اجزای بدن دو قوچ و میش وحشی از خانه یک شکارچی متخلف در دامغان کشف شد

پایگاه خبری دیده بان محیط زیست و حیات وحش ایران (iew): به دنبال کسب اطلاعاتی مبنی بر فعالیت های مجرمانه یک شکارچی متخلف در دامغان نیروهای یگان محیط زیست این شهرستان به تحقیق در این رابطه پرداختند.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست دامغان در این باره گفت: پس از کسب اطمینان از انجام تخلف موضوع با دادستان مطرح شده و محیط بانان پس از اخذ نیابت قضایی بصورت ناگهانی وارد منزل فرد مظنون شدند.

………….اجزای بدن دو قوچ و میش وحشی کشف شده از خانه شکارچی متخلف در شهرستان دامغان

فرامرز اسفندیاری اظهار داشت: در جریان بازرسی از این خانه ۱۵ کیلوگرم گوشت و اجزای بدن شکار متعلق به دو قوچ یا میش وحشی کشف و ضبط و یک نفر در این رابطه بازداشت گردید.

متهم پس از تشکیل پرونده جهت رسیدگی به جرم به مراجع قضایی معرفی گردید.

بر اساس نرخ جدید بهای جانوران وحشی به لحاظ مطالبه  ضرر و زیان وارده به محیط زیست، جریمه قابل پرداخت از بابت صید و شکار غیرمجاز هر یک قوچ یا میش وحشی معادل یکصد میلیون ریال تعیین شده است. بنابراین متهم می بایست مبلغ دویست میلیون ریال به حساب دولت واریز نماید.

همچنین متهم در دادگاه به جرم شکار غیرمجاز جانوران وحشی حمایت شده محاکمه شده و بر اساس ماده ۱۲ قانون شکار و صید به حبس از سه ماه تا سه سال و یا جزای نقدی از یک میلیون و پانصد هزار ریال تا هجده میلیون ریال محکوم خواهند شد.

+46
-30
  

6 دیدگاه

  1. محسن رزاقی، ((سلام بر حامیان جانداران)) می‌گوید:

    طبق معمول با توجه به اینکه آمار بالایی از گزارشات شکار مربوط به این دو گونه میباشد، ۱(قوچ و میش) ۲(کل و بز) افزایش رقم جریمه را در مورد این دو گونه خواستارم

    پر طرفدار Thumb up 9 Thumb down 4

  2. میش مرغ می‌گوید:

    ای کاش جرائم تعیین شده بصورت تصاعدی با توجه به تعداد أخذ میشد بدین شکل که اگر دو قوچ شکار شود جریمه دومی پانزده میلیون تومان أخذ گردد به جای ده میلیون تومان و سومی بیست میلیون و همچنین در شکار پستانداران أسلحه متخلف بدون توجه به جوانب امر مصادره شود و متخلف امکان اخذ جواز مجدد نداشته باشد و برای أسلحه غیر مجاز هم بیست سال حبس حداقل در نظر گرفته شود .

    جمعیت پستانداران کشور بسیار شکننده شده و حتی پستانداری مانند گراز هم در بسیاری از زیستگاههای قبلی که به وفور یافت می شد دیگر دیده نمی شود…

    داغ Thumb up 7 Thumb down 6

  3. گرگعلی می‌گوید:

    کوهستان های شمال دامغان از مناطق داغ تنوع زیستی کشور است که متاسفانه محیط زیست به علت کمبود امکانات تنها به نام شکار ممنوع برای این مناطق بسنده کرده و مناطقی نظیر سفید کوه آرسک که از مکان های احتمالی زیست یوزپلنگ آسیایی است نیز به همین منوال متاسفانه. بنده در اوایل دهه هشتاد در منطقه تویه رودبار خود خرس و نشانه های پلنگ را مشاهده کردم و البته جمعیت بالایی از قوچ و میش.
    ای کاش فعالان پروژه یوز، منطقه سفیدکوه آرسک را در جستجوی یوزپلنگ دوربین گذاری میکردند تا اهمیت این مناطق بر همه آشکار شود.

    پر طرفدار Thumb up 8 Thumb down 1

  4. شکارچی می‌گوید:

    محیط زیست از کجا میدونه تمام گوشت ها مربوط به دو قوچ وحشی بوده؟

    داغ Thumb up 2 Thumb down 5

  5. کاسپین می‌گوید:

    این شکارکشها به دنبال این هستند که یخچال خانه اشان پر شود از گوشت حیوانات وحشی
    و هیچگاه پول به خرید گوشت ندهند خدا لعنتشان کند معده بو گندوهشان معدن گوشت حیوانات بی گناه است
    زندگیهای به هم ریخته دارند خودم یکی از این افراد را می شناختم که مدت زیادی به کشتن حیوانات می پرداخت
    دست آخر یک روز که از کوه بالا می رفت آنچنان از بالای کوه پرت شد که هیچکس فکر نمی کرد این چنین شخصی به این شکل بمیرد .

    داغ Thumb up 7 Thumb down 5

  6. سوسن اکبری می‌گوید:

    خدا لعنتش کنه

    پر طرفدار Thumb up 8 Thumb down 5

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>