صیاد غیرمجاز ۱۰ماهی زرده پر پس از واریز ۱۰میلیون ریال به دادگاه معرفی شد

پایگاه خبری دیده بان محیط زیست و حیات وحش ایران (iew): نیروهای یگان محیط زیست شهرستان فیروزکوه حین گشت و کنترل در حاشیه رودخانه نمرود در بخش ارجمند با یک صیاد غیرمجاز مواجه شده و وی را بازداشت نمودند.

سرپرست اداره حفاظت محیط زیست فیروزکوه در این باره گفت: از این صیاد متخلف ده عدد ماهی رودخانه ای زرده پر و یک چوب ماهیگیری کشف و ضبط و متهم جهت رسیدگی به جرم به مراجع قضایی معرفی گردید.

محمد فریدی اظهار داشت: بر اساس نرخ جدید بهای جانوران وحشی به لحاظ مطالبه  ضرر و زیان وارده به محیط زیست، جریمه قابل پرداخت از بابت صید و شکار غیرمجاز هر یک ماهی زرده پر معادل یک میلیون ریال تعیین شده است.

متهم مبلغ ده میلیون ریال بابت ضرر و زیان وارده به محیط زیست ناشی از صید غیرمجاز ده عدد ماهی زرده پر را به حساب دولت واریز و فیش مربوطه را به دادگاه ارائه نمود.

متهم علاوه بر پرداخت ضرر و زیان وارده به محیط زیست محیط زیست، در دادگاه به جرم صید و شکار غیرمجاز جانوران وحشی محاکمه شده و بر اساس ماده ۱۱ قانون شکار و صید به حبس از ۹۱ روز تا ۶ ماه و یا جزای نقدی از یک میلیون و پانصد هزار ریال تا سه میلیون ریال محکوم خواهد شد.

+5
-151
  

2 دیدگاه

  1. کاسپین می‌گوید:

    با تشکر از محیطبانها و پرسنل محترم محیط زیست شهرستان فیروزکوه

    داغ Thumb up 15 Thumb down 14

  2. پرنده مهاجر می‌گوید:

    پس این صیادان غیرمجاز که توی گلستان و مازندران کیلو کیلو ماهی میگیرن خاویار میگیرن چرا کسی نیست جلوشونو بگیره واقعا چقدر تناقض وتفاوت دراجرای قانون توی استانهای مختلف هست کی می خاد درست شه خدا میدونه

    پر طرفدار Thumb up 31 Thumb down 4

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>