیوانات و ریختن خون آنها نیست. اینکه برای سپری کردن اوقات به یک موجود زنده گلوله بزنی شاید از دید جنابعالی مفره باشد اما همین ابراز احساسات شما نشان دهنده واقعیت است. واقعیتی تلخ که نشان از عدم آگاهی شمار زیادی از افرادی چون شما دارد. شکارچی با دست اندازی به جان مخلوق خداوند و گرفتن زندگی یک موجود زنده قصد ارضای خوی و منش خود را دارد.اینکه نر یا ماده باشد استدلال پوچی است. افرادی که شما از آنها به عنوان پشت میز نشین و …… یاد میکنی گاهی به دل طبیعت میزنند و از شرایط سخت محیط زیستی حیوانات دیدن میکنند و آن موقع در خاطر خود یاد افرادی چون شما میکنند.
    امیدوارم روزی برسد که کشور ما اسلحه شکاری را به افرادی با طرز تفکر شما ندهد.

    داغ Thumb up 7 Thumb down 14

  20. ایمان می‌گوید:

    شما که گفتید فیلتر کنید لطفا آرامش خود را حفظ و ناراحت نشوید.

    پر طرفدار Thumb up 5 Thumb down 0

  21. دوستدار محیط بان می‌گوید:

    اگر قوانین و مقررات شکار یا سلاح سخت بشه شکارچیان غیر مجاز برای فرار از مجازات محیط بانان را نشانه میگیرن

    پر طرفدار Thumb up 12 Thumb down 6

  22. شکاربان می‌گوید:

    از دیدن این عکس ها انسان افسرده میشه
    چنین موجودی نه فقط شکارچی نیست بلکه نام شکارچیان را نیز لکه دار نموده و با انجام این جنایات حیات وحش را نابود و اعتبار سایرین را نیز خدشه دار می کند
    تخلفات این افراد جنایتکار باعث این ممنوعیت های شکار شده و چنین کسانی قاتلان و خائنین محیط زیست بوده و و می بایست حق و حقوق پایمال شده را به مردم ایران پس دهند
    نامبرده نه انسان است و نه شکارچی ، بلکه غارتگر و دزد حیات وحش که باید به او و همدستانش اطلاق شود و دفاع از اینها دفاع از ددمنشی و وحشیگری است
    امید وارم به اشد مجازات زندان و دیه سنگین محکوم شود!!!!!!!!!!

    پر طرفدار Thumb up 13 Thumb down 2

  23. ارش می‌گوید:

    بهتره هر کسی نظر خودشو بده
    نه اینکه یکی بیاد نظرات خودشو به اسم نظر شکارچی ها منتشر کنه !
    بله یک شکارچی واقعی حیوان نر رو شکار میکنه ولی نه به این مقیاس .این اقا حداقل سالی سه تا میزده !!! چه خبره ؟
    شکارچی های قدیم همه چیز یک گله ی شکار رو میدونستن حتی در سال های خشکسالی یا وقتی امار گله ها کمتر می بود شکار نمی کردن . نه اینکه شما هر وقت دلت خواست بری طبیعت هر چی دلت خواست بزنی مگه عصر حجر هست الان ؟؟
    اینا سرمایه های ملی مملکت هستن . . .
    این اقا شکارکشی بیش نبوده . . .

    پر طرفدار Thumb up 13 Thumb down 3

  24. دوستدار محیط زیست و حیات وحش ایران می‌گوید:

    خدا لعنتتان کند . قانون که شما را بالاخره آزاد خواهد کرد . اگر میدانستند ده سال حبس در انتظار آنهاست باز هم اینکار را میکردند؟

    پر طرفدار Thumb up 9 Thumb down 2

  25. مجید می‌گوید:

    دوست عزیز جناب شکارچی واقعی
    خیلی جالب نوشته بودید . در قالب طنز ، افکار پوچ شکارکش ها را بیان کرده بودید .
    هم نیتتان و هم بیانتان شیوا و جالب و مثبت است . ولی ظاهرا به بعضی شکارکش ها برخورده چون گمان میکنند صاحب طبیعت و حتی فکر و نظر بقیه هستند و کاملا با غرور و تکبر نظر میدهند .
    میخواهند با خورد کردن بقیه ، افکار خودشان را که از پایبست ویران است به بقیه تحمیل کنند و از هر راهی برای خود نظر موافق و برای بقیه نظر مخالف فراهم کنند .
    شما ناراحت نشوید و به راهتان که با نیت خیر است ادامه دهید تا این اشخاص بفهمند که جایگاه ندارند چون نیتشان خیر برای خودشان است نه برای بقیه .
    باز هم از شما تشکر میکنم موفق و پیروز باشید .

    پر طرفدار Thumb up 15 Thumb down 9

  26. محسن می‌گوید:

    دوست این شکارچی که همدستش رو لو داده روزگاری نچندان دور رفیق گرمابه و گلستان هم بودند حالا چی شده که یهویی توبه کرده و رفیق شفیقش آدم بد شده و ایشون آدم خوبه ؟… حتمأ سر تقسیم گوشت باهم دعواشون شده اومده تلافی کرده وگرنه حالا حالاها به کشتارشون ادامه میدادند…

    داغ Thumb up 5 Thumb down 5

  27. مظفری می‌گوید:

    اون آقایی که خودش رو شکارچی اعلام کرده بود و آخرین پراگراف اعلام کرده بود که برای تعادل در اکوسیستم شکار میکنه بهش اعلام می کنم اگه در حین شکار ببینمت واسه تعادل در اکوسیستم انسانی شششششکارت میکنم…….

    پر طرفدار Thumb up 7 Thumb down 3

  28. پلنگ کوهستان می‌گوید:

    دستگیر کردن چنین شکارچی بی وجدانی که همه از تخلفاتش آگاهند ولی هیچ مدرکی علیه او ندارند بسیار راحت است فقط کمی سختی کشیدن و شب نخوابیدن محیط بان را در پی دارد که اون هم اگرعاشق کارت باشی قابل حل خواهد بود
    کافی بود چند روزی این شکارچی را از دور زیر نظر گرفت و در فرصتی مناسب اورا با لاشه دستگیر کرد.
    البته گفتم که فقط کمی مشقت میخواد ولی متاسفانه چنین انگیزه ای در محیط بان دیگر وجود ندارد آخه وقتی به حقوق و وضعیت معیشتی خود و خانواده فکر می کند دیگر حسی برای این درگیریها نخواهد داشت.

    داغ Thumb up 5 Thumb down 5

    • ارش می‌گوید:

      خیلی از جوونای این مملکت با دستمزدای پایین تر از این دارن کار های سخت تری رو واسه چرخوندن چرخ صنعت انجام میدن . پس لطفا حقوق و دستمزد رو بهونه ی کم کاری و نداشتن انگیزه قرار ندید . چون اگاهانه و با اختیار این شغل رو انتخاب کردید ……

      پر طرفدار Thumb up 5 Thumb down 0

  29. محیط بان می‌گوید:

    جناب حمیدی با عرض سلام و خسته نباشید.فکر کنم شما باید فعلا در انتشار این خبر کمی صبور می بودید و پس از دریافت حکم جلب ودستگیری متخلف این اخبار رو پخش میکردید چون با این اوضاع دستگیری متخلف قدری سخت میشود و در ضمن باید از اعلام اینکه این تصاویر چگونه به دستتان رسیده خودداری میکردید چون با این اوصاف و توضیحات شما ،الان متخلف مطمینا میداند که چه کسی این تصاویر را به شما داده و بعدا برای طرف شر میشود.

    پر طرفدار Thumb up 3 Thumb down 0

  30. مهاباد-عزیز سیدهادی می‌گوید:

    سلام. لازم نیست زیاد شلوغش کنیم.یکی تخلف کرده،دارن دست گیرش می کنند.همه جای ایران این تخلفاتو می تونیم ببینیم.کافی یه به ارشیوی همین سایت بریم ببینیم چه خبره ی.تازه یاید یاد بگیریم به هم دیگه بیشتر گوش کنیم.نه این که به هم توهین کنیم.به نظر من این شکار چی خیلی حرفه ای بوده و زیاد شکار کرده،خودم شکارچی نیستم،خوششم نمی یاد برم شکار،ولی باید به شکار چی های حرفه ای هم تا یک حد ومرز منطقی و در شکارگاه های مجاز اجازه بدیم برن شکار.ولی برام جالبه خیلی ها حسابی به کردستان حساسن.انشاالا که از علاقشون به ملت کرد باشه…

    داغ Thumb up 5 Thumb down 4

  31. امیر حسن می‌گوید:

    یارو گرفتن عشقم میکنه جلوی دوربین با این شاه کارش عکس بندازه من بودم سرمو میکردم لای لباسم …والا بقران

    پر طرفدار Thumb up 3 Thumb down 0

  32. نادر شکوهی می‌گوید:

    سلام آقای شکارچی واقعی
    شکار برای موقعی خوبه که موجودات در حال انقراض نباشد نه اینکه با کشتن یک مورد از جمعیت شکننده آنها چنان ضربه ای به محیط وارد میشود که ترمیم آن غیر ممکن است
    همین شماها بودید که با این تفکر از جمعیت چند صد هزاری کل وبز قوچ و میش کورخر گوزن زرد پلنگ یوز پلنگ مرال ببر شیر ایرانی هیچ چیز دیگری باقی نمانده
    من نمی دانم با چه رویی این حرفها را می زنی !
    رو که نیست سنگ پاشوره
    واقعا به خودتان یک نگاه بندازید واقعا باید از خودتان خجالت بکشید

    موافقم / مخالفم Thumb up 1 Thumb down 0

  33. ARAS می‌گوید:

    به نزر من آنها را به ۳سال حبث محکوم کنند

    موافقم / مخالفم Thumb up 2 Thumb down 0

  34. کانی می‌گوید:

    بخدا اگه حکمتون در دست من بود به حبس ابد محکومتون میکردم.
    شماها مایه ی ننگ جامعه مایه ی لکه دار کردن شرافت و انسانیت هستید.
    شماها خود ابلیس هستید یعنی از ابلیس هم بدترین. یــــزیـــــــــــــــــــد…

    موافقم / مخالفم Thumb up 2 Thumb down 0

  35. سونا می‌گوید:

    لطفا انها را مجازات کنید اگر واقعا دروغ نمیگید اول بارشون که نیست اینا کار هر سالشونه اینها همون همدستهای داعش هستن

    موافقم / مخالفم Thumb up 2 Thumb down 1

  36. علی می‌گوید:

    وجود این همه اسلحه شکاری و جنگی غیر مجاز و صدور این همه مجوز حمل و نگهداری سلاح شکاری ،دست آخر کار دست دولت میدهد.از ما گفتن بود.

    موافقم / مخالفم Thumb up 1 Thumb down 0

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>