کشف اجزای بدن سه کل وحشی و سه قبضه سلاح در شهرستان سنقر کرمانشاه

پایگاه خبری دیده بان محیط زیست و حیات وحش ایران (iew): به دنبال کسب اطلاعاتی مبنی بر انجام شکار غیرمجاز در منطقه حفاظت شده بدر و پریشان در استان کرمانشاه، نیروهای یگان محیط زیست شهرستان های سنقر و کنگاور در عملیاتی مشترک خانه یک شکارچی متخلف را در این رابطه شناسایی نمودند.

رئیس اداره محیط زیست شهرستان کنگاور در این باره گفت: محیط بانان پس از هماهنگی با دادستان و اخذ نیابت قضایی به همراه مامورین نیروی انتظامی وارد منزل فرد مظنون در یکی از روستاهای شهرستان سنقر شدند.

مهرداد شهبازی اظهار داشت: در بازرسی از این منزل مسکونی اجزای بدن سه کل وحشی شامل مقداری گوشت شکار یخ زده متعلق به کل وحشی، مقداری گوشت شکار تازه متعلق به کل وحشی، یک تروفه تاکسیدرمی کل وحشی، دو اسلحه شکاری تک لول دارای جواز حمل، یک قبضه اسلحه جنگی کلاشینکف، تعداد زیادی فشنگ جنگی، ساچمه زنی و چهارپاره به همراه چاقو و سایر ادوات شکار کشف و ضبط گردید.

شهبازی گفت: در این رابطه یک متهم بازداشت و پس از تشکیل پرونده جهت رسیدگی به جرم به مراجع قضایی معرفی گردید.

بر اساس نرخ جدید بهای جانوران وحشی به لحاظ مطالبه ضرر و زیان وارده به محیط زیست، جریمه قابل پرداخت بابت صید و شکار غیرمجاز هر یک کل وحشی معادل یکصد میلیون ریال تعیین شده است. بنابراین متهم می بایست مبلغ ۳۰۰ میلیون ریال بابت ضرر و زیان وارده به محیط زیست را به حساب دولت واریز نماید.

متهم علاوه بر پرداخت ضرر و زیان محیط زیست، در دادگاه به جرم شکار غیرمجاز جانوران وحشی در منطقه حفاظت شده محاکمه شده و بر اساس ماده ۱۲ قانون شکار و صید به حبس از سه ماه تا سه سال و یا جزای نقدی از یک میلیون و پانصد هزار ریال تا هجده میلیون ریال محکوم خواهد شد.

همچنین متهم به جرم حمل سلاح جنگی نیز محاکمه شده و به حبس یا جزای نقدی محکوم خواهد شد.

+76
-4
  

5 دیدگاه

  1. ایرانی می‌گوید:

    خونه بوده یا اسلحه خونه..!!!!

    پر طرفدار Thumb up 18 Thumb down 7

  2. شاهین می‌گوید:

    به اندازه ی پاسگاه نظامی مهمات و اسلحه داشته!!!!
    خسته نباشید به محیط بانان و یگان حفاظت از محیط زیست سنقر و کنگاور

    پر طرفدار Thumb up 17 Thumb down 7

  3. محمد عاشق حیات وحش می‌گوید:

    درود و ممنون از همگی شما دوستان یگان… کاش تلفن همراه و آلبوم عکس ایشان رو هم برای کسب اطلاعات بیشتر بازرسی میکردید برای کسب اطلاعات خوب بود چون مطمئنا از شواهد و قرائن بر میاد کار همیشگی وی بوده است واز افتخارات خود تصاویری دارد ولی همین اندازه هم آب خنک تلخی برای ایشان به ارمغان خواهد آورد

    داغ Thumb up 12 Thumb down 10

  4. ایمان می‌گوید:

    سپاس فراوان از محیط بانان سنقر و کنگاور، خدا قوت

    پر طرفدار Thumb up 13 Thumb down 8

  5. شکارچی می‌گوید:

    دست و پای شکاربان های باشرف رو می بوسم

    داغ Thumb up 11 Thumb down 13

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>