عاملین شکار غیرمجاز دو قوچ وحشی در زیرکوه دستگیر شدند

پایگاه خبری دیده بان محیط زیست و حیات وحش ایران (iew): روز گذشته (جمعه ۹۴/۸/۸) نیروهای یگان محیط زیست زیرکوه در استان خراسان جنوبی در جریان ورود شکارچیان متخلف به مناطق مرزی این شهرستان قرار گرفتند.

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست خراسان جنوبی در این باره گفت: محیط بانان وارد منطقه شده و با همکاری مامورین نیروی انتظامی خودروی متخلفین را که یک پژو پارس سفید رنگ بود در دشت بنی گلورده متوقف نمودند.

مسعود مستقیم اظهار داشت: در بازرسی از دورن این خودرو اجزای بدن دو قوچ وحشی، دو قبضه اسلحه گلوله زنی، یک اسلحه خفیف، یک اسلحه شکاری ساچمه زنی (همه اسلحه ها دارای جواز حمل)، ۴ دوربین چشمی، ۳۶ فشنگ ساچمه زنی و ۱۸ فشنگ گلوله زنی کشف و ضبط گردید.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان زیرکوه گفت: در این رابطه دو چهار نفر متهم که دو نفر از استان های همجوار  و دو نفر از اهالی بومی یکی از روستاهای منطقه بودند بازداشت و به مراجع قضایی معرفی شدند.

مرتضی خیری اظهار داشت: متهمین شب گذشته را در پاسگاه انتظامی آهنگران در بازداشت بوده و صبح امروز (شنبه) به دادگاه معرفی شدند.

هم اکنون سه نفر از متخلفین به قید ضمانت آزاد و یک نفر از آنان با دستور مقام قضایی روانه زندان شده است تا سه نفر دیگر ضرر و زیان محیط زیست را تامین و به حساب دولت واریز نمایند.

بر اساس نرخ جدید بهای جانوران وحشی به لحاظ مطالبه  ضرر و زیان وارده به محیط زیست، جریمه قابل پرداخت از بابت صید و شکار غیرمجاز هر یک قوچ یا میش وحشی معادل یکصد میلیون ریال تعیین شده است. بنابراین متهمین می بایست مبلغ دویست میلیون ریال بابت ضرر و زیان وارده به محیط زیست را به حساب دولت واریز نماید.

متهمین در دادگاه به جرم شکار غیرمجاز جانوران وحشی حمایت شده محاکمه شده و بر اساس ماده ۱۲ قانون شکار و صید به حبس از سه ماه تا سه سال و یا جزای نقدی از یک میلیون و پانصد هزار ریال تا هجده میلیون ریال محکوم خواهد شد.

ضمنا بر اساس ماده ۱۴ قانون شکار و صید و دستور مقام قضایی اسلحه و ادوات کشف شده تا اتمام رسیدگی به پرونده و تعیین تکلیف از سوی دادگاه، توقیف و در اختیار اداره محیط زیست می باشد.

+123
-56
  

5 دیدگاه

  1. پلنگ ایرانی می‌گوید:

    نمیدونم اگر محیطبانان نبودند چه بلای سر این طبیعت میامد

    داغ Thumb up 30 Thumb down 28

  2. امیر امینی می‌گوید:

    این اواخر چقدر خبر از خراسان جنوبی می شنویم . دست مریزاد.تندرست و پیروز باشید.انتشار اخبار و شفافیت نشان از کارکرد سالم و بینش صحیح در اداره کل خراسان جنوبی دارد.

    پر طرفدار Thumb up 16 Thumb down 11

  3. کاسپین می‌گوید:

    محیطبانهای زیرکوه تشکر
    خداوند حفظتان کند

    داغ Thumb up 12 Thumb down 12

  4. reza می‌گوید:

    واقعا تعجبه.آخه گوشت این حیوون چی داره که ملت گیر دادن به این بدبخت.

    والله به خدا گوشت گوسفند بهتره.خوشمزه تره.

    بابا ول کنین مگه مرض دارین خودتونو درگیر میکنین

    داغ Thumb up 7 Thumb down 7

  5. کلارى می‌گوید:

    این افراد باید از نظر روانى هم مورد مطالعه و هم معالجه قرار گیرند.

    موافقم / مخالفم Thumb up 0 Thumb down 0

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>