تلفات طاعون در خرمنه سر طارم به ۱۱۴ کل و بز افزایش یافت

پایگاه خبری دیده بان محیط زیست و حیات وحش ایران (iew): در جریان آخرین پایش های صورت گرفته در منطقه شکار ممنوع خرمنه سر طارم مجموعا ۹ لاشه کل و بز جدید توسط اکیپ های پایش، شناسایی و بصورت اصولی معدوم شده است.

امجد باقری مدیر روابط عمومی حفاظت محیط زیست استان زنجان در این باره گفت: با کشف این ۹ لاشه تعداد تلفات حیات وحش بر اثر بیماری طاعون نشخوار کنندگان کوچک (ppr) در این منطقه به ۱۱۴ کل و بز افزایش یافت.

خوشبختانه از روند تلفات در بین حیات وحش طارم تا حد زیادی کاسته شده بطوریکه طی یک هفته اخیر موردی از مرگ و میر کل و بز در این منطقه مشاهده نشده است.

+47
-30
  

7 دیدگاه

  1. رشید می‌گوید:

    انشالله خدا خودش رحم کنه

    پر طرفدار Thumb up 16 Thumb down 5

  2. امیر از شیخ زنگى می‌گوید:

    کجا هستن اون به ظاهر محیط زیست دوستا که تا یه نفر میبینن که یه دونه کبک زده هزاربار نفرین میکنن چرا الان از بى مسعولیتى محیط زیست جیکشون در نمیاد خدا میدونه چقد حیوون تلف شده

    پر طرفدار Thumb up 43 Thumb down 2

    • داوود می‌گوید:

      چون یاد گرفتیم همیشه فقط متاسف باشیم واسه جماعت شکارچی و از اون بالا به همه چی نگاه کنیم

      پر طرفدار Thumb up 8 Thumb down 4

      • محمدعلى الله قلى می‌گوید:

        دوست عزیز بهتر شما وضعیت اسف بار حیات وحش کشور را بهتر ببینید.
        در چنین وضعیتى شکار کردن بازمانده حیات وحش واقعا خواسته منطقى به نظر شما؟

        داغ Thumb up 2 Thumb down 6

    • kooshan می‌گوید:

      آقای امیر از شیخ زنگی،
      احتمالأ اخبار قبلی در رابطه با شیوع این بیماری و تلفات ناشی از آن را نخوانده اید، بهرحال طی این مدت نظرات زیادی در این مورد داده شده است اما همانطور که شما هم گفته اید اینکه مخالفان شکار مترصد باشند با انتشار هر خبر شکار غیرمجاز «شکارچیان قانونمند» را نفرین کنند خیلی سودمند نیست، به همین ترتیب می توان گفت منتظر شمارش تلفات جدید شدن و مدام تکرار کردن که: «کجا هستن اون به ظاهر محیط زیست دوستا که تا یه نفر میبینن که یه دونه کبک زده هزاربار نفرین میکنن چرا الان از بى مسعولیتى محیط زیست جیکشون در نمیاد» این هم نتیجه مثبتی ندارد ضمن اینکه مروری بر اخبار دیده بان مشخص می کند که شکار غیرمجاز فقط به کبک و پرندگان محدود نیست ، بهتر است هموطنانی که به حفاظت از محیط زیست علاقمندند همزمان با پیگیری اخبار مختلف این حوزه سعی کنند آنچه را که برای بهتر شدن وضعیت بنظرشان میرسد فارغ از سلایق و علایق شخصی خود بطور منطقی و با استدلال قانع کننده بیان کرده و از تکرار بی هدف مجادلات لفظی خودداری کنند.

      داغ Thumb up 4 Thumb down 3

  3. یکی از جنس طبیعت می‌گوید:

    انشاله دعای دوستداران طبیعت مستجاب میشه این بیماری ریشه کن میشه ولی باید درفکر ساز کاری علمی و از پیش تعیین شده برای پیشگیری و ریشه کن کردن این بیماری درآینده بود .

    داغ Thumb up 6 Thumb down 8

  4. مرغ حق می‌گوید:

    دوستای عزیز ؛ هموطنای محترم , معلمان فرهیخته , طبیعت دوستان عاشق:
    پدیده ای دستاورد دانش بشریت است به نام واکسن و موسسه مقتدری در ایران داریم به نام پاستور و هزاران دوستار طبیعت داریم که حاضرا این واکسن را بعد از دوره آموزش کوتاهی به گوسفندان که آنها هم سرمایه این مردم هستند رایگان تزریق کنند!!!
    فلج اطفال چند سال پیش تو همین مملکت به همین روش ریشه کن شد اون هم به روش خانه به خانه !!!
    حالا چرا مسئله به این سادگی رو به مصیبت الهی تعبیر مکنیم!!!
    بیماری غیر قابل کنترله یا بی تدبیری این مسئولین متظاهر؛ قضاوت با خودتون ؟

    پر طرفدار Thumb up 14 Thumb down 2

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>