با کشف ۳ لاشه جدید، تلفات طاعون در خرمنه سر طارم به ۱۲۴ کل وبز افزایش یافت

پایگاه خبری دیده بان محیط زیست و حیات وحش ایران (iew): در جریان آخرین پایش های صورت گرفته در منطقه شکار ممنوع خرمنه سر طارم طی ۴۸ ساعت گذشته مجموعا ۳ لاشه کل و بز جدید توسط اکیپ های پایش، شناسایی و بصورت اصولی معدوم شده است.

مدیر روابط عمومی حفاظت محیط زیست استان زنجان در این باره گفت: با کشف این ۳ لاشه تعداد تلفات حیات وحش بر اثر بیماری طاعون نشخوار کنندگان کوچک (ppr) در این منطقه به ۱۲۴ کل و بز افزایش یافت.

امجد باقری با بیان اینکه پایش های محیط بانان و کارشناسان همچنان ادامه دارد افزود: کلیه لاشه های کشف شده تاکنون در محدوده ای به نام دربند ده بهار بوده و خوشبختانه تاکنون در دیگر نقاط منطقه خرمنه سر مواردی از ابتلای به طاعون و یا تلفات حیات وحش مشاهده نشده است.

0
-22
  

7 دیدگاه

  1. دوست می‌گوید:

    یه آقایی توو خبرای مربوط به شکارکشای حیات وحش, اونجا که بزغاله ای کشته میشه, یقه چاک میده که در رقابت بین طاعون و کشتتر حیات وحش با عامل مستقیم انسانی شکار کشا گوی سبقت ربودند و چنین و چنان.. ولی یه نقطه نظر ازش نمیبینم پای اخباری که توش خبری از تیر و تفنگ نباشه.. انگار اونی که بز و بره کشته چون سهم اون اقا رو نداده متهمه, جای دیگه اگه صد تا حیوون تلف بشه هیچ ایرادی نداره.

    واقعا چرا وقتی چهل تا کل و بز و قوچ و میش بر اثر طاعون کشته میشن انقدر ناراحت نمیشید که وقتی یه احمقی میره و با اسلحه شکار کشی میکنه؟!

    چرا وقتی یک عده به زیستگاه حیات وحش تجاوز میکنه و زمین ها رو با جاده کشی و ویلا سازی و … از بین میبره کسی از شما انقدر ناراحت نمیشه که یک نفر شکارچی قانونی به شکار میپردازه؟!

    مگه غیر از اینه که با تصرف زیستگاه صدها موجود ریز و درشت ،به علت نبود زنجیر وار مواد غذایی و امنیت ،از بین میرن.

    پر طرفدار Thumb up 32 Thumb down 1

  2. محمد احمدی می‌گوید:

    واقعاً جای تاسف داره، باید این موضوع بطور جد بررسی و مد نظر قرار بگیره.

    پر طرفدار Thumb up 11 Thumb down 2

  3. ایمان می‌گوید:

    باید از این پس یک نهاد ویژه در سازمان ح. م. ز. برای جلوگیری از بیماری طاعون در کشور ایجاد شود و همه نهادها و سازمان های مسئول مانند منابع طبیعی و سازمان دامپزشکی در این زمینه (پیشگری از طاعون) زیر نظر و مدیریت این نهاد انجام وظیفه کنند تا از جزیره ای کار کردن جلوگیری شده و همه هماهنگ پیش روند و دیگر شاهد شیوع این بیماری لعنتی در کشور نباشیم.

    پر طرفدار Thumb up 8 Thumb down 1

  4. امیرعلی می‌گوید:

    وقتش نرسیده یه راهکار جدی در مورد این فاجعه صورت بگیره ؟؟؟
    با شمردن و سوزوندن این لاشه ها هیچ اتفاقی نمیوفته …
    از ۴ تا کشور پیشرفته که میشه کمک گرفت …

    پر طرفدار Thumb up 10 Thumb down 0

  5. شکاربان می‌گوید:

    عجب طاعونی شده امسال خدا کنه امارها همونی باشه که اعلام میشه ولی وقتی میری تو مناطق بحران چیز دیگری میبینی تازه بیماری در اطراف واکناف مناطق بحرانی تلفات گرفته که اصلا اماری ازش ندارن خدابخیر کند.

    پر طرفدار Thumb up 12 Thumb down 1

  6. صدای باد می‌گوید:

    آقای دیده بان نمیخوای راجع به الموت حرفی زده بشه؟؟آقای محترم الموت نابود شد تا کی باید صبر کنیم.اگه میشه منتشر کن خواهش میکنیم

    پر طرفدار Thumb up 15 Thumb down 0

  7. بهزاد می‌گوید:

    متاسفانه ن کسی بفکر نیست اصلن چ اهمیتی داره ک در الموت چی میگزرد جالب اینجاست ک طاقان بالای دویستا تلفات داشته ک جمعیت کل و بزش نسبت ب الموت اصلن قابل مقایسه نیست اونوقت الموت بعد از گزشت یکماه هشت عدد این در حالیست ک شواهد چیز دیگری میگوید

    موافقم / مخالفم Thumb up 0 Thumb down 0

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>