دو توله کاراکال ارزشمند در استان کرمان تلف شدند

پایگاه خبری دیده بان محیط زیست و حیات وحش ایران: متاسفانه دو توله کاراکالی که چند روز قبل توسط محیط بانان شهرستان سیرجان پیدا شده بودند به دلیل کوتاهی برخی مسئولان محیط زیست استان کرمان تلف شدند.

این در حالی است که بر اساس تصاویر منتشر شده توله ها حدود یک ماه سن داشته و هر دو توله کاملا سالم بوده اند.

مرگ توله کاراکال ها در شرایطی اتفاق افتاد که بر اساس نظر کارشناسان و متخصصان کلینیک حیات وحش سازمان حفاظت محیط زیست توله ها می بایست در کوتاه ترین زمان ممکن به تهران منتقل شده و تحت رژیم غذایی و شرایط درمانی ویژه ای قرار گیرند.

………………………..توله کاراکال های کشف شده در شهرستان سیرجان پیش از تلف شدن

اما اصرار مسئولان محیط زیست استان کرمان بر عدم انتقال به تهران و همچنین کوتاهی آنها در نگهداری و مراقبت از توله کاراکال ها موجب مرگ هر دوی آنها شد.

تصمیم گیری جزیره ای و سلیقه ای ادارات کل حفاظت محیط زیست در برخی استان های کشور در مواجهه با موارد اورژانسی امداد و نجات حیات وحش چه در موضوع زنده گیری و چه در موضوع درمان حیات وحش آسیب دیده، در کنار کمبود امکانات، ضعف در آموزش مهارت های لازم و نبود دستورالعمل مشخصی در مواجهه با موارد اینچنینی، تاکنون منجر به از بین رفتن گونه های ارزشمند متعددی در کشور شده است.

مرگ توله پلنگ آسیب دیده در گچساران، مرگ خرس قهوه ای با شلیک محیط بانان در گیلان، مرگ خرس قهوه ای مجروح در اردبیل، مرگ پلنگ شیراز و از بین رفتن توله کاراکال های ارزشمند در کرمان مواردی از این دست می باشند.

0
-2
  

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>