دوهزار مترمربع از پناهگاه حیات وحش لوندویل رفع تصرف و متهم روانه زندان شد

پایگاه خبری دیده بان محیط زیست و حیات وحش ایران (iew): از چند سال قبل حدود دو هزار مترمربع از اراضی پناهگاه حیات وحش لوندویل آستارا توسط یک متخلف تصرف شده بود.

به گزارش روابط عمومی حفاظت محیط زیست گیلان رییس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان آستارا در این باره گفت: با شکایت اداره محیط زیست آستارا پرونده ای در این زمینه در مراجع قضایی تشکیل و در جریان رسیدگی به این پرونده در دادگستری این شهرستان، دادگاه با توجه به گزارش ضابطین خاص (مامورین محیط زیست)، نظریه کارشناس رسمی دادگستری و سایر محتویات پرونده بزهکاری متهم را محرز و دانست.

شهروز قلی نژاد اظهار داشت: بنابراین دادگاه علاوه بر حکم به رفع تصرف اراضی مذکور، متهم را به جرم تصرف عدوانی اراضی ملی به تحمل ۹۱ روز حبس محکوم نمود.

با اعتراض متهم این حکم به دادگاه تجدیدنظر استان گیلان ارجاع و قضات دادگاه تجدیدنظر نیز ضمن رد دفاعیات متهم، حکم صادره از دادگاه بدوی را تایید و آن را قطعی دانستند.

بنابراین با تایید رای در دادگاه تجدیدنظر و ارجاء به واحد اجرای احکام روز پنجم ماه جاری (آبان ماه) اراضی تصرف شده خلع ید و به اراضی ملی بازگردید.

همچنین متهم نیز برای گذراندن دوران محکومیت خود روانه زندان خواهد شد.

+131
-128
  

6 دیدگاه

  1. شاهین می‌گوید:

    زمین خواری اونهم در مناطق حفاظت شده !

    واقعاً متخلفین خیلی گستاخ شدند ولی خوشبختانه برخورد با پدیده زمین خواری خیلی بیشتر شده و با تغییر مدیریتها در دولت جدید وضعیت بسیار بهتر و قابل مقایسه با چند سال پیش نیست.

    پر طرفدار Thumb up 8 Thumb down 1

  2. واقع بین می‌گوید:

    خوب است

    البته امیدوارم اینگونه احکام در مورد آقازاده ها و یقه سفید ها که به صورت کلان اراضی ملی را تصرف کرده و میکنند و کسی هم جرات ندارد بازخواستشان کند هم اجرا گردد.

    و فقط به صورت نمادین و در مورد یک نفر اجرا نگردد.

    پر طرفدار Thumb up 13 Thumb down 0

  3. داریوش می‌گوید:

    کسایکه منفی دادن یعنی چی ؟ یعنی یکی از دزدای حیات وحش به زندان افتاده نارحتن یا مخالف

    پر طرفدار Thumb up 6 Thumb down 0

  4. کاسپین می‌گوید:

    با تشکر و سپاس فراوان از قاضی این پرونده و همچنین قضات تجدید نظر
    خداوند خیرتان دهد

    پر طرفدار Thumb up 8 Thumb down 1

  5. ردپا بر جا نگذار می‌گوید:

    زمین خواری … جنگل خواری … کوه خواری … دریا خواری … کویر خواری …

    زهر مارخواری هم رواج پیدا بکنه شاید مردم، طبیعت و جانداران یک نفس راحتی از دست اینها بکشن!

    پر طرفدار Thumb up 5 Thumb down 1

  6. kooshan می‌گوید:

    همانطور که در اخبار کنونی دیده بان مشاهده می شود با تلاش ادارات و یگانهای محیط زیست و بویژه محیط بانان اقدامات خوبی در زمینه های مختلف از رفع تصرفات غیر مجاز در اراضی ملی _ بمانند این خبر _ تا اعمال قانون در قبال متخلفین شکار بچشم می خورد که با رسیدگی مطلوب دادگاهها و قضات محترم و آرای قانونی صادر شده امید است بتدریج و در طی زمان امر حفاظت از محیط زیست و حیات وحش کشور بنحو رضایت بخشی سامان یابد روشن است فضای آرام و بدون تنش که دولت می کوشد هرچه بیشتر تثبیت و قوام پیدا کند نقشی مهم در بررسی و حل مشکلات اساسی این حوزه دارد یک نکته قابل اشاره این است که بعلت وضعیت موجود در گذشته و عادات ناخودآگاه ذهنی و روانی ممکن است تمایلاتی غیر سازنده مبنی بر گرایش به شنیدن اخبار تنش زا و جنجالی در زمینه های مختلف از جمله محیط زیست و حیات وحش وجود داشته و انتظاراتی نامعقول مبنی بر مطلوب بودن اخبار منفی مثلأ از بین رفتن یا کشتار تعدادی قابل توجه از وحوش در حوادث غیرمترقبه یا توسط شکارچیان غیرقانونی و نیز فرضأ گزارشات جنجالی از درگیری محیط بانان و متخلفین و مناقشات و مشاجرات بی نتیجه و زیانبار متعاقب آنها شکل گرفته باشد اما بتدریج و با ادامه فضای توأم با آرامش و امنیت در کشور کم کم اینگونه ذهنیتهای منفی و ناصواب با شرایط جدید خو گرفته و همراه خواهند شد و طبعأ حل مشکلات اساسی و اصلی کشور در همه عرصه ها ، از جمله محیط زیست جز با تداوم آرامش مطلوب فعلی مقدور نیست بنابراین شایسته است اهمیت و ضرورت شرایط فعلی کشور مورد اهتمام جدی قرار گرفته و لازم است ضمن استقبال ، خواستار ادامه آن شد .

    پر طرفدار Thumb up 5 Thumb down 0

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>