عاملین شکار ۳ خوک وحشی در کامیاران پس از واریز جریمه به دادگاه معرفی شدند

پایگاه خبری دیده بان محیط زیست و حیات وحش ایران (iew): سه روز قبل نیروهای یگان محیط زیست کامیاران در استان کردستان، حین گشت و کنترل در عرصه های طبیعی این شهرستان سه شکارچی متخلف را مشاهده نمودند.

رئیس اداره محیط زیست کامیاران در این باره گفت: محیط بانان جهت برخورد قانونی با متخلفین وارد عمل شده و هر سه نفر را بازداشت نمودند.

مهدی رستمی اظهار داشت: از متخلفین لاشه سه خوک وحشی (گراز) به همراه دو قبضه اسلحه گلوله زنی مجاز و سایر ادوات شکار کشف و ضبط گردید.

متهمین پس از تشکیل پرونده تخلف جهت رسیدگی به جرم شکار غیرمجاز جانوران وحشی به مراجع قضایی معرفی شدند.

بر اساس نرخ جدید بهای جانوران وحشی به لحاظ مطالبه ضرر و زیان وارده به محیط زیست، جریمه قابل پرداخت از بابت صید و شکار غیرمجاز هر یک خوک وحشی معادل هشت میلیون ریال تعیین شده است. بنابراین متهمین می بایست مبلغ یک ۲۴ میلیون ریال بابت ضرر و زیان وارده به محیط زیست را به حساب دولت واریز نمایند.

همچنین متهم علاوه بر پرداخت ضرر و زیان وارده به محیط زیست محیط زیست، در دادگاه به جرم صید و شکار غیرمجاز جانوران وحشی محاکمه شده و بر اساس ماده ۱۱ قانون شکار و صید به حبس از ۹۱ روز تا ۶ ماه و یا جزای نقدی از یک میلیون و پانصد هزار ریال تا سه میلیون ریال محکوم خواهد شد.

بر اساس ماده ۱۴ قانون شکار و صید اسلحه و ادوات کشف شده تا اتمام رسیدگی به پرونده و تعیین تکلیف از سوی دادگاه، توقیف و در اختیار اداره محیط زیست می باشد.

مقام قضایی می تواند با استناد به ماده مذکور و ماده ۲۱۵ قانون مجازات اسلامی نسبت به ابطال مجوز حمل سلاح های کشف شده اقدام و دستور مصادره اسلحه های مربوطه به نفع دولت را صادر نماید.

+6
-39
  

13 دیدگاه

  1. کاسپین می‌گوید:

    با این روندی که گرازها کشته می شوند بزودی نسلشان منقرض خواهد شد
    شکار بوسیله شکارکشها
    کشته شدن توسط کشاورزان ، باغداران و دامپرورها
    تصادف با خودروها
    از بین رفتن محیط زیست
    و …………………………..

    پر طرفدار Thumb up 39 Thumb down 18

  2. شکارچی می‌گوید:

    دستخوش میگم به محیط بان های عزیز

    باید مجوز اسلحه ها رو باطل کنن که دیگه گوشت فروشی نکنن

    پر طرفدار Thumb up 36 Thumb down 14

  3. محمد عاشق حیات وحش می‌گوید:

    دیده بان عزیز چرا هیچ گزارشی در رابطه با پرنده گان مهاجر و کوچ آنها در فریدونکنار و سرخه رود و … ارائه نمیکنید
    آیا محیط زیست مازندران اقداماتی در جهت جلوگیری از توربندان هوایی و قتل عام پرنده گان کرده ؟
    آیا اوضاع خوب و همه چی آرومه؟ ای سکوت خبری دلیلش چیست ؟ و آیا شما خبرنگار میدانی یا حتی شهروند خبرنگار در استان های شمالی و به خصوص مازندران در این فصل ندارید
    نگاه دوستداران حیات وحش به امید گزارش های شماست ، منتظر پاسخ شما هستم

    پر طرفدار Thumb up 35 Thumb down 4

    • میثم می‌گوید:

      جناب محمد عزیز وقتی رسانه های داخلی سفارشی خبر منتشر میکنند.
      وقتی سانسور هست . متاسفانه متاسفانه مردم رو میارن به خبرگزاری های خارجی و حداقل، پخش فبلم های شهروند خبرنگار در شبکه های برون مرزی
      در دنیایی امروز خبر دروغ در رسانه های ازاد جایگاهی نداره چون خیلی زود دروغ بودن خبر مشخص میشه. اما مطمعنن خبر گزاری های پارسی زبان خارجی دایه عزیزتر از مادر نیستند و انها هم در پی اهداف خودشون هستند.

      پر طرفدار Thumb up 13 Thumb down 1

  4. پلنگ ایرانی می‌گوید:

    با این روال که داره پیش میره همین روزاست که نسل گراز و خرگوش و روباه و…..فقط بدلیل جرایم بسیار پایین از بین بره

    پر طرفدار Thumb up 24 Thumb down 7

  5. پارسه۱۲۱ می‌گوید:

    دیده بان خواهشمندیم راجبه جمع شدن تورهایه هوایی فریدونکنار گزارش بدید..همین پنجشنبه گذشته نوشتید که ۱۵۰۰تا غازو با تور بعلت مه شدنه هوا صید ودر بازار فروختن..پس خوهشأ پاسخ بدید..باتشکر…

    پر طرفدار Thumb up 23 Thumb down 2

  6. کاسپین می‌گوید:

    گراز باغبان طبیعت است
    با گرزش زمین را شخم می زند
    با فضولاتش به خاک کودرسانی می کند
    هسته بعضی از میوه جات و گیاهان وقتی امکان رشد پیدا می کنند که یکبار از معده گراز یا خرس عبور کرده باشند
    در نهایت با تامین غذای پلنگ و گرگ باعث جلوگیری از حمله این حیوانات به انسان و دامهای اهلی می شود
    خداوند از آفرینش گراز حکمت داشته و آفرینش هیچ موجودی بی حکمت نیست

    پر طرفدار Thumb up 30 Thumb down 2

  7. آرش می‌گوید:

    خوهشا” یکی منو توجیه کنه در مملکتی که حیات وحش در حال انقراض هست مجوز اسلحه برای چی داده میشه؟ چرا هزینه تفریح یا گذران زندگی یک عده با خسارت به محیط زیست که حق همه هست باید تامین بشه؟ اشتغال نیست؟ تفریح نیست؟ هر چی که نیست گناه حیات وحش این وسط چی هست؟ نمیدونم آیندگان در مورد ما چی فکر خواهند کرد

    پر طرفدار Thumb up 29 Thumb down 17

  8. کلارى می‌گوید:

    عزیزان ، اینها نه گوشت فروشند ، نه شکارکش بلکه شکارچیان گراز خور هستند .

    پر طرفدار Thumb up 18 Thumb down 2

  9. kooshan می‌گوید:

    اگر اشتباه نباشد بر اساس تصویر دو تا از گرازهای کشتار شده کوچک و کم سن بوده اند که کار درستی نیست از طرف دیگر ظاهرأ تخلفات برخی هموطنان مسلمان پیرو مذاهب دیگر در شکار غیرقانونی گراز زیاد است اگر واقعأ از نظر مذاهب مورد عمل آنان گوشت این حیوان حرام نیست بهتر است از طرف «س. ح. م. ز» جهت کاهش تخلفات تدابیری اندیشیده شود در غیر این صورت، عمل اینگونه متخلفان صرفأ سودجویانه بوده و این بعنوان یک امتیاز منفی و تشدیدکننده باید در صدور احکام مجازات مدنظر قرار گیرد.

    پر طرفدار Thumb up 21 Thumb down 1

  10. محسن رزاقی می‌گوید:

    سلام:
    میبخشید، برای ما شفاف سازی کنید که این همه پول هاییکه از جریمه های شکار به حساب دولت ریخته میشود آیا صرف خود حیات وحش مظلوم میشود و یا خرج سوراخ سمبه های دیگر میشود؟ با این همه پول چرا باز برای اضافه کردن محیطبان تو خماری هستیم؟ و چرا محیطبان زحمتکش ما باید برای امرار معاشش مشکل داشته باشه؟ و تجهیزاتش کافی نباشه؟ اصلا چطوره یه بخشی رو هم اختصاص بدیم که این پولا چطور خرج میشه؟ و از نظرات سازنده کار بران هم در این باب استفاده کنیم.
    وهم در مورد این همه گوشت حیوونای بیچاره که آیا چه حرامش و چه حلالش در چه راهی بکار میره من که نظرم اینه که این سهم همون پلنگ و خرس و گرگ وکفتار و…. هست که آخر ناچار میشن به گله ها حمله کنند و باید نگهداری بشه و در روزهای سخت زمستان و کمبود مانند توزیع کاه و یونجه در بین حیوانات گرسنه توزیع بشه …
    من فکر میکنم که ما حق اینو داریم که شاهد این شفاف سازیها باشیم.
    با تشکر

    پر طرفدار Thumb up 23 Thumb down 2

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>