عاملین شکار غیرمجاز یک خوک وحشی در اشترانکوه بازداشت شدند

پایگاه خبری دیده بان محیط زیست و حیات وحش ایران (iew): صبح روز چهارشنبه ۹۴/۷/۲۲ به دنبال کسب اطلاعاتی مبنی بر ورود شکارچیان غیرمجاز به منطقه حفاظت شده اشترانکوه، نیروهای یگان محیط زیست وارد عمل شدند.

مسئول منطقه حفاظت شده اشترانکوه در این باره گفت: محیط بانان پس از چندین ساعت جست و جو و ردزنی دو شکارچی متخلف را مشاهده نمودند.

احمد گودرزی اظهار داشت: مامورین جهت برخورد قانونی با متخلفین وارد عمل شده و هر دو نفر را که از اقلیت های مذهبی بودند بازداشت نمودند.

گودرزی اظهار داشت: از متخلفین لاشه یک خوک وحشی (گراز)، دو قبضه اسلحه گلوله زنی، قطار فشنگ و سایر ادوات شکار کشف و ضبط گردید.

متهمین پس از واریز ۸ میلیون ریال ضرر و زیان وارده به محیط زیست ناشی از شکار غیرمجاز یک گراز، جهت رسیدگی به جرم به مراجع قضایی معرفی شدند.

متهمین در دادگاه به جرم شکار غیرمجاز جانوران وحشی در منطقه حفاظت شده محاکمه شده و بر اساس ماده ۱۲ قانون شکار و صید به حبس از سه ماه تا سه سال و یا جزای نقدی از یک میلیون و پانصد هزار ریال تا هجده میلیون ریال محکوم خواهد شد.

+5
-33
  

16 دیدگاه

  1. ایرانى امارات می‌گوید:

    فقط ٨٠٠،٠٠٠ تومان ؟!

    پس نباید نسلهاى بعد گراز ببینند

    پر طرفدار Thumb up 72 Thumb down 36

    • حمید می‌گوید:

      جناب آقای محترم

      شما نترس کسی امکان نداره نسل گراز را بتونه منقرض کنه
      همین الان تو ایران از هر هزار شکارچی یک نفر از گوشت گراز استفاده
      میکنند وماشالله در تمام ایران گراز به حد انفجار پر شده

      داغ Thumb up 39 Thumb down 58

      • میثم می‌گوید:

        تنها زوج سم که در ابران جمعیت بسیار خوبی داره گراز هست.
        در هفت تپه خوزستان مرکز دفع افات در هر شبانه روز در فصل داشت چندین گراز رو با شلیک میکشن و دفن میکنن.
        خب چرا مجوز برا شکار صادر نمیکنید و برای سارمان درامد زایی نمیکنید.

        پر طرفدار Thumb up 62 Thumb down 12

  2. میرزا شکاری بیرجند می‌گوید:

    پس از نفت و گاز هم استفاده نکنین که نسلهای بعد ببینن. این چه منطقی هست که دوستان دارن نمیدونم. بذار تا با عقلو منطق و بدور از دشنام و ناسزا و لعن و نفرین بحث کنیم. نه من همه. آخه یا باید از این وره بوم بیفتیم یا اون ور

    پر طرفدار Thumb up 55 Thumb down 40

  3. kooshan می‌گوید:

    با مرور خبر در ابتدا این تصور ایجاد می شود که این دو هموطن از اقلیتهای غیرمسلمان باشند که در این صورت هم شکار غیرقانونی گراز از طرف آنها قدری عجیب است و هم نوع پوشش آنکه در سمت راست تصویر ایستاده با این تصور سازگار نیست، بنظر میرسد این دو از هموطنان اهل تسنن باشند که منطقی است و با محتوای خبر نیز همخوانی دارد.

    پر طرفدار Thumb up 39 Thumb down 5

  4. یکی از جنس طبیعت می‌گوید:

    این س ح م ز معطل چیه خوب ۴تا پروانه گراز بده به این اقلیتهای مذهبی هم درامدزایی داره هم شکار گرازو کنترل میکنه انگار شکار غیر مجازو بیشتر دوست دارن. من نمیدونم س م ز دنبال چی میگرده وضعیت مالی خوبی که نداره باید مانند سازمان جنگلها که از طرحهای جنگل درامد کسب میکنه از بعضی ظرفیتهای خود استفاده کرده واز درامد ان خرج حفاظت گونه های با ارزش حیات وحش کنه کاری که تمام کشورهای دنیا انجام میدن.

    پر طرفدار Thumb up 41 Thumb down 6

  5. فرخ حمیدی می‌گوید:

    برای اهل سنت هم گراز حرامه برادر گرامی

    پر طرفدار Thumb up 28 Thumb down 8

  6. خ. اسلامی دکتری علوم محیط زیست می‌گوید:

    با سلام و احترام- دوستانی که در بالا اظهار نظر فرمودید؛ آیا اطلاع از قوانین و مقررات صید و شکار – س ح ز م دارید؟ ؟؟؟ که هر گونه شکار و صید در داخل مناطق چهارگانه ممنوع می باشد و در غیر این صورت هر کسی به خودش اجازه می دهد بدون مقدمه و اطلاع از قوانین مناطق چهارگانه وارد آن ها شده و ضمن اقدام به شکار و به جا گذاشتن بدعت های بد باعث می شود اذهان عموم و شکارچی هر لحظه ای با سلاح خود چه مجاز و چه غیر مجاز وارد این مناطق شده و اقدام به هر تخلفی نمایند؛ شایان ذکر است که سازمان حفاظت محیط زیست برای کلیه اقلیت های مذهبی در مناطق آزاد پروانه شکار خوک صادر می نماید و در نهایت از کلیه سبز پوشان محیط زیست و مسئولین خبره این سازمان در حفظ این بوم سازگان ها تقدیر و تشکر می نماییم

    پر طرفدار Thumb up 23 Thumb down 10

  7. دوستدار طبیعت می‌گوید:

    دوستان عزیز توجه فرمایید که به اقلیت های مذهبی مجوز شکار داده شده است و جریمه تنها به خاطر شکار در منطقه حفاظت شده بوده است وگرنه با این مجوز در مناطق ازاد شکار بلامانع است

    پر طرفدار Thumb up 23 Thumb down 3

  8. kooshan می‌گوید:

    در ارتباط با برخی نظرات که معمولأ در مورد خبرهای مربوط به کشتار گراز ابراز می شود، لازم به یادآوری است که از جهات شرعی و لازم الاجرا، «س. ح. م. ز.» فقط می تواند پروانه شکار گراز _ خوک وحشی_ برای اقلیتهای غیر مسلمان صادر کند.

    پر طرفدار Thumb up 35 Thumb down 1

  9. عقاب تنهای کوهستان می‌گوید:

    باغبان طبیعت، سر بر باد رفت

    پر طرفدار Thumb up 41 Thumb down 3

  10. کاسپین می‌گوید:

    گراز حیوان بسیار مفیدی برای طبیعت است :
    - از آفات تغذیه می کند
    - زمین را مثل تراکتور شخم می زند
    - به خاک کودرسانی می کند
    - خودش غذای حیواناتی نظیر پلنگ و گرگ را تامین می کند
    - با تامین غذای پلنگ و گرگ از حمله این حیوانات به دامهای اهلی و انسان جلوگیری می شود
    - و……………………………………….
    اما متاسفانه در حق این حیوان ظلم می شود باغداران و کشاورزان آنرا مزاحم می دانند و گراز را از بین میبرند غافل از آفاتی که کشاورزیشان را از بین میبرد و بوسیله گراز این آفات دفع خواهد شد
    دامپرورها و شکارکش ها هم غافل از اینکه گراز نقش مهمی در جلوگیری از حمله پلنگ و گرگ به دامهای اهلی و حتی قوچ و میش و کل و بز دارد ، و عاملی موثر در بقا و ازدیاد قوچ و میش و کل و بز است ، گراز را از بین میبرند .
    نسل گراز در بعضی کشورها مانند انگلستان و لیبی منقرض شده است .

    پر طرفدار Thumb up 39 Thumb down 0

  11. پلنگ ایرانی می‌گوید:

    میدونید چرا تا بحال نسل پلنگ ایرانی خدا را شکر منقرض نشده فقط وفقط بخاطر شکار گرازه چون اهو کل وبز ومرالی دیگه نمونده تا پلنگ بخوره و مجبوره گراز بخوره تا زنده بمونه
    البته لازم بذکر که شانس اوردیم گراز حرام گوشت وگرنه انهم تا حالا منقرض شده بود

    پر طرفدار Thumb up 40 Thumb down 0

  12. مهرداد میرزایی می‌گوید:

    با تشکر از رییس محترم منطقه حفاظت شده اشتران‌‌کوه مهندس احمد گودرزی و محیط‌بانان زحمتکش و فداکار
    باعث افتخار است که مدیری با تحصیلات آکادمیک و ورزشکاری نمونه و با اخلاق و انسانی مومن و انقلابی همانند مهندس احمد گودرزی که بومی منطقه هست و اشراف کامل به تمام منطقه اشترانکوه دارد ، حفاظت این منطقه بکر را بر عهده دارد .
    امیدواریم مدیرانی دلسوز و تحصیل کرده و مومن ومتعهد و کاربلد همانند پهلوان احمد گودرزی عهده دار مسئولیت ارگانهای کشور و استان به خصوص استان خودمان لرستان باشند که با دلسوزی عمل می کنند

    پر طرفدار Thumb up 39 Thumb down 3

  13. کاسپین می‌گوید:

    آقای مهرداد میرزایی
    از اطلاعاتی که رساندید متشکرم
    من هم با شما موافقم

    پر طرفدار Thumb up 35 Thumb down 0

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>