عاملین شکار غیرمجاز سه کل وحشی در ارتفاعات البرز مرکزی دستگیر شدند

پایگاه خبری دیده بان محیط زیست و حیات وحش ایران (iew): به دنبال کسب اطلاعاتی مبنی بر ورود شکارچیان غیرمجاز به منطقه حفاظت شده البرز مرکزی در استان مازندران، نیروهای یگان محیط زیست مستقر در سرمحیط بانی کندوان عازم ارتفاعات مذکور شدند.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان چالوس در این باره گفت: با توجه به وسعت بسیار زیاد و همچنین حرفه ای و آشنا بودن متخلفین به منطقه، با اعزام نیروی کمکی، سه اکیپ از محیط بانان به جستجو و تفتیش منطقه مشغول شدند.

ابوالقاسم محمدپور اظهار داشت: شکارچیان متخلف چندین روز در کوه مستقر بوده و محیط بانان نیز ۷۲ ساعت به رد زنی متخلفین و بررسی آثار بجا مانده مشغول بودند.

لاشه ۳ کل وحشی و اسلحه گلوله زنی کشف شده از شکارچیان متخلف در ارتفاعات منطقه حفاظت شده البرز مرکزی

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان چالوس گفت: پس از سه روز جستجو و رد زنی نهایتا در ساعت ۵ بامداد روز سه شنبه ۹۴/۵/۱۳ محیط بانان سه نفر از متخلفین را مشاهده نمودند.

شکارچیان متخلف لاشه شکار خود را بر روییک اسب گذاشته و در حال بازگشت از ارتفاعات به سمت روستای هریجان بودند.

مامورین جهت برخورد قانونی با متخلفین وارد عمل شده و سه شکارچی غیرمجاز را محاصره و بازداشت نمودند.

محمدپور گفت: از متخلفین لاشه سه کل وحشی و یک اسلحه گلوله زنی کشف و ضبط و متهمین جهت سیر مراحل قانونی به مراجع قضایی تحویل شدند.

با توجه به اینکه بخشی از لاشه ها همراه شکارچیان نبود احتمالا متخلفین همدستانی داشته و قسمتی از لاشه ها در اختیار آنها بوده است و یا به دلیل وزن زیاد و مشکل حمل و نقل، بخشی از لاشه ها را در کوه مخفی کرده اند که تحقیقا در این زمینه ادامه دارد.

متهمین در دادگاه به جرم شکار غیرمجاز جانوران وحشی حمایت حمایت شده در منطقه حفاظت شده تحت محاکمه قرار خواهد گرفت و بر اساس ماده ۱۲ قانون شکار و صید به حبس از سه ماه تا سه سال و یا جزای نقدی از یک میلیون و پانصد هزار ریال تا هجده میلیون ریال محکوم خواهد شد.

ضمن اینکه بر اساس ماده ۱۴ قانون مذکور اسلحه و ادوات شکار متهمین تا اتمام رسیدگی به پرونده و تعیین تکلیف از سوی دادگاه، توقیف و در اختیار اداره محیط زیست می باشد.

همچنین متخلفین می بایست مبلغ ۵۶ میلیون ریال بابت ضرر و زیان وارده به محیط زیست ناشی از شکار غیرمجاز ۳ کل وحشی را به حساب دولت واریز نمایند.

+69
-154
  

32 دیدگاه

  1. داریوش می‌گوید:

    ای بابا کوفت بخورید چه مرگتون شده بی شرفا

    ای کاش من محیط بان اون منطقه بودم تا دارتون میزدم

    مگه ما که توی شهریم و گوشت شگار نمیخوریم مردیم یا مریض شدیم !

    کل هایی که شما زدید مالکش من و بقیه ایرانیها هستیم که تو زدیشون

    پر طرفدار Thumb up 56 Thumb down 27

  2. سید حسین می‌گوید:

    دوباره کشتار کل و بز سلاطین صخره ها . ببینید که میزان شکار قوچ و میش کمتره باید فکری اساسی کرد جمعیت کل و بز بخاطر شکار راحت تر و این بیماری اخیر شدیدا رو به کاهشه. در شرایط فعلی سازمان باید با شکارکشای محلی تعامل کنه چون تو هر منطقه ای یه تعداد محدودین که همه میشناسنشون باید بیارشون تو گود چون تسلط اونا بیشتر به شکارکاه ها با گلنگدن کلاش کشیدن به روی هم چیزی حل نمیشه جز اینکه حیوونای کشته بشن چیزی نیست. شاید سالی یه بار گیر بیوفتن ولی ده ها بارشو خیلی راحت در میرن. از بریدن شاخ حیوونا معلومه اینادنبال گوشتن و فروش یعنی نیاز پولی خوب سازمان بیاد یه حقوقی خوب بده بهشون بگه تا حالا میزدین پول در میاوردین حالا حفاظت کنید و پول دربیارید.

    پر طرفدار Thumb up 40 Thumb down 23

    • مجید می‌گوید:

      این ها یک عده دزد بی پدر مادر هستن
      دزد بی پدر و مادر نمیتونه مامور اجرای قانون (محیط بان) باشه

      این هایی که این شکارهارو انجام میدن یک عده معتاد بی غیرت هستن
      آدم معتاد به زن و بچشم رحم نمیکنه، پس نمیتونه مامور قانون باشه

      آدم حروم خور و حروم لقمه که از بچگی با لقمه حروم بزرگ شده و حالا خودش داره لقمه حروم میکنه تو شکم زن و بچش نمیتونه مامور اجرای قانون باشه

      فقط یک انسان با شرافت، با اخلاق، با خانواده و با غیرت که سر سفره پدر و مادر با لقمه حلال بزرگ شده میتونه یک محیط بانان بشه

      اینهایی که غیر قانونی شکار میکنن نه شرف دارن، نه دین دارن، نه وجدان، نه خانواده و نه غیرت

      پر طرفدار Thumb up 52 Thumb down 32

      • امین منصوری می‌گوید:

        من حاضرم به تنهایی از یک منطقه حفاظت شده تا وسعت صد هزار هکتار تضمینی محافظت کنم که حتی یک مورد شکار غیر مجاز هم صورت نگیرد و فقط در مقابلش سازمان، سالی بیست پروانه شکار چهارپای رایگان به من بدهد، قطعا به سود سازمان خواهد بود و به جای حذف سالانه صدها چهار پای نر و ماده توسط متخلفین ، فقط بیست نر پیر توسط شکارچیان تروفه حذف خواهد شد. اگه خواستند یا علی…

        داغ Thumb up 18 Thumb down 23

        • bavand می‌گوید:

          بیچاره این حیوونا که هزاران سال از حضور شکارچیان تروفه محروم بودن و به دست نر پیر ها اذیت میشدن. شکارچیان تروفه اگه نبودن طبیعت از حفاظت از خودش؛از انتخاب طبیعی و تکامل عاجز بود……….یه کم فکر کنید میفهمید این نر پیر ها هم ارزش و کارکرد خود رو دارن.

          داغ Thumb up 7 Thumb down 6

  3. آرش می‌گوید:

    خسته نباشید محیط بانان دلاور

    پر طرفدار Thumb up 30 Thumb down 6

  4. Mohammad می‌گوید:

    وای خدای من اینا جنایته جنایت

    چه خبره !!! سه تا اینا از هر طاعونی مخرب ترن بابا

    پر طرفدار Thumb up 31 Thumb down 7

  5. محمد عاشق حیات وحش می‌گوید:

    از محیطبانان عزیز تشکر می کنم و تقاضا دارم با مجوز قاضی محترم و دادستانی در هنگام دستگیری حتما تلفن همراه متخلفین بازبینی و کنترل تصاویر گردد

    بی شک برای مشخص کردن نقاط تاریک گذشته و فرار از قانون در شکارهای ظالمانه ای که داشتن راهگشاست و همچنین مجوز بازرزسی از منازل آنها نیز کمک شایانی می کند که تمام این اوامر نیازمند همت بلندی است که باید در بخش حقوقی س م ز ح باشد که پیگیر این مطالبات دوستداران باشد

    پر طرفدار Thumb up 27 Thumb down 7

  6. Moslem می‌گوید:

    لعنت خدا بر این قاطلین طبیعت

    پر طرفدار Thumb up 25 Thumb down 7

  7. ردپا بر جا نگذار می‌گوید:

    دقیقا همون کاری که داعش با آدم ها میکنه اینها با این جانداران کردند!

    تروریست حیا کن طبیعتو رها کن!

    پر طرفدار Thumb up 33 Thumb down 10

  8. کلارى می‌گوید:

    این همه زیبایى چرا باید با نادانى افراد جاهل از بین رود !

    پر طرفدار Thumb up 33 Thumb down 5

  9. تیزبین می‌گوید:

    دست محیط بانا درد نکنه

    احنمال میدیم که اینا یه باند باشن. با تلاش محیط بانا می شود مابقی را نیز دستگیر کرد.

    پر طرفدار Thumb up 33 Thumb down 9

  10. ایران می‌گوید:

    هر روز تخلف داریم
    باید اینا ریشه یابی بشن
    اینا گوشت فروش هستن شکارچی نیستن
    دزد طبیعت هستن
    نباید تر با خشک بسوزه
    باید به شکارچی های قانونمند پروانه صادر بشه
    والا اونا هم قانون گریز میشن

    داغ Thumb up 18 Thumb down 32

  11. مجید (حیوانات نگینهای آفرینشند) می‌گوید:

    پس این جریمه های جدید از کی اعمال میشن؟

    پر طرفدار Thumb up 34 Thumb down 11

  12. مهدی می‌گوید:

    کاش مشمول جریمه های جدید میشدن

    پر طرفدار Thumb up 32 Thumb down 10

  13. بام ایران می‌گوید:

    این قتل عام ها همش نتیجه بی فرهنگی و خود خواهی متخلفین و بی فکری و بی توجهی مسئولینه که دست به دست هم دادن تا فقط محیطزیست ایران نابود بشه . وقتی خواسته های مردم نادیده گرفته بشه و ببینن که کسی برای اون ها اهمیت قایل نیست نتیجه میشه کارهای خلاف و خودسرانه . مثلا کسی به رالی سرعت علاقه داره ولی وقتی پیست براش مهیا نباشه خود سر میاد توی خیابون و نتیجش میشه فاجعه ( این مثاله خواهشن در موردش توضیح ندین )
    مساله شکار از دیدگاه عده ای قبیح زشت غیر انسانی و ….. ( البته ممکنه این افراد هم رفتارهایی داشته باشن که ازسوی دیگر مردم زشت و قبیح شناخته بشه پس این حرفی که زده میشه نسبی هستش و بیاییم مساله را فراتر از خودخواهی و نظر شخصی ببینیم ) اما از طرفی مورد علاقه آدم های دیگری هستش که تعدادشون هم کم نیست چه در ایران و چه در کشورهای دیگر . در همه جای دنیا اومدن با ایجاد شکارگاه ها و سایت های تحت کنترل با پرورش و تکثیر هم به خواسته های مردم احترام گذاشتن هم راه درآمدی ایجاد کردن هم از انقراض گونه های مختلف جلوگیری شده و … بعد از اون با وضع قوانین جدی و پیشگیرانه راه هرگونه تخلف را بستن . چرا چرا چرا توی این مملکت این کارها انجام نشه آقا الان شروع کنیم از ما که گذشت ( اومدن بدون ایجاد هرگونه زیر ساخت فقط جریمه ها را زیاد کردن و یا ایجاد جو و حلال و حرام و بازی با احساسات دیگران می خوان صورت مساله را حذف کنن . نمیشه نمیشه . )حداقل نسل های آینده با این مشکلاتی که بقیه راه حل اون را بیش از ۵۰ ساله که کشف کردن و ازش بهره جستن درگیر نشن . بله این نمونه بالا از شکار ، شکار نیست کشتاره، دزدیه، غارته و دست درازی به حق همه مردم ایران اما واقعا دلیلش چیه ؟ منهای بی فرهنگی بعضی ها و زیاده خواهی عده ای ، کم کاری مسئولین و بی توجهی اونها هم دخیله ( به قول اطبا بالاخره هر دردی درمان اساسی داره . اثر مسکن ها موقتی هستش )

    پر طرفدار Thumb up 34 Thumb down 31

    • مجید می‌گوید:

      بله جناب بام ایران

      درسته

      کسی که حلال و حروم سرش نشه (شکارچی غیر قانونی) هر بلایی هم به سرش بیارن چون به حروم لقمگی و بی غیرتی و پول و گوشت مفت و مجانی عادت کرده بازم به کارش ادامه میده

      اما قرار نیست قانون در مقابل این افراد کوتاه بیاد و به خواسته های نامشروع اونها جامعه عمل بپوشونه و براشون شکارگاه خصوصی درست کنه که برن اونجا به کار زشتشون ادامه بدن

      نه با کار فرهنگی و نه با زور هرگز دولت موفق به کنترل اعتیاد و مصرف مواد مخدر در جامعه نشده ولی این دلیل نمیشه چون دولت کاملا نتونسته مصرف مواد مخدر رو کنترل کنه دیگه با قاچاقچی ها مبارزه نکنه و برای معتادها شیره کش خونه خصوصی درست کنه !!!!!!

      نظرتون چیه دولت برای معتادها شیره کش خونه خصوصی احداث کنه و به علاقه قشر معتاد (کشیدن مواد) که اتفاقا تعدادشون هم کم نیست احترام گذاشته بشه ؟؟؟؟

      داغ Thumb up 37 Thumb down 35

      • مازیار می‌گوید:

        از اول هم معلوم بود دوستان با عدم اطلاع کافی اظهار نظر میکنند.
        آقای محترم قرار نیست دولت شکارگاه خصوصی درست کنه بلکه فقط مجوز بده خودشون درست میکنن

        پر طرفدار Thumb up 22 Thumb down 17

        • دوست دار طبیعت می‌گوید:

          مازیار جان از اینها چی توقع داری فقط افراط گرایی در جمله و دیگر هیچ اینها جی میدونن مجوز چیه ?کوه چیه ?طبیعت چیه?

          پر طرفدار Thumb up 17 Thumb down 10

      • بام ایران می‌گوید:

        جناب آقای مجید ممنون از توضیحاتتون اما این خلط مطلب هستش اعتیاد خانمان سوز کجا و مقوله شکار کنترل شده و با حساب و کتاب کجا ؟ ضمنا این مطلب خواسته نامشروع نیست بلکه راه حلی شناخته شده و امتحان پس داده در سر تا سر جهان هستش که جهت جلوگیری از فشار بی مورد بر حیات وحش ایجاد شده است .

        پر طرفدار Thumb up 14 Thumb down 5

    • واقع بین می‌گوید:

      جناب بام ایران

      نرود میخ آهنی در سنگ

      برای کی توضیح میدی دوست من

      اینا که اینگونه پاسخ شمار رو میدن خواب نیستن که …
      خودشونو به خواب زدن قربان. تا خودشون تصمیم نگیرن که از خواب بیدار شن کاریش نمیشه کرد.
      آش همینه و کاسه هم همین.

      پر طرفدار Thumb up 28 Thumb down 18

  14. شکاربان می‌گوید:

    هر که میخواهد به کجا میرود، این هم نتیجه اش، البته این تخلفات میتواند به خاطر نزدیک بودن اجرای جریمه باشد،چرا که میکوشند هر چه زودتر از این طیبعت و حیات وحش بی پناه درو کند،خداوند نابودشان کند،گرگ و پلنگ هم چنین نمی کند.

    پر طرفدار Thumb up 27 Thumb down 14

    • امین منصوری می‌گوید:

      آخه این چه حرفیه جناب شکاربان، بیش از ۹۹ در صد شکارچیان و مردم هنوز از افزایش جرایم اطلاع ندارند. اطلاع رسانی باید از طریق تلویزیون انجام شود.

      داغ Thumb up 15 Thumb down 13

      • شکاربان می‌گوید:

        اتفاقاً قاتلان و شکارکشان قاچاقچی از این موضوع باخبرند،و در این پیج هم عضو هستن و خبر ها را به همدستانشون می رسونند.

        پر طرفدار Thumb up 8 Thumb down 5

  15. مرتضی می‌گوید:

    چرا باید اسلحه این جنایتکارها رو پس داد ؟
    وقتی جرم معرض شده باید اسلحه به نفع دولت مصادره بشه
    وقتی اسلحه داشته باشند دوباره از یک روش دیگه برای شکار اقدام می کنند
    آدم بزهکار همیشه یک راه تازه برای فرار از قانون پیدا می کنه

    پر طرفدار Thumb up 29 Thumb down 13

  16. محمد حسن پور می‌گوید:

    سزای متخلفین باید بیشتر از اینها باشد

    حیوونای زبون بسته رو به چه روزی انداخته اند

    پر طرفدار Thumb up 30 Thumb down 15

  17. میترا کیوانی می‌گوید:

    اگه جریمه های جدید اجرا بشه تخلفات کمتر میشه !!!!!!!!!!!!!

    پر طرفدار Thumb up 16 Thumb down 10

  18. شفایی می‌گوید:

    اینایی که به نظرات صحیح دوستان؛ منفی میدن چه مرضی دارن؟

    داغ Thumb up 18 Thumb down 22

  19. با طبیعت می‌گوید:

    جرایم جدید هر چه زودتر از طریق رسانه ها میبایست منتشر شود!!!!!!!!!!!!!!!!

    داغ Thumb up 8 Thumb down 6

  20. رشید می‌گوید:

    بار الهی طبیعت وحیات وحش ما را ازدست دزدان و غارتگران محفوظ بدار

    داغ Thumb up 5 Thumb down 10

  21. غلامحسین می‌گوید:

    ضمن خسته نباشید به همه محیط بان البرز مرکزی باید دستان شکارچیان متخلف را مثل دزدان قطع کرد تا عبرتی برای سایر شکارچیان متخلف باشد از محیط بانان باید تقدرو تشکر شود

    پر طرفدار Thumb up 4 Thumb down 1

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>